5 میلیون مشترک قبض برق رایگان دریافت کردند


ساعت: 15:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896936

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: خوشبختانه با اجرای این طرح از 40 میلیون حساب صادر شده 16.7 میلیون حساب مشمول پاداش پس انداز شد و از این 5 میلیون مشترک طلبکار و یا حساب آنها بوده است. برق به صورت رایگان صادر شد.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در تشریح اجرای طرح اصلاح تعرفه برق خانوار و آثار آن گفت: خوشبختانه با اجرای این طرح از 40 میلیون قبض صادر شده 16 مورد 7 میلیون حساب مشمول دریافت پاداش پس انداز بوده و از این تعداد 5 میلیون مشترک طلبکار بوده و یا قبض برق آنها به صورت رایگان صادر شده است.

سخنگوی صنعت برق افزود: کاهش مصرف برق با اجرای این طرح حدود 1500 مگاوات برآورد می شود و اگر قرار بود نیروگاهی برای تامین این میزان برق بسازیم باید حدود 45 مگاوات سرمایه گذاری کنیم. هزاران میلیارد تومان زیرساخت مربوط به نیروگاه است که در واقع عدد حفظ شد. علاوه بر این، این میزان صرفه جویی در بخش داخلی باعث شده است تا امسال بیش از 15 درصد بیشتر از گذشته برق مورد نیاز صنایع انرژی کشور تامین شود.

رجبی مشهدی بیان کرد: پاداشی که به مشترکان داخلی پرداخت شده است حدود 850 میلیارد تومان است و با ادامه اجرای این طرح تا پایان شهریور پیش بینی می کنیم این رقم به هزار میلیارد تومان برسد. لذا از مردم عزیز تقاضا داریم همانطور که تاکنون با ما همکاری داشته اند تا پایان شهریور به همکاری خود با صنعت برق ادامه داده و در عین حال از امتیاز صرفه جویی در مصرف برق بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید