بیش از یک میلیون مشترک گاز رایگان دریافت کردند

بیش از یک میلیون مشترک گاز رایگان دریافت کردند

مشترکانی که مشمول گاز رایگان شدند و در سه مرحله اول قرار دارند حدود یک میلیون و 119 هزار مشترک هستند که از این تعداد 873 هزار مشترک مربوط به کمیته امداد امام خمینی (ره) و 246 هزار مشترک متعلق به سازمان بهزیستی است.

مسلم رحمانی رئیس مدیریت هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر آمادگی شرکت ملی گاز ایران و شرکت های تابعه برای تامین گاز پایدار در روزهای سرد سال جاری، گفت: همکاران ما در گاز استانی شرکت ها با در نظر گرفتن میزان گاز مصرفی مشترکین در هر شهر و استان بخشی از تجهیزات و قطعات یدکی جایگاه ها را جایگزین می کنند. از طرفی اگر ایستگاه ها نیاز به تعمیرات دوره ای داشته باشند، این کار در فصل تابستان و با جزیی ترین تجهیزات مانند پارو، کفش و … انجام می شود. قبل از شروع فصل سرد آماده می شوند.

افزایش حدود 6 درصدی مصرف گاز در زمستان

وی با بیان اینکه امسال شاهد ناهماهنگی تولید و مصرف گاز هستیم افزود: بی شک برخی واحدهای صنعتی بزرگ کشور به تعداد مشترکان پیوسته و تعداد مشترکان داخلی نیز افزایش یافته است که مصرف گاز را حدودا افزایش می دهد. 4-6 درصد به همین دلیل تدابیر و اقداماتی برای کنترل این ناهماهنگی صورت گرفته است.

رئیس مدیریت هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: بر اساس این موضوع جلساتی برای افزایش بهینه سازی و کنترل مدیریت مصرف گاز با شرکت های تابعه و نهادهای ذیربط تشکیل شد و دستورالعملی را به گاز استان ابلاغ کردیم. شرکت ها و پیگیری ها همچنان ادامه دارد.

رحمانی همچنین از ذخیره سازی سوخت مایع در فصل تابستان برای تامین برق مصرفی برخی از صنایع و نیروگاه ها در ماه های سرد سال خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای قانون نرخ گاز رایگان برای مشترکان تحت پوشش سازمان های امدادی (کمیته امداد و سازمان بهزیستی) اظهار داشت: بدون شک تعیین قیمت مناسب موثرترین پارامتر برای اصلاح مدل مصرف انرژی است اما در 1400 با توجه به اینکه قیمت گاز سه نفره در گام اول تغییری نداشته و 76 درصد مشترکان کشور در این سه مرحله هستند، تغییر محسوسی در کاهش مصرف گاز از طریق این بخش نداریم. اما در مصرف پله های بالاتر حدود 0.2 درصد کاهش مصرف را شاهد بودیم البته این مشکل را نیز باید در نظر گرفت که اعتقاد بر این بود که سال گذشته سرما شدید بوده و درجه سرما بیشتر و بیشتر شده است. مصرف اولیه کل بخش داخلی در سال 1400 به 122 میلیارد متر مکعب رسید.

ناظر مدیریت هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: مشترکانی که مشمول گاز آزاد هستند و در سه سطح اول قرار دارند حدود یک میلیون و 119 هزار مشترک هستند که از این تعداد 873 هزار مشترک متعلق به امام هستند. کمیته کمک به خمینی (ره) و 246 هزار مشترک همچنین مرتبط با سازمان بهزیستی.

رحمانی در نهایت در پاسخ به این سوال که آیا این تعداد افزایش می یابد یا خیر، گفت: بله، زیرا هر سال اشتراک های جدیدی به مشترکان اضافه می شود و اشتراک های جدید بیشتر از روستاها است./تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید