چرا یارانه تیرماه پرداخت نشده است؟

چرا یارانه تیرماه پرداخت نشده است؟

یارانه تیر 1402 به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما در این ماه نیز مانند چند ماه گذشته، برخی از دریافت کنندگان کمک هزینه می گویند کمک هزینه ماه جولای پرداخت نشده و یا کمتر پرداخت شده است. مشکل چیه؟

این آخرین ماه متوالی است که با اعطای کمک هزینه نقدی، بسیاری از دریافت کنندگان کمک هزینه یا مبلغ کمتری دریافت می کنند یا از لیست دریافت کنندگان کمک هزینه حذف می شوند.

در ادامه برخی از نظرات مخاطبان تجارت نیوز در این زمینه را می خوانید:

دو ماه است که به ما یارانه ناقص می دهند، چرا هیچکس پاسخگو نیست؟

«یارانه ها بیستم هر ماه واریز می شود. اما این ماه یارانه ما واریز نشده است. مشکل چیه؟”

من هر ماه یارانه می گرفتم اما این ماه خبری نیست. چه اشکالی دارد؟ مگر ما به رتبه دهم نرسیدیم و خودمان آن را نمی دانستیم؟

«چرا یارانه واریز نشده است… کی واریز می شود؟ قسط دارم همیشه بیست میگرفتم. امشب هنوز نریخته است.»

«ماهیانه 400 هزار تومان یارانه نقدی به ما می دهند، اما این ماه یارانه ما برای هر نفر 300 تومان است. آیا در یک ماه از دهک پایین به دهک بالا رفتیم؟

«چرا یارانه را کامل پرداخت نمی کنند؟ آیا هنوز قسط ما را از وام کرونا کم می‌کنند؟»
چرا یارانه تیرماه پرداخت نشده است؟

این اولین ماهی نیست که برخی از یارانه بگیران از عدم دریافت یارانه خود خبر می دهند. پیش از این نیز در ماه های گذشته برخی خانوارها از فهرست جدید یارانه بگیران خط خورده بودند. هنوز نه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نه سازمان هدفمندسازی یارانه ها علت اصلی این مشکل را مشخص نکرده اند، اما برخی از مسئولان این دو سازمان پیش از این از شناور بودن لیست یارانه بگیران و دهک درآمدی خبر داده بودند. خانوارها ممکن است تغییر کنند

این تغییر اعشاری دو نتیجه دارد. خانوارهایی که دهک اول تا نهم بودند می توانند وارد دهک دهم شده و از لیست یارانه حذف شوند. یا ممکن است دهک های درآمدی آنها از سه دهک بالا خارج شده و وارد دهک های چهارم تا نهم شوند و میزان یارانه آنها از بین برود.

پیش از این سخنگوی سازمان هدایت گرنت توضیح داده بود که عشر یک موضوع شناور است و می تواند هر ماه تغییر کند. به همین دلیل یکی از دلایل عدم پرداخت یارانه تیرماه یا تغییر آن ممکن است تغییر مالیات بر درآمد مردم باشد.

افراد می توانند برای اطلاع از دهک درآمدی خود با شماره گویا 09200006369 تماس بگیرند و با وارد کردن کد ملی و مشخصات خود از دهک درآمدی خود مطلع شوند.

همچنین در صورتی که افراد تمایل به بررسی کاهش درآمد خود داشته باشند می توانند به آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

چرا در تیرماه یارانه کمتر پرداخت شد؟

یکی از دلایل کم پرداختی یارانه ها در تیرماه می تواند تغییر دهک درآمد خانوار باشد. اینکه افراد دهک اول تا سوم به دهک های درآمدی بالاتر رفته اند.

یکی دیگر از دلایل کم بودن پرداخت یارانه ماهانه، قسط وام کرونا است که به نظر می رسد هنوز پرداخت نشده است. بررسی ها نشان می دهد که اقساط وام کرونا در دسامبر 1402 به پایان می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید