صدور 80 میلیون قبض برق!

صدور 80 میلیون قبض برق!

روز جدید : مدیرکل مدیریت مصرف کنندگان و خدمات مشترکین توانیر گفت: اکثر قبوض صادر شده برای مشترکان بالارده در محدوده پنج میلیون تنی است اما مشترکی نیز وجود دارد که 20 یا 25 میلیون تن قبض برق را پرداخت کرده است. گاهی 80 میلیون تن فاکتور صادر می شود اما این فاکتور را نمی توان برای یک خانه متصور شد، زیرا متعلق به واحدهایی است که ویژگی های خاصی دارند.

عبدالامیر یاگوتی با اشاره به وضعیت حساب‌های مشترکان بالارده گفت: تحقیقات در این زمینه روی مجموعه قبوض بیش از پنج میلیون تنی انجام شده است که حجم بالایی ندارد و حدود 2800 مشترک را شامل می‌شود.

وی با اشاره به تاثیر افزایش تعرفه مشترکان بالارده بر مصرف، تاکید کرد: یکی از عواملی که می تواند مشترکان را نسبت به نحوه مصرف حساس کند، قیمت محصول است. طبیعتا قبوض جدید برای مشترکینی که مصرف آنها مطابق با مدل بود تغییری نکرد، اما مشترکانی که بیشتر از مدل مصرف می کردند با تغییراتی در قبوض خود مواجه شدند.

مدیرکل مدیریت مشتریان و خدمات مشتریان شرکت توانیر با تاکید بر اینکه اجرای این طرح مردم را نسبت به میزان مصرف حساس کرده است، گفت: شاید صحبت از تاثیر این طرح بر کیلووات ساعت زود باشد. زیرا عوامل زیادی بر کیلووات ساعت تاثیر می گذارد و تنها در این زمینه بحث تعرفه و تعرفه مطرح نیست; اما به طور کلی باید گفت که اجرای این طرح مشترکان را حساس می کند و امیدواریم با روند و فرصت هایی که برای صرفه جویی وجود دارد، مشترکان بتوانند به سطح یک مدل مصرف نزدیک شوند.

یاگوتی با اشاره به مشترکان کم مصرف گفت: در فصل تابستان با افزایش سطح مصرف، طبیعتا تعداد مشترکان واجد شرایط افزایش می یابد و سطح مصرف نیز روند صعودی دارد. این در حالی است که در تابستان حدود 80 درصد از مشترکان از الگوی مصرف پیروی می کنند.«آمار در پنج منطقه خاص متفاوت است.

وی افزود: میزان مدل در پهنه های نرمال حدود 300 کیلووات ساعت، گرم 1 در زون جنوب 3000 کیلووات ساعت، گرم 2 است که تعداد آنها کم و به طور کلی در مرکز حدود 2000 کیلووات ساعت، گرم 3 است که شامل مناطقی مانند به عنوان کوم، کاشان و بخش‌هایی از استان یزد حدود 1000 کیلووات ساعت و 4 گرم که استان‌های شمالی هستند، 400 کیلووات ساعت است.

مدیرکل خدمات مشترکین و خدمات مشترکین شرکت توانیر با اشاره به رایگان شدن قبوض برق آنها به مشترکین گفت: بر اساس قانون جدید که ابلاغ شد، مشترکین کمیته امداد و رفاه مشمول این قانون شدند. طرح. بر اساس آخرین اطلاعات ثبت شده در سامانه، تاکنون نزدیک به 800 هزار مشترک شناسایی شده اند و البته هنوز آمار دقیقی از تعدادی که هزینه برق آنها صفر بوده، در دسترس من نیست.

دیدگاهتان را بنویسید