چگونه شماره شناسایی قبض برق را پیدا کنم؟

به گزارش ایسنا، برای یافتن شماره شناسه حساب بر اساس شماره کنتور، ابتدا باید شماره کنتور را از روی اطلاعات نوشته شده روی بدنه کنتور منزل خود بیابید. پس از ذخیره آن می توانید به شماره شناسه قبض برق بروید.

به کنتور برق مورد نظر مراجعه کنید. با کمی دقت به اطلاعات روی کنتور متوجه رشته ای از اعداد خواهید شد که معمولا در پایین بارکد کنتور قرار دارند. توجه داشته باشید که در کنتورهای قدیمی بارکد وجود ندارد. بنابراین، این رشته از اعداد که معمولاً هشت رقمی یا بیشتر است، می توانند به صورت عمودی یا افقی در هر نقطه از متر نوشته شوند.

پس از مراجعه به سایت اصلی شرکت توزیع نیروی برق استان تهران (یا استانی که در آن زندگی می کنید) می توانید قبض برق را با شماره کنتور دریافت کنید. پس از مراجعه به سایت با انتخاب قسمت خدمات قبض می توانید با وارد نمودن شماره کیس کنتور علاوه بر شناسه قبض انشعابات برق مورد نظر به کلیه اطلاعات قبض دسترسی داشته باشید.

شناسه قبض برق را با برنامه My Electricity دریافت کنید

برق من نام اپلیکیشن رسمی شرکت توزیع برق می باشد که با مراجعه به سایت رسمی شرکت توزیع برق می توانید آن را دانلود و بر روی تلفن همراه خود نصب کنید. این برنامه در حال حاضر دارای نسخه اندروید است و دستگاه های iOS می توانند از نسخه وب My Power استفاده کنند. پس از راه اندازی برنامه و ایجاد یک حساب کاربری، روی نماد حساب ضربه بزنید. سپس با کلیک بر روی دکمه ایجاد شناسه حساب جدید، می توانید با وارد کردن شماره بدنه کنتور، صورت بدهی خود را نیز دریافت کرده و علاوه بر گرفتن شناسه حساب، استان و شهر مورد نظر را انتخاب کنید.

شناسه قبض برق را با تلفن گویا دریافت کنید

اگر به دلایلی نمی توانید از اپلیکیشن My Electricity برای دریافت شماره شناسه قبض برق استفاده کنید، استفاده از تلفن گویا برق اضطراری راه دیگری برای دریافت قبض برق با شماره کنتور است. پس از تماس با تلفن گویا برای کمک برق اضطراری در شهر خود، با دستورالعمل های گوینده با خدمات مشتری تماس بگیرید. در این قسمت می توانید با رعایت قوانینی که اپراتور به شما می گوید شماره مسکن کنتور را شماره گیری کنید. سپس شناسه حساب انشعابات برق مورد نظر برای شما خوانده می شود.

با مراجعه حضوری شناسه قبض برق دریافت کنید

اگر به دلایلی نمی توانید شماره شناسه را با استفاده از شماره کنتور با روش های ذکر شده در بالا پیدا کنید، به سادگی از اطلاعات روی بدنه کنتور عکس بگیرید. سپس کارشناسان مربوطه پس از مراجعه به شرکت توزیع برق محله، پس از تایید عکس، اطلاعات قبض را در اختیار شما قرار می دهند.

قبض برق را با شناسه قبض پرداخت کنید

از آنجایی که شرکت توزیع برق فقط شناسه قبض برق را برای پرداخت می شناسد، در مورد امکانات اخذ شناسه قبض با شماره مسکن کنتور قبلاً صحبت شد. همچنین برای اینکه بتوانید قبض برق را به صورت دوره ای دریافت کنید، بهتر است شماره همراه خود را با ارسال شناسه قبض در سامانه پیامکی برای دریافت قبض سبز ثبت کنید.

مستاجران برای حذف پیامک قبض برق چه باید بکنند؟

اگر مستاجر هستید و قصد نقل مکان دارید، برای حذف پیامک قبض برق محل سکونت قبلی و دریافت پیامک قبض برق محل سکونت جدید، [#شناسه قبض محل سکونت قبلی*۲] برای توقف فرآیند ارسال صورتحساب برای این شناسه به شماره 10001521 ارسال کنید. برای دریافت مجدد اس ام اس قبض برق خانه جدید [#شناسه قبض محل سکونت فعلی*۱] ارسال به 10001521.

چگونه قبض برق را پرداخت کنم؟

برای پرداخت قبض برق با شماره کنتور می توانید از اپلیکیشن اندروید My Electricity، تلفن گویا 1521، دستگاه های خودپرداز و کارت خوان فروشگاهی استفاده کنید و به سایت رسمی شرکت برق مراجعه کنید.

در صورت پرداخت نادرست قبض برق چه باید کرد؟

اگر به هر دلیلی به اشتباه قبض برق خود را پرداخت کرده اید باید به اداره برق منطقه مربوطه مراجعه و پیگیری نمایید. لازم به ذکر است که eBill از پرداخت مجدد قبض برق جلوگیری می کند. مگر اینکه قبض از درگاه دیگری و در فاصله کوتاهی پرداخت شود که در این صورت در ایبیل طلبکار خواهید بود و در دوره بعدی این مبلغ از قبض برق شما کسر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید