چه کسی کلید قفل نابخردانه پروژه بزرگراه مرگ مهریان را گم کرد؟ + عکس


ساعت: 15:28
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906116

پروژه سه راهی مهریان موسوم به بزرگراه مرگ برای چندمین بار وارد فاز فسخ قرارداد شده است به طوری که مشخص نیست کلید قفل نابخردانه این پروژه را چه کسانی گم کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، روز گذشته جلسه شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون هماهنگ کننده امور عمرانی استاندار این استان برگزار شد. و 17 سال کاهش دادیم، گفت: در یکی دو سال اخیر چندین پروژه را برداشت و افتتاح کردیم که اگر بخواهیم می توانیم در مدت زمان کوتاهی پروژه های عمرانی را به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه تعداد کمی از پروژه ها غیرفعال هستند که از نقاط مختلف برای آنها وام گرفته می شود، گفت: عمده پروژه ها و وام های استان در حوزه راه و آب است، بنابراین متولی در نظر گرفته شده است. فرارسیدن فصل سرما به ویژه در مناطق امکان ذخیره سازی سرد پروژه های جاده ای.

حاجی زاده با اشاره به ساماندهی و نظارت دبیرخانه شورای فنی پل سوم و چهارم بشار و پل بنسنجان گفت: برای پل چهارم 10 میلیارد تومان و برای پل بنسنجان 20 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. به بهره برداری نرسیده است و راه و شهرسازی در صورت عدم تفاهم با پیمانکار پل سوم قانون را اجرا می کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص اعتبار برای پروژه سه راهی تنگ مهریان خبر داد و گفت: 20 میلیارد تومان به مصوبات سفر قبلی اضافه شده و پروژه باید فعال شود در غیر این صورت ماده 46 قانون خواهد شد. برای پیمانکار انجام شود.

این گزارش تاکنون موضوع خاصی ندارد و شاید کهگیلویه و بویراحمدی ها بدون اطلاع از این خبر برای مسئولان استان کف بزنند و سوت بزنند اما خبرنگار ما با شنیدن این خبر وارد مرحله بررسی شد زیرا برخی پروژه ها بنا به دلایلی لغو می شوند. را می توان به آنها نسبت داد و خاطرنشان کرد: پشت پرده های ساختمانی استان اعتبارات قطره ای دریافت می کنند و زمان مشکلی است که در بهره برداری از آنها به چشم نمی خورد.


60f81dd4 f729 4e52 9a80 5f322671110b خبر خاکستری

تقاطع غیر همسطح مهریان که پیراهن عثمانی بسیاری از مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی برای گزارش عملکردشان است، با کلید بی احتیاطی قفل شده و هیچ فعالیتی از آن دیده نمی شود تا اینکه مدتی است تهدیدات مسئولان استانی مربوط به ماده 46 قانون کارآفرینان یا حذف مجدداً.

به گفته منابع آگاه از راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، پیمانکار در این پروژه بالغ بر 41 میلیارد تومان کار کرده است و هزینه دولت برای سه راه مهریان حدود 13 میلیارد تومان با فیزیکی است. پیشرفت 20 درصدی یک ماه از قفل شدن این پروژه می گذرد.

این منبع آگاه با انتقاد از وضعیت پیگیری مسئولان استانی به دلیل ملی بودن طرح گفت: بسیاری از اعتبارات طرح به دلیل مشارکت با استان دیگری هزینه می شود و مسئولان قدرت چانه زنی ندارند.

وی گفت: شنیده ام که در شورای فنی استان، مسئولان درباره اجرای حذف پیمانکار گفته اند و کوتاه شدن عمر پروژه های عمرانی را از افتخارات خود می دانند، در حالی که اگر مسئولان پیگیر باشند، پروژه انجام نمی شود. در درازمدت به بهره برداری برسد. و این ضعف مدیران باعث می شود که یک پروژه روند فرسایش را طی کند.


a34596b2 3e9f 4d5d 8b4a 6c26693b3a30 خبر خاکستری

وی مالکیت مکانی را که نه توانستیم رضایت بیش از 20 حزب مخالف را جلب کنیم و نه اعتبار جدیدی برای پروژه تامین کنیم را بیهوده دانست و ابراز داشت: فعال سازی تمامی پروژه های عمرانی استان نیازمند فعالیت جهادی مدیران انقلابی است نه اخاذی و حرف.سیاسی دوزیست. مدیران

22 شهریور 1398 با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ مرگبارترین تقاطع سه راهی مرکز استان بود که به زودی افتخار پروژه های راهسازی کهگیلویه و بویراحمد وارد شد. فاز درگیری های اجتماعی، وام های قطره ای، حسادت، اتحاد پیمانکاران و پشت پرده های سیاسی، پروژه ای که قرار بود ظرف 24 ماه به بهره برداری برسد و امروز 51 روز از آن وعده مسئولان می گذرد.


7d1fedc9 0a91 4ae9 9bce 2d8df260fd26 خبر خاکستری

اجرای تقاطع آزاد در جاده تی یاسوج – اقلیدس – مهریان یکی از مطالبات به حق مردم در دو دهه گذشته بوده است اما هنوز جای پاسخگویی به این سوالات از سوی مسئولان وجود دارد و این امر رضایت مردم را جلب می کند. معترضان و اعتبارات باید به صورت قطره ای تزریق شود تا پروژه به نتیجه برسد.

امیدواریم کلید اجرای این مینی پروژه در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دست هیچکس نخورده باشد و مسئولان موانع بر سر راه بهره برداری از کشتارگاه یاسوج را بردارند و به ما اجازه دهند. فراموش نکنید که وقتی یک پروژه وارد مرحله خاتمه توافق می شود، یعنی. اصل 46 ممکن است سال ها طول بکشد تا دوباره راه اندازی شود و افزایش قیمت ها برای استان هزینه بر باشد.

در تلاشیم تا با پیمانکار پروژه، مسئولان راه و شهرسازی و معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت‌وگو کنیم تا واقعیت‌ها روشن شود، پروژه فعال باشد و در پشت صحنه مردم خواهان این پروژه باشند. آنچه مردم می خواهند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید