پنج میلیون حساب رایگان برای مشترکین خانگی صادر شد


ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896360

وزیر نیرو درباره نتیجه اجرای طرح مدیریت مصرف گفت: از 16 میلیون و 700 هزار حساب مشمول پاداش پس انداز، نزدیک به پنج میلیون حساب رایگان برای مشترکان خانگی صادر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان گفت: یکی از پایه های مدیریت مصرف در سال جاری مشارکت مردمی است که برای مشارکت آنها لازم بود با مشکلات مدیریت مصرف آشنا شوند و از همه بخش ها دعوت به عمل آید. جامعه در این امر مشارکت کند.

وی ادامه داد: رسانه ها محمل اولیه فرهنگ سازی و رساندن پیام به مردم بودند.

وزیر نیرو در خصوص نتایج اجرای طرح مدیریت مصرف گفت: از ابتدای فصل گرم سال تاکنون نزدیک به 40 میلیون قبض صادر شده و 16 میلیون و 700 هزار مشترک (بیش از 40 درصد مشترکان) مصرف خود را نسبت به سال قبل کاهش داده اند. به سال گذشته

وی افزود: این نشان دهنده مشارکت عمومی مردم و موفقیت در طرح های مدیریت مصرف است.

محرابیان خاطرنشان کرد: بر اساس قولی که به مردم داده شد مقرر شد برای مشترکان کم مصرف پاداش پس انداز در نظر گرفته شود و به همین دلیل نزدیک به 850 میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف به مشترکان صنعت برق تعلق گرفت. پیش بینی می شود این رقم تا پایان فصل تابستان از هزار میلیارد عبور کند.

وزیر نیرو تصریح کرد: از 16 میلیون و 700 هزار حساب شامل پاداش پس انداز، نزدیک به پنج میلیون حساب رایگان یا اعتباری بوده که نشان می دهد پاداش پس انداز این مشترکان بیش از هزینه حساب آنها بوده است.

وی در خصوص برنامه مدیریت مصرف در بخش اداری گفت: در بخش اداری مصوبه شورای دولت برای کاهش 30 درصدی مصرف نسبت به سال گذشته داشتیم و با همکاری همه دستگاه های دولتی توانستیم این طرح را با موفقیت اجرا کنید.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: بر این اساس مقرر شد ساعت کاری یک ساعت زودتر آغاز شود تا ادارات دولتی در ساعات گرم روز تعطیل باشند، کاهش دمای وسایل سرمایشی و استفاده از ژنراتورهای خودران از دیگر موارد بود. راهکارهای کاهش مصرف اداری در طرح مدیریت تقاضا

محرابیان با بیان اینکه در حوزه کشاورزی نیز طرح های جداگانه ای در نظر گرفته شد، اظهار داشت: به عنوان مثال در حوزه کشاورزی چاه های کشاورزی از ساعت 11 صبح تا 18 به مدت پنج ساعت بسته شد و در ازای این تعامل قبض برق نیز صورت گرفت. چاه های کشاورزی رایگان شود

وی برنامه مدیریت بار برای صنایع را یک برنامه منعطف و متنوع دانست و خاطرنشان کرد: برای 630 هزار صنعت فعال کشور متعهد شده ایم 580 هزار صنعت را که عمدتاً صنایع خرد یا بحرانی مانند داروسازی بودند، بدون محدودیت برق تامین کنیم. همچنین برق 49 هزار و 558 مشترک صنعتی دیگر که سال گذشته روزانه از ساعت 11 الی 20 قطع می شد، امسال تنها به 12 ساعت در هفته در یک روز محدود شد و فقط از ساعت 11:00 صبح تا 11:00 شب

وزیر نیرو گفت: همچنین با 442 صنعت بزرگ مشمول طرح تعدیل به تفاهم رسیدیم که اولاً در طول سال میزان برق مورد نیاز برای تولید استاندارد را در اختیار آنها قرار می دهیم و ثانیاً روزهای مشمول محدودیت مصرف. برای تخصیص مرخصی سالیانه و تعمیرات خواهد بود و ثالثاً تا جایی که بتوانند کسری برق روز را در روزهای محدودیت با برق نامحدود شبانه جبران کنند.

بر اساس این گزارش، مشارکت همه مردم در طرح مدیریت مصرف برق نقش مهمی در عبور از پیک بار و تحقق شعار تابستانی بی وقفه داشت.

دیدگاهتان را بنویسید