هیچ محدودیتی برای عرضه ارز وجود ندارد

ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: 29/10/1401
کد خبر: 1923279

بر اساس اعلام بانک مرکزی، با توجه به رشد دریافتی های ارزی موجود، محدودیتی در تامین ارز مورد نیاز تجارت خارجی کشور وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، اداره نظارت بر بازار ارز بانک مرکزی در تاریخ 24/10/1301 در سامانه سنا اعلام کرد: «شرکت های صرافی موظفند ارز گواهی ثبت آماری را فقط به صورت ارزی عرضه و پرداخت کنند. قید شده در گواهی ها، تحویل و پرداخت ارز به ارزی غیر از ارز مندرج در گواهی ثبت آماری از مصادیق تخلف است که با رعایت آن اقدامات نظارتی بانک در رابطه با آن اعمال خواهد شد. تبادل.”

بر این اساس به اطلاع می رساند هدف از این اطلاعیه تطبیق سیاست ها و طرح کسب و کار با سیاست های ارزی کشور می باشد.

وی بیان می کند که با توجه به افزایش دریافتی های ارزی موجود، محدودیتی در تامین ارز مورد نیاز کشور وجود ندارد و این سیاست با هدف بهینه سازی منابع و مصارف ارزی و جلوگیری از مازاد یا کسری تقاضا برای یک یا چند مورد است. ارزهای موجود در کشور، دوره های ویژه و کوتاه مدت و همچنین تسهیل تجارت و جریانات ارزی کشور به تصویب رسید.

گفتنی است این اقدام بخشی از سیاست های جدید ارزی بانک مرکزی با هدف بهینه سازی و تثبیت بازