قبض برق 8 میلیون مشترک رایگان شد

قبض برق 8 میلیون مشترک رایگان شد

روز جدید با اعمال تعرفه های تنبیهی و تشویقی برای مصرف برق تابستانی، حساب 8 میلیون مشترک آزاد شد، یک هزار و 357 میلیارد تومان پاداش به حساب مشترکان کارآمد واریز شد و در مجموع 3 هزار و 149 گیگاوات ساعت برق در بخش خانگی صرفه جویی شد.

یکی از اقدامات موفقی که در تابستان سال جاری توسط وزارت نیرو و نیرو انجام شد و مثمر ثمر بود، استفاده از تعرفه به نفع مصرف عادی بود به طوری که در ایام پیک تابستان، کاربران سنگین با جریمه های اضافی مواجه شدند. و کاربران خوب با مشوق های ویژه ای مواجه شدند.

با تغییر تعرفه برق در بهمن ماه 1400، تعرفه برق مشترکین پرمصرف نسبت به قبل افزایش چشمگیری یافت. در صورتی که قیمت برق برای مشترکین با مصرف تا سقف مدل تغییر چندانی نکرده است. همچنین در طرح 1 تا 5 به منظور تشویق مشترکان خانگی به کاهش مصرف و رعایت سقف الگوی مصرف، به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف برق نسبت به مدت مشابه قبل 500 تومان پاداش صرفه جویی در مصرف در نظر گرفته شد. سال .

در نتیجه این اقدام، بررسی میزان مصرف برق خانگی در بازه زمانی ابتدای خرداد تا 30 شهریور در سال های 1400 و 1401 نشان می دهد که در تابستان 1401 شاهد کاهش سرانه مصرف برق خانوارها نسبت به سالهای قبل.

در تابستان 1401 رشد مشترکین در مراحل مصرف زیر الگوی مصرف افزایش و در پله های الگوی مصرف بالا کاهش یافت. همچنین سرانه مصرف در بخش خانوار در دوره مورد مطالعه در سال 1400 معادل 353 کیلووات ساعت بوده که این شاخص در سال 1401 به 323 کیلووات ساعت کاهش یافته است. 1401 .نسبت به سال قبل تقریبا 3149 گیگاوات ساعت است.

بررسی سرانه مصرف در استان های مختلف نشان می دهد که به جز در شرکت های توزیع استان های اردبیل، کهکیلویه، سمنان، سیستان، کرمانشاه، شیراز، فارس، گیلان و هرمزگان، در سایر نقاط کشور سرانه مصرف برق کاهش یافته است. تابستان 1401

بسیاری از مشترکان تابستان امسال از ظرفیت طرح تشویقی 5-1 استفاده کردند که در این میان 8 میلیون مشترک قبض «صفر» دریافت کردند. یعنی قبض برق 8 میلیون مشترک رایگان شد.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در این خصوص گفت: اتفاقی که امسال در بخش داخلی افتاده بی سابقه است. در 30 سال گذشته نمودار مصرف برق خانوارها همواره رو به رشد بوده است اما امسال تا مردادماه نسبت به سال گذشته 4.5 درصد کاهش مصرف در خانوار و 10 درصد کاهش مصرف نسبت به پارسال داریم. برنامه های معمول وزارت نیرو

وی با تاکید بر اینکه 18 درصد از مشترکان پرمصرف در محدوده الگوی مصرف قرار می گیرند، افزود: برای مشترکانی که کمتر از 100 کیلووات در ماه مصرف می کنند، 10 درصد افزایش مصرف دارد. یعنی برق بیشتری در اختیار آنها قرار می گیرد و بیشتر مصرف در الگوی مصرف است.وزارت نیرو، شرکت توانیر توانیر،وزارت نیرو، شرکت توانیر توانیر،وزارت نیرو، شرکت توانیر توانیر،

وی با اشاره به اینکه تا پایان شهریور 56 میلیون قبض برق صادر شده است، گفت: از این تعداد حدود 22 میلیون قبض با پاداش مصرف خوب است. از این تعداد 8 میلیون حساب بلاعوض یا بستانکار ثبت شد و در مجموع یک هزار و 357 میلیارد تومان پاداش مصرف کالا ثبت شد.

وی یادآور شد: در بخش اداری در مجموع 650 مگاوات و در بخش خانگی 1500 مگاوات صرفه جویی داشته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید