چه کسانی می توانند خودروی وارداتی بخرند؟

چه کسانی می توانند خودروی وارداتی بخرند؟

ثبت نام خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه فروش saleauto.ir انجام می شود و تا 20 اسفند روز پنجشنبه ادامه دارد. متقاضیان باید مبلغ 500 میلیون را به حساب نیابتی واریز کنند و بپذیرند که این مبلغ تا زمان مشخص شدن نتیجه در حساب آنها مسدود خواهد شد.

  • ثبت نام خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه فروش خودرو از ساعت 12 روز 15 اسفندماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. خریداران باید 500 میلیون به حساب پروکسی واریز کنند و این مبلغ تا زمان مشخص شدن نتیجه در حساب آنها مسدود می شود. خرید خودرو از سامانه بر اساس شرایط و ضوابط عمومی خرید از خودروسازان داخلی خواهد بود، هر کد ملی فقط مجاز به ثبت نام یک خودرو می باشد و متقاضی نباید از بورس و خودروسازان داخلی در سال جاری اقدام به خرید خودرو کرده باشد. 48 ماه گذشته
  • نحوه ثبت نام در قرعه کشی فروش خودروهای وارداتی

ثبت نام خودروهای وارداتی از شنبه 15 اسفند در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی به نشانی saleauto.ir آغاز می شود. شرکت کنندگان در قرعه کشی علاوه بر داشتن شرایط قرعه کشی خودرو بومی مانند داشتن گواهینامه، نداشتن پلاک فعال و … باید مبلغ 500 میلیون تومان را در حساب بانکی خود مسدود کنند. خودروهای وارداتی در قرعه کشی ارائه می شود و شرکت کنندگان باید شرایط و ضوابط برنامه های قرعه کشی را رعایت کنند. از جمله این شرایط وجود پروانه و نداشتن پلاک ثبتی فعال است. همچنین متقاضیان باید در 48 ماه گذشته از خودروسازان داخلی خرید نکرده باشند. کسانی که در قرعه کشی فروش خودروهای وارداتی برنده می شوند تا یک سال نمی توانند سند خودرو را به کسی منتقل کنند.

شرکت کنندگان برای شرکت در قرعه کشی باید مبلغ 500 میلیون تومان را در حساب پروکسی مسدود کنند اما حق دارند هر زمان که بخواهند پول خود را از بانک برداشت کنند اما در صورت برداشت وجه، متقاضیان از صف حذف خواهند شد.

متقاضیان خرید خودروی وارداتی باید قبل از ثبت نام در سامانه با مراجعه به یکی از شعب منتخب تجارت، ملت، صادرات، ملی و قرض الحسنه فرم مسدودسازی 500 میلیون تومانی خرید خودروی خارجی را تکمیل کنند. بانک های مهر ایران. این پول در حساب شخصی متقاضی باقی می ماند و به سادگی مسدود می شود.

پس از تکمیل ثبت نام و تایید صلاحیت، قرعه کشی انجام می شود و در این مدت 100000 نفر به عنوان برنده قرعه کشی انتخاب می شوند که با اعلام خودرو می توانند خودروهای مورد نظر خود را در سامانه انتخاب کنند. اگر خودرو تقاضای بیشتری داشته باشد، اولویت با اولین شماره های برنده قرعه کشی است. البته این سوال ربطی به زمان ثبت نام ندارد بلکه به شانس افراد در قرعه کشی بستگی دارد.

اگر شخصی در مرحله اول از بین خودروهای پیشنهادی انتخاب نکند و خودروی دیگری را جستجو کند، حق تقدم تا زمان انتخاب خودرو محفوظ است. به شرطی که 500 میلیون تومان در حسابش بماند. در صورت برداشت هر مبلغ 500 میلیون تومانی از سوی متقاضی، درخواست خرید خودرو لغو می شود. متقاضیانی که در قرعه کشی برنده شده اند سه روز پس از انتخاب خودرو فرصت دارند تا مرحله اول پرداخت شامل ارزش کالا، هزینه حمل تا بندر مقصد و بیمه را پرداخت کنند. 500 میلیون تومان از این مبلغ قبلا برای شرکت در قرعه کشی پرداخت شده است. در صورتی که متقاضی در مدت سه روز این مبلغ را پرداخت نکند، ثبت نام لغو و جریمه پنج درصدی به صورت خودکار قبل از بازگشت پیش پرداخت به حساب وی کسر می شود.

مرحله دوم پرداخت مربوط به عوارض گمرکی هنگام ورود خودرو به بنادر و ترخیص آن است و پس از اعلام این مبلغ توسط گمرک و سازمان پشتیبانی، متقاضی باید آن را پرداخت کند. مرحله سوم پرداخت در زمان تحویل است و مربوط به قیمت علائم و…

مرحله اول و سوم پرداخت مانند فروش خودروهای داخلی با اضافه شدن مرحله دوم انجام می شود. این مبالغ نهایی نیست و بر اساس قیمت روز است. از لحظه ای که فرد اولین مرحله را پرداخت می کند و قرارداد را در سامانه امضا می کند، شرکت سه ماه فرصت دارد تا خودرو را به متقاضی تحویل دهد. پس از آن سه ماه، شرکت باید به ازای هر ماه تاخیر 7.5 درصد جریمه بپردازد و هر طرف قرارداد را زیر پا بگذارد باید پنج درصد جریمه بپردازد. اما قبل از امضای قرارداد، حتی اگر افراد در قرعه کشی برنده شوند، هیچ تضمینی برای تحویل خودرو وجود ندارد.

