چند مرد جوان توسط یک فراری مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند

مدافع؛ او شب هنگام قربانیان خود را شناخت و آنها را سوار موتورسیکلت کرد. سپس آنها را با چاقو تهدید می کند و آنها را به مکانی دور می کشاند…
هفته گذشته خبری به «دووری» رسید مبنی بر اینکه در یکی از شهرهای یکی از استان ها، پسری 23 ساله به چند جوان این شهر حمله کرده است. […] به منابع محلی حمله کرد و یکی از شاکیان به دووری توضیح داد: “متهمان “بی پی” نام دارد. مدتی از فرار از خدمت سربازی و بازگشت به زادگاهش در یکی از استان ها می گذرد. او با موتورسیکلتی که تهیه کرده بود، شبانه قربانیانش را می شناخت و به مکانی دورافتاده می برد و مورد آزار و اذیت جنسی قرار می داد تا اینکه دو هفته پیش سه نفر به طور رسمی از او شکایت کردند. برای متهم پرونده تشکیل و در نهایت پلیس او را با قلیان دستگیر کرد.»
Trust صحت آمار کشته شدگان را ردیابی کرده است، اما هیچ منبع رسمی هنوز این تعداد را تایید نکرده است.
منابع آشنا و محلی درباره این پرونده به دووری می‌گویند: «متهم اعتراف کرد. زمانی که در یکی از شهرهای غربی کشور بود مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفت. به همین دلیل از کارش فرار می کند.»
همچنین به گفته یکی از معتمدین روستای محل زندگی متهم؛ او از خانواده ای ضعیف است و سابقه چندین مورد سرقت و زورگیری قبل از این حادثه را دارد. او اکنون متهم به آزار جنسی است.

آزار جنسی؛ نوعی خشونت جنسی است که علیرغم رضایت شخص توسط شخص یا افرادی انجام می شود. این عمل می تواند با اجبار فیزیکی، تهدید، سوء استفاده از مسئولیت و … انجام شود. تشخیص آزار جنسی بر عهده طب قانونی است و این تشخیص در بیشتر موارد به دلیل فراوانی علائم صورت می گیرد. هیچ نظریه قطعی در مورد انگیزه های مرتکب وجود ندارد. انگیزه تجاوزگران متفاوت است و می تواند چند عاملی باشد، اما قربانیان می توانند از هر سن یا جنسیتی باشند. موارد بسیاری از آزار جنسی در میان کودکان، سالمندان و حتی نوزادان گزارش شده است. آزار جنسی فقط برای زنان اتفاق نمی افتد. مردان نیز برخی از قربانیان آزار جنسی هستند. برای برخی افراد نمی توان قبول کرد که مردان نیز مورد آزار جنسی قرار می گیرند.

طعمه اخیر منجر به دستگیری متهم شد
یکی از نزدیکان شکات درباره این پرونده به اعتماد گفت: «پرونده با سه شاکی است. متهم جوان 23 ساله ای است که چند جوان را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده اما تنها سه نفر از آنها شکایت کرده اند. بقیه جرأت نداشتند در این مورد برای حفظ آبروی خود شکایت کنند. متهم تاکنون به اعمال ارتکابی خود اعتراف کرده است. «بی پی» قبلا سابقه زورگیری و سرقت داشته است. این مرد شب در خیابان ها راه می رفت و یک سری افراد را شناخت. حالا نمی دانیم معیارهای انتخاب طعمه او چیست. دو هفته پیش یکی از بستگان ما که او هم اهل شکات است در کنار خیابان ایستاده بود که متهم از آنجا رد شد و به او گفت که قصد جابجایی وسیله ای را دارم و از شاکی درخواست کمک کرد. شاکی را سوار موتورش می کند و به چهارراه آشوری می برد. متهم در میانه راه او را تهدید می کند تا به هدف شوم خود برسد. سپس او را مورد آزار جنسی قرار می دهد. پس از این ماجرا شاکی شکایت کرد. وقتی شکایت کرد با او بودم. شاکی گفت؛ پس از تهدید او، او را به حاشیه جنگل برد و در آنجا او را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داد.
وی در ادامه تصریح کرد: متهم در اعترافات خود عنوان کرده بود؛ او قبلا مورد آزار جنسی قرار می گرفت و به همین دلیل از خدمت سربازی فرار کرد. او همچنین بعداً اعتراف کرد; پس از آزار جنسی، او می خواست انتقام بگیرد.
این فرد ادامه می دهد: «سازمان اطلاعات به ما گفته است که برای اثبات این موضوع باید به پزشکی قانونی مراجعه کنیم. این وزیر خدا را هم به پزشکی قانونی بردیم و پس از آزمایشات لازم، آزار جنسی توسط پزشکی قانونی تایید شد. پس از دو هفته اطلاعات با ما تماس گرفتند تا به ما اطلاع دهند که متهم در بازداشت است و به اطلاعات هویتی برسیم. وقتی برای اطلاع رسانی رفتیم متوجه شدیم غیر از ما شاکیان دیگری هم هستند. شنیدیم متهم آخرین بار زمانی که قصد داشت مقتول خود را سوار موتورسیکلت کند با او درگیر شد و مقتول از او فرار کرد. در نتیجه متهم شناسایی و توسط پلیس دستگیر شد. چند روز پیش پیامی برای مدعی ارسال شد و او به من اطلاع داد. در حال حاضر پرونده قطعی توزیع نشده است.»

پرونده از شهرستان به استان منتقل شد
به دووری، یکی از معتمدین محل نیز درباره این موضوع توضیح می دهد که این خبر صحت دارد و چند هفته پیش چنین اتفاقی رخ داده و متهم بازداشت شده است. متهم فراری از جنگ است. شنیدیم دو سه مورد آزار و اذیت و آزار جنسی در پرونده اش ثبت شده است. اکنون نمی دانیم که آیا تعداد قربانیان بیشتر بوده است یا خیر.
وی در ادامه درباره متهم می گوید: «ب.پ. حدود بیست و سه سال دارد و از خانواده ای ضعیف است. پدرش کر و لال و مادرش کارگر است. قبلا شنیده بودیم؛ متهم خواهرش را مجبور به انجام کارهای نادرست می کرد. به طور کلی متهم یک فرد عادی نیست. دو سه ماه پیش چشم کسی را شکست و به BP شکایت کرد، اما پلیس نتوانست او را شناسایی کند. «اکنون پرونده آزار جنسی وی از شهرستان به استان منتقل شده است.
همچنین یکی از منابع مطلع از دستگیری متهم به «اعتماد» توضیح داد: متهم در یک مغازه قلیان فروشی در شهر محل سکونتش دستگیر شد. در همان روز سه نفر برای استقرار ب.پ. روز بعد فرد دیگری به عنوان شاکی به اداره اطلاعات مراجعه کرد. کار متهم این بود که طعمه هایش را از جلوی مغازه ها چید. سپس به بهانه کمک گرفتن از مالباختگان، آنها را سوار موتورسیکلت کرد و در مکانی تاریک و خلوت با تهدید چاقو. متهم دلیل آزار و اذیت خود را آزار و اذیت جنسی عنوان می کند. یعنی زمانی قربانی آن شده بود».

پیش از این پرونده های مربوط به «اصغر قتال و محمد بیجه» نیز از این قبیل بود. آنها علت آزار و اذیت جنسی را با توجه به اینکه خودشان قربانی چنین آزار و اذیتی بوده اند به دیگران اعلام کرده اند. برخی از روانشناسان و جرم شناسان معتقدند که اکثر مجرمان جنسی خود قربانی بوده و مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند.

برای اثبات هر جرمی، ادله کیفری طبق قانون مجازات اسلامی لازم است
عبدالصمد خرمشاهی، وکیل دادگستری درباره موارد خشونت جنسی به اعتماد گفت: طبق ماده 234 قانون مجازات اسلامی، مجازات مرتکب در صورتی که به زور یا غیرارادی انجام شود اعدام است و در غیر این صورت مجازات مرتکب است. 100 ضربه شلاق است یعنی اگر عمل به زور انجام نشود، مجازات آن 100 ضربه شلاق است. بنابراین، مشکل اینجاست؛ مواردی که سوژه انجام می داد به زور، با خشونت و یا با رضایت سوژه بوده است! طبق همین ماده قانون، حد مجازات مرتکب، اعم از سلب آزادی یا عدم آزادی، مرگ است. البته این را هم اضافه کنم که برای اثبات هر جرمی طبق قانون مجازات اسلامی ادله کیفری لازم است.
مطالعات “اعتماد” نشان می دهد؛ چند ماه پیش در یکی از «مدرسه های هنری» این استان، عده ای از دانش آموزان مدعی شدند که توسط یکی از معلمان مدرسه مورد تعرض قرار گرفته اند. «تراست» در تماس های بعدی با مدیر مدرسه به پاسخ موثقی نرسید.

دیدگاهتان را بنویسید