چهار راز بزرگ در مورد محبوب ترین ستاره پرسپولیس

چهار راز بزرگ در مورد محبوب ترین ستاره پرسپولیس

اینکه آیا جلال حسینی امسال به بازیگری خود پایان می دهد یا خیر، خواسته یا ناخواسته این تصمیم را گرفته است، یک چیز برای او مسلم است. اینکه ستاره شماره 4 پرسپولیس و تیم ملی یک شخصیت ماندگار در تاریخ فوتبال ایران است. جلال به راحتی به این نقطه نرسید. او زحمت کشید و البته عواملی هم در نهایت باعث شد که او را تحمل کند. در این مطلب به زاویه اسرار پیروزی حسینی می پردازیم؛ ستاره ای که بازوبند کاپیتانی را بسته بود، زیبا بود.

توانایی
وقتی از فوتبال صحبت می کنیم، در مورد مهارت صحبت می کنیم. در نتیجه مهمترین عنصر بقا در این حرفه «توانایی» است. مهم نیست چقدر خوب باشید، اگر توانایی های کافی نداشته باشید ناپدید خواهید شد. از این نظر جلال حسینی یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران است. توانایی او در نبرد هوایی غیرقابل مقایسه است، او اغلب به سرش ضربه می زند و با “آگاهی محیطی” بالایی که دارد معمولا این ضربات را طوری می زند که توپ در اختیار بازیکنان خودش قرار می گیرد. او همچنین یکی از بهترین ها در بریدن توپ و پوشش است و البته فوتبال بسیار هوشمندانه ای بازی می کند. شاید یکی از معدود نقاط ضعفی که از ابتدا به جلال نسبت داده شد، ناتوانی او در بازی خارج از زمین بود. از این نظر، حسینی در رده پایین تری از مدافعان مانند محمدحسین کنعانی زادگان یا پیمان منتظری قرار می گیرد.

تعهد
جلال حسینی در تمام دوران بازیگری اش بیش از هر چیز می دانست که «فوتبالیست» است. مانند ساختمانی که به ساختمان می رود، معلمی که تدریس می کند یا نانوایی که نان می پزد. در نتیجه باید هر روز تلاش کند و نگران دیگران نباشد. این تداوم یکی از رموز موفقیت حسینی بود. او 20 سال در لیگ برتر در بالاترین سطح فوتبال ایران بازی کرده و همیشه به تیم هایش و برند خودش پایبند بوده است. حداکثر روحیه جنگندگی و تلاش برای رسیدن به هدف را نشان داد. جلال هرگز تسلیم نشد و توانست تیم هایش را به خوبی رهبری و رهبری کند، به خصوص پس از کاپیتانی.

هدف – آرزو
جلال حسینی به طرز عجیبی تشنه عزت بود. هیچ لیوان و مقامی او را راضی نمی کرد. کاپیتان سرخ ها درست بعد از پایان هر بازی به فکر بازی بعدی بود و در نتیجه جای تعجب نداشت که عنوان پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ برتر را به دست آورد. بهترین روزهای پرسپولیس زمانی بود که ذهنیت برتری او با ذهنیت برانکو ایوانکوویچ تلاقی پیدا کرد. سرمربی کروات قبل از هر بازی گفت: اگر در این دیدار پیروز نشویم، انگار هیچ کاری نکرده ایم. وقتی مربی و کاپیتان اینطور فکر می کنند، طبیعی است که تیم موفق شود.

از حاشیه بپرهیزید
از نظر چنین بودن، رسیدن به شهرت و ثروت و البته همیشه مراقب باشید که اشتباه نکنید، بسیار سخت است. حسینی شاید خارج از حرفه ای بودن اشتباهاتی هم کرده باشد، اما آنچه مخاطبان در این سال ها از او دیده اند، تصویر فوتبالیستی پرتلاش بوده که سرش را خم کرده و فقط کارش را انجام می دهد. این رویکرد قطعا در طولانی شدن عمر او در فوتبال موثر بود و در بازی های کاپیتان هم دیده می شد. کجای کار جلال را دوست نداشتیم؟ فقط جایی که خیلی غر می زند. هی تیمش قهرمان می شد و هی می گفت نمی خواهند ما قهرمان شویم!

دیدگاهتان را بنویسید