چه کسانی می توانند خودروی وارداتی بخرند شرکت کنندگان برای شرکت در قرعه کشی فروش خودروهای وارداتی باید 500 میلیون در حساب پروکسی خود مسدود کنند.

ثبت نام خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه فروش خودرو به نشانی saleauto.ir با همکاری یک شرکت جدید انجام می شود. مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی تا 20 اسفند روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت. نکته مهم، ثبت نام زودهنگام به این معنی نیست که تخصیص خودرو در اولویت است. بنابراین متقاضیان خرید خودروهای خارجی تا پایان هفته فرصت ثبت نام دارند و نیازی به ورود به سامانه در ساعات اولیه راه اندازی سامانه ندارند. در صورتی که حجم تقاضا از تعداد عرضه بیشتر باشد، متقاضیان خرید خودرو در لیست انتظار قرار می گیرند و سپس تاریخ تحویل خودرو به متقاضی اعلام می شود.

چرا خودروهای وارداتی وارد بازار نشدند؟

امسال وزارت صنعت در نظر دارد حدود 10 درصد خودروهای وارداتی را در هفته سوم دی ماه به صورت تحویل فوری و به صورت سه ماهه از طریق بورس کالا به فروش برساند، اما بورس مسئولیت ریسک فروش را بر عهده نگرفت. . شورای دولت چهارم بهمن ماه با اصلاح آیین نامه واردات خودرو، حذف عبارت «خودروهای وارداتی فقط در بورس کالا عرضه می شود» را تصویب کرد. بنابراین خودروهای وارداتی باید به روشی متفاوت به فروش برسند.

تاکنون از 29 شرکت مجاز به واردات، 14 شرکت 80 هزار خودروی خارجی سفارش داده اند و تا پایان سال این تعداد به 100 هزار دستگاه می رسد و پیش بینی می شود در سه ماهه اول سال 1402، 100 هزار خودرو دیگر وارد کشور شود که این خودروها عبارتند از خودروهای اقتصادی با محدوده قیمتی زیر 10000 یورو و خودروهای بین 10000 تا 20000 یورو. مرحله اول تحویل خودروهای وارداتی برای خودروهای زیر 10 هزار یورو اختصاص دارد. تحویل خودروهای وارداتی به صورت مرحله ای و با سه ماه تاخیر انجام می شود، البته گزینه تحویل فوری نیز در حال بررسی است.

پس از پایان مهلت ثبت نام در سامانه فروش خودروهای وارداتی، متقاضیان با شرایط عمومی مندرج در بخشنامه مشخص شده و طبق قرعه کشی، فرآیند تعیین تکلیف آنها برای تعیین ترتیب تخصیص خودرو به متقاضیان با اعلام سفارش متقاضیان توزیع خودرو، تحویل خودروهای وارداتی با مشخصات کامل خودروها بلافاصله آغاز می شود و هر یک از واردکنندگان تعداد مشخصی خودرو را با تاریخ تحویل مشخص تحویل می دهند. در هر مرحله از عرضه خودروهای وارداتی، کلیه متقاضیان واجد شرایط می توانند در مدت زمان مشخصی که اعلام می شود، برای خرید خودروهای عرضه شده در سامانه ثبت نام کنند.

افرادی که گردش مالی بیشتری دارند شانس بیشتری برای انتخاب این خودروها خواهند داشت. پس از پایان مهلت مقرر، اسامی خریداران نهایی خودروهای عرضه شده (به ترتیب متقاضیان) اعلام خواهد شد. در صورتی که خودروی ارائه شده مورد پسند واجدین شرایط نبوده و در ساعات اعلام شده منتظر بمانند و در پیشنهادات بعدی شرکت کنند و زمان آنها محفوظ خواهد بود.

قیمت خودروهای وارداتی و نحوه تحویل

پیش از این واردکنندگان در تعیین قیمت فروش خودروهای وارداتی به صورت مستقل عمل می کردند اما در روش جدید قیمت نهایی هر مدل خودرو برآورد و تعیین می شود و قیمت تمام شده با احتساب سود منصفانه واردکننده از خریدار اخذ می شود. پس از انعقاد قرارداد با خریدار، قیمت پایه خودرو تغییری نمی کند و هزینه های مربوط به حمل و نقل، مالیات، عوارض و گمرک، شماره گذاری و سایر موارد به اطلاع خریدار می رسد.

واردکننده خودرو موظف است خودروهای فروخته شده را تحویل دهد و در صورت تاخیر در تحویل خودرو، بابت عدم تحویل در موعد مقرر ماهانه ۷.۵ درصد جریمه به خریدار بپردازد. در صورت تاخیر بیش از سه ماه، واردکننده یا خریدار حق فسخ قرارداد خرید خودرو را دارد که در این صورت علاوه بر پرداخت 7.5 درصد جریمه در ماه، واردکننده موظف به پرداخت جریمه است. پنج درصد از قرارداد

پس از ورود خودرو به گمرک، واردکننده باید دعوتنامه ارسال کند و در صورت تکمیل پرداخت خریدار، موظف است خودرو را حداکثر ظرف یک ماه تحویل دهد. در این مرحله قسمت دوم واریز به حساب نماینده تکمیل و به حساب گمرک یا سایر موسسات واریز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید