صدور قبض 12 میلیون تومانی برق برای پرمصرف ترین تهران

صدور قبض 12 میلیون تومانی برق برای پرمصرف ترین تهران

روز جدید مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: در تابستان امسال بیش از 2 میلیون و 300 هزار مشترک پاداش پس انداز دریافت کردند و در این میان با اعمال پاداش پس انداز برای بیش از 500 هزار مشترک قبض صفر صادر شد.

کامبیز نظریان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در نشست خبری گفت: در بحث برق با محدودیت‌های دیرینه مواجه بودیم و سال گذشته محدودیت‌هایی برای مردم در بخش‌های خانگی، تجاری و تجاری اعمال شد. اما با شروع به کار دولت سیزدهم در تابستان 1401، برنامه ریزی منسجمی برای پایداری شبکه برق انجام شد که 100 برنامه عملیاتی در دستور کار قرار گرفت که بیشتر آنها مربوط به عرضه و تقاضا بود.

وی افزود: علاوه بر طرح افزایش 6 هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق، اقدامات موثری برای ثبت رکورد بی سابقه تکمیل تعمیرات نیروگاه در پایان اردیبهشت ماه با تلاش شبانه روزی انجام شد که در پایداری بسیار حائز اهمیت بود. شبکه برق تابستانی و گذراندن تابستان بدون وقفه.

نظریان با بیان اینکه پیک مصرف برق کشور در تابستان امسال به 69 هزار و 500 مگاوات رسید که رقمی بی سابقه بود، گفت: در شرایطی که مصرف به این رکورد تاریخی رسید، توانستیم شبکه برق را ثابت نگه داریم و خاموشی برنامه ریزی شده شماره در بخش داخلی داشته باشد.

وی ادامه داد: تقاضای برق تهران در پیک تابستان به 5350 مگاوات رسید که نسبت به پیک تقاضای سال گذشته 3.3 درصد افزایش داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: پارسال 250 مگاوات برق در ساعات اوج بار در تهران قطع شد اما امسال با وجود تامین 400 مگاوات بیشتر، برق پایتخت به صورت پایدار و بدون وقفه تامین شد.

وی افزود: در تابستان امسال بیش از 2 میلیون مشترک در کاهش مصرف برق تهران مشارکت داشتند و معادل 150 مگاوات در پیک تابستان توسط مشترکان مسکونی مدیریت شد.

ناظریان با بیان اینکه «مشترکانی که در مدیریت مصرف و صرفه جویی مشارکت داشتند تشویق شدند»، گفت: در تابستان امسال بیش از 4 میلیون و 403 هزار فاکتور صادر و بیش از 2 میلیون و 300 هزار مشترک پاداش پس انداز دریافت کردند و در این میان بیش از 500 هزار مشترک برای مشترکان صادر شد. یک حساب صفر با اعمال پاداش پس انداز.

وی ادامه داد: همچنین در بخش ادارات شاهد 200 مگاوات صرفه جویی در مصرف برق در ساعات اوج مصرف بوده ایم و با استفاده از ظرفیت ژنراتورهای خودران 150 مگاوات دیگر از تقاضای برق شبکه در ساعات اوج مصرف در تهران کاهش یافته است. و در مجموع توانستیم در زمان پیک در تهران 600 مگاوات صرفه جویی و مصرف برق را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از راه اندازی بزرگترین سامانه پاسخگویی به مشتریان در این شرکت خبر داد و گفت: این سامانه که در شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ راه اندازی شد قابلیت پاسخگویی به یک میلیون تماس را به صورت شبانه روزی دارد.

وی افزود: برای پایداری برق در تابستان 1401 در تهران بیش از 2000 کارمند و عامل به طور مستقیم شبانه روز کار کردند و برای عبور از تابستان 1401 بیش از 850 میلیارد تومان در شبکه برق تهران سرمایه گذاری شد.

نظریان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 1100 پست اتوماسیون هوشمند را در تهران راه اندازی کرده ایم که از راه دور مانیتور می شود و قابلیت مدیریت شبکه از راه دور را فراهم می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در پاسخ به سوالی در مورد مشترکین پر برق در تهران گفت: تعداد انگشت شماری مشترک داریم که بیش از 40 برابر یک مشترک عادی مصرف می کنند و در تابستان امسال چنین مشترکانی خواهند داشت. قبوض برق بالا 12 میلیون تومان صادر شد.

وی افزود: البته بیش از 80 درصد مشترکان برق شهر تهران از الگوی مصرف برق پیروی می کنند و بسیاری از مشترکان مصرف کنندگان خوبی هستند.

نظریان با بیان اینکه «ساخت و بهینه سازی 1000 کیلومتر کابل فشار متوسط ​​در تهران هدف گذاری شده است»، گفت: برای این کار بیش از 1000 میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز داریم و بیش از 10 هزار میلیارد تومان در تهران برنامه داریم. شبکه برق تا 2014 باید سرمایه گذاری کند.

وی ادامه داد: میزان تلفات شبکه برق کلانشهر تهران در حد استانداردهای جهانی است و بهترین رتبه را در بین شهرهای کشور دارد، بنابراین میزان تلفات شبکه برق کلانشهر تهران برابر است. کمتر از 6 درصد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از حدود 5 هزار مورد سرقت تجهیزات شبکه برق در سال جاری خبر داد و گفت: این سرقت ها در سال جاری حدود 4 میلیارد تومان خسارت به شبکه برق وارد کرد.

وی با بیان اینکه حوادث شبکه برق از دو طریق «سامانه برق من» و ارسال پیامک به اطلاع مشترکان می رسد، گفت: شهر تهران حدود 3 میلیون و 400 هزار مشترک خانگی دارد که بیش از 6 درصد این مشترکان است. حدود 200 هزار مشترک، ماهانه بیش از 600 کیلووات ساعت برق مصرف می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید