چه کسانی مشمول طرح ساماندهی به کارگیری کارکنان دولت هستند؟

چه کسانی مشمول طرح ساماندهی به کارگیری کارکنان دولت هستند؟

علی بابایی کارنامی درباره انتشار خبری با بیان اینکه طرح ساماندهی جذب کارکنان دولت تنها شامل نیروهای دستگاه های اجرایی می شود، با بیان اینکه منظور از کارکنان دولت در این طرح به معنای عام آن است، گفت: دولت در این طرح. بر اساس ماده 5 قانون مدیریت خدمات دولت به معنای عام تلقی می شود که شامل نیروهای فعال در موسسات عمومی غیردولتی و سایر ادارات دولتی می شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در شورای اسلامی ادامه داد: در بند یک این طرح اشاره کرده ایم که نیروهای فعال در نهادهای موضوع ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه از مزایای استخدامی مندرج در این طرح اما در این با نماینده دولت هم به توافق رسیدیم.

رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی تصریح کرد: اگر قرار بود این طرح فقط نیروهای دولتی را درگیر کند، ارائه آن منطقی نبود چرا که طبق ماده 32 قانون مدیریت خدمات کشوری دولت می تواند مستقیما نیروها را استخدام کند.

نماینده ناظر مجلس بر هیأت عالی دستمزدها یادآور شد: آنچه مسلم است این است که ماده 29 برنامه ششم توسعه چه از نظر محتوا، چه از نظر شکل و چه ناهماهنگی در ساختار دستمزدها باید مبنای اجرای این برنامه باشد. همچنین بر اساس تبصره 12 قانون بودجه سال 1401 تنظیم روابط مزدی و دریافت مزد برای کلیه شرکتهای دولتی و خصوصی و حتی شستا و شرکتهای تابعه آن برای تامین اجتماعی، صندوقهای بیمه، بانکها و شرکتهای زیرمجموعه آنها باید باشد. در قالب مصوبات شورای عالی حقوق و دستمزد انجام شد تا تصمیمات اتخاذ شده برای ایجاد یک سیاست صحیح مبتنی بر عدالت، در قالب استفاده از پرداخت های فوق العاده به مدیران دولتی و قطعاً حقوق و دستمزدها بوده است. بخشنامه نیز در این قالب و با رویه ای همگن ابلاغ می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی تاکید کرد: بر این اساس ساماندهی کارکنان دولت نیز به معنای عام مورد توجه قرار گرفته و طرحی که برای تحقق این موضوع ارائه می شود در کمیسیون اجتماعی مورد توجه قرار می گیرد و سایر اعضا مجلس نیز می تواند در این زمینه پیشنهاداتی ارائه دهد. باید در حین بررسی این طرح به دادگاه ارائه شود

دیدگاهتان را بنویسید