16 هزار مشترک گاز استان کرمانشاه تحت پوشش سازمان های حمایتی/ افزایش 21 درصدی مصرف گاز در روز گذشته


ساعت: 20:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910979

ناصر حسینی گفت: 16 هزار نفر از کل مشترکان خانگی تحت پوشش کمیسیون امداد و بهزیستی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر حسینی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز درباره مشتركان مشمول برخورداری از گاز رایگان گفت: علاوه بر مساجد و مشتركانی كه مصرف گاز آنها قبلاً رایگان بوده است،

در بخش خانگی مصرف گاز برای مشترکین تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در چارچوب رعایت الگوی مصرف رایگان است.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف گاز ماهانه در محدوده مشخصی تعیین می شود، افزود: مقدار لایه اول مصرف 300 متر مکعب گاز در ماه است.

حسینی خاطرنشان کرد: الگوی مصرف گاز در 12 سطح تعریف شده است و در صورتی که مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و مشمول دایره مذکور در هر بازه زمانی تا سطح سوم گاز مصرف کنند، شارژ گاز آنها رایگان است.

وی با اشاره به اینکه قیمت رایگان مصرفی گاز مشترکین کمیسیون مددکاری و رفاهی مصوبه مجلس بوده است، افزود: این مصوبه از ابتدای سال جاری لازم الاجرا شد، اما در قسمت مشترکین مسکونی مشخص تر است. میزان مصرف گاز در فصول سرد سال

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه 660 هزار مشترک گاز در بخش های مختلف صنعتی، تجاری و خانگی وجود دارد که از این تعداد 16 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند.

به گفته حسینی، مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باید در صورت تغییر آدرس، وکالت نامه جدیدی از نهادهای ذیربط دریافت و به شرکت گاز ارائه کنند.

وی خواستار نهادینه شدن الگوی مصرف گاز شد و افزود: صرفه جویی در مصرف گاز نیز با توجه به کاهش ریالی قیمت تمام شده برای خانوار به صرفه است.

حسینی گفت: شب گذشته مصرف گاز در استان کرمانشاه به 16 میلیون مترمکعب رسید در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 13 میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: خوشبختانه افزایش مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته مربوط به بخش صنعت است.

حسینی تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما اقدامات مربوط به نگهداری، خرید و ذخیره سازی لوازم یدکی مورد نیاز جایگاه ها و خطوط انجام شده و گاز پایدار با اولویت خانوار و سایر مشترکین تحویل خواهد شد. .

وی خطاب به مشترکان حوزه خانوار خواستار صرفه جویی در مصرف گاز شد و گفت: با کاهش یک درجه ای دمای سیستم گرمایشی 10 درصد صرفه جویی ایجاد می شود که می توان از آن در صنعت استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید