هیچ محدودیتی برای مشترکین خانگی وجود ندارد

زمان: 15:18
تاریخ انتشار: 1400/10/15
کد خبر: 1798279

سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر هیچ مشترک خانگی با قطعی برق مواجه نیست و هیچ برنامه ای برای اعمال محدودیت در حوزه خانگی نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصفی رجبی مشهدی با اشاره به آخرین وضعیت تامین برق کشور گفت: در شرایط فعلی با توجه به افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری، نیروگاه ها با محدودیت های بیشتری مواجه هستند، بنابراین تامین برق ضروری بود. به مشترکان صنعتی «اولویت بدهید.

وی با تاکید بر اینکه البته برق مشترکان صنعتی به هیچ وجه قطع نمی شود و تنها مشترکان بزرگ با هماهنگی وزارت صمت بخشی از مصرف خود را به دوره های بعدی موکول می کنند، گفت: و به هیچ عنوان همه مشترکان خانگی که در حال حاضر محدود هستند.

به گفته سخنگوی صنعت برق، هیچ برنامه ای برای اجرای قطعی یا محدودیت برای مشترکان خانگی وجود ندارد و برق به صورت پایدار در اختیار همه مشترکان قرار می گیرد و اقدامات لازم انجام می شود، اما با توجه به شرایط فعلی همه مشترکان نیازمند همکاری هستند. و مدیریت. مصرف می کنیم.

رجبی مشهدی درباره افزایش تعرفه مشترکان بالارده نیز گفت: در بند «ی» تبصره 8 قانون بودجه سال 1400 باید تعرفه برق افزایش یابد تا تعرفه مشترکان کمتر از مدل مصرف یارانه ای محاسبه شود. مانند قبل، اما تعرفه مصرف بالا به تدریج افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه بر این اساس الگوی مصرف در ماه های غیر گرم سال 200 کیلووات ساعت تعریف شده است که مصرف بیش از 75 درصد افراد کمتر از این مدل است، گفت: این عدد برای ماه های گرم سال است. در سال از ژوئن تا سپتامبر، در مناطق گرمسیری 3000 کیلووات ساعت در ماه و برای مناطق عادی 300 کیلووات ساعت است که نسبت به گذشته تغییری نکرده است.

سخنگوی صنعت برق گفت: در مناطق عادی بیش از 70 درصد و در مناطق گرمسیر حدود 95 درصد مشترکان زیر الگوی مصرف تعیین شده هستند و مشمول افزایش تعرفه نمی شوند، بنابراین تغییری در نحوه قبوض خود نخواهند دید. برای برق اضافه می شود: متناسب با افزایش مصرف به تدریج و بر اساس هزینه های تامین انرژی به مدل اضافه می شود.

به گفته رجبی مشهدی، مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز مشروط بر اینکه مصرف برق ماهانه آنها کمتر از 50 درصد استاندارد تعیین شده در هر منطقه باشد، از پرداخت و رایگان معاف خواهند بود.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید