چهار فرمانده ارشد ائتلاف سعودی در نبرد با انصارولا کشته شدند

زمان: 06:09
منتشر شده در: 1400/07/28
کد خبر: 1777613

منابع خبری اعلام کردند که چهار فرمانده ارشد نیروهای ائتلاف در عربستان در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن کشته شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های مرتبط با دولت مستعفی یمن روز سه شنبه گزارش دادند که اجساد چهار فرمانده ارشد نیروهای ائتلاف سعودی در ماریب به خاک سپرده شد.

بر اساس این گزارش ، اجساد سرتیپ مسعد صیادی ، رئیس عملیات لشکر 143 پیاده ، سرتیپ عبدالرقیب النقاش ، سرهنگ ابراهیم علی ناجی الحجری و سرگرد واسم طوفیک علی شادیوا که در درگیری جان باختند. ارتش و کمیته های مردمی یمن در ماریب دفن شدند.

رسانه های مرتبط با عربستان به زمان و مکان دقیق ترور چهار فرمانده ارشد اشاره نکرده اند. با این حال ، در روزهای اخیر درگیری های شدیدی در محور عملیاتی ماریب از سوی نیروهای صنعا برای تصرف این استان صورت گرفته است.

سرتیپ یحیی الساری ، سخنگوی نیروهای مسلح یمن ، یکشنبه شب در یک کنفرانس خبری گفت که جدیدترین عملیات نظامی فیش النصر (بهار پیروزی) توسط ارتش و کمیته های مردمی در استان های مارب و شبوا انجام شده است. پنج شهر در هر دو استان توسط ارتش و کمیته های مردمی آزاد شد.

به گفته کارشناسان سیاسی و نظامی منطقه ، با آزادسازی استان مارب از دست تروریست های داعش ، القاعده و مزدوران مرتبط با دولت منصور هادی ، وضعیت مردم یمن و رزمندگان انصارالله بسیار بهتر خواهد شد و محاصره استان های مقاومت منسوخ خواهد شد

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید