بیش از 600 هزار مشترک برای دریافت گاز رایگان معرفی شدند


ساعت: 15:11
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1820092

تعداد مشترکین معرفی شده از سوی کمیته امداد و بهزیستی برای دریافت گاز رایگان و ثبت اطلاعات آنها در سامانه شرکت ملی گاز به بالغ بر 600 هزار خانوار رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید جلال نورموسوی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: تاکنون تمامی اطلاعات ارسالی از سوی کمیته همیاری امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در مورد گازرسانی به خانواده های محروم را بررسی کرده ایم. از نهادهای حمایتی.» و سپس وارد سامانه شرکت ملی گاز شد.

وی ادامه داد: بر این اساس در کمیته امداد خمین شاهد افزایش 23 درصدی آمار قبل از عید هستیم و کد اشتراک 489 هزار خانوار کمیته امداد در سامانه شرکت ملی گاز ثبت شده است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز افزود: در سازمان بهزیستی نرخ رشد آمار نسبت به قبل از بایرام بیشتر است و تاکنون حدود 114 هزار کد اشتراک خانوارها در سامانه شرکت ملی گاز ثبت شده است.

نورموسوی در خصوص علت تفاوت آمار کمیته امداد امام خمینی (ره) با لیست شرکت ملی گاز گفت: کمیته امداد یک لیست کلی داده و پس از نظارت به حدود 500 هزار کد اشتراک رسیده ایم که در شرکت گاز ثبت کرده ایم. .

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی از این خانوارها در مناطق فقیرنشین و عشایری سکونت دارند و از نعمت گاز محروم هستند، برنامه ریزی کرده ایم که اگر این خانوارها در مسیر گاز قرار گیرند و به دلیل کمبود باشد. برای اینکه خطوط لوله گاز از این حق قانونی محروم شود، بند قانونی دیگری را در نظر گرفتیم که شرکت ملی گاز هزینه 6 میلیون تن خطوط لوله گاز را تقبل می کند که خطوط لوله به صورت رایگان انجام می شود و علاوه بر آن نقاط گاز نیز رایگان است. این افراد می توانند از نعمت گاز رایگان بهره مند شوند.

وی ادامه داد: در کنار آن دسته از افرادی که از مصرف گاز و استفاده از سوخت مایع منتفع نمی شوند، قطعا قوانین حمایتی دیگری نیز وجود دارد که این افراد نیز می توانند از این حق قانونی استفاده کنند که خارج از اختیارات شرکت ملی گاز است.

انتهای پیام/
منبع: صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید