قبض پنج میلیون تومانی برق برای چه کسانی صادر شد؟ | توصیه های جالب به مشترکین برق

قبض پنج میلیون تومانی برق برای چه کسانی صادر شد؟  |  توصیه های جالب به مشترکین برق

روز جدید سخنگوی صنعت برق به تشریح نحوه محاسبه قبوض جدید برق پرداخت و گفت: مشترکان بالارده باید انتظار افزایش 30 تا 50 درصدی هزینه برق خود را داشته باشند.

مصطفی رجبی مشهدی گفت: مشترکانی که مصرف برق آنها بالاتر از استاندارد است 25 درصد از کل مشترکان را تشکیل می دهند اما مصرف آنها معادل 75 درصد مشترکانی است که زیر مدل مصرف هستند. بیش از مدل مصرفی در هر منطقه حدود 420 کیلووات ساعت است.

وی افزود: قبض ماهانه این مشترکان حدود 50 هزار تن در ماه است، یعنی مشترکانی که بیش از حد استاندارد مصرف می کنند و به طور متوسط ​​ماهانه 420 کیلووات ساعت برق مصرف می کنند، اما تعدادی از مشترکان جزو پرمصرف ترین مشترکان هستند. و مصرف انرژی آنها دو برابر و برخی تا 20 یا حتی 70 برابر می شود.

حساب مشترکین با مصرف بالای پنج میلیون تن

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه تعداد این مشترکان کم است و تقریباً کمتر از 2000 مشترک در این گروه قرار دارند، گفت: قبض برق این دسته از مشترکان بین پنج میلیون تن و بیشتر صادر می شود. این مشترکان در این مدت تغییر چندانی در تعداد نداشته اند چرا که شاید نتوانسته اند مصرف برق خود را اصلاح کنند و مصرف برق این مشترکان نیز مانند گذشته است.

قبوض مصرف بزرگ بین 30 تا 50 درصد افزایش می یابد

رجبی مشهدی با بیان اینکه برای مشترکانی که بیش از حد استاندارد هزینه می کنند تعرفه تقریبی و با توجه به میزان مصرف به تدریج افزایش می یابد، افزود: قبوض برق این دسته از مشترکان بین 30 تا 50 درصد افزایش می یابد و امیدواریم که این تعداد سعی خواهد کرد مصرف آنها را کاهش داده و حداقل مصرف آنها را به کمتر از دو برابر مدل و مصرف به گفته سایر مشترکین کاهش دهد تا شاهد کاهش چشمگیر مصرف به خصوص در تابستان باشیم.

نیروگاه های خورشیدی را در نظر بگیرید

رجبی مشهدی با بیان اینکه توصیه ما به این مشترکین این است که در استفاده از وسایل برقی تجدید نظر کنند و یا اگر وسایلی با راندمان پایین و مصرف انرژی بالا دارند نسبت به تعویض آن اقدام کنند، گفت: اگر این مشترکین در فضا حق دارند می توانند از نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه برای تامین بخشی از برق آنها.

به گفته سخنگوی صنعت برق، در فصل زمستان با پدیده افزایش مصرف مواجه شده ایم، منازل از دوشاخه استفاده می کنند که هم سرمایش و هم گرمایش است و همین امر باعث افزایش شدید مصرف برق و افزایش قبض برق شده است. به دوره های قبلی

رجبی مشهدی با بیان اینکه استفاده از وسایل گرمایشی با مصرف برق کمتر قطعا می تواند جایگزین و کاهش قبوض این دسته از مشترکان باشد، گفت: قطعا برای تابستان برنامه هایی داریم که می تواند برق همه مشترکان و از پرمصرف را تامین کند. مشترکین و مشترکانی که بیش از مدل مصرفی دارند ما نیز تقاضا داریم تا حد امکان مصرف خود را کاهش دهند. این نه تنها قبوض را کاهش می دهد، بلکه منجر به تامین پایدار برق برای سایر مشترکان نیز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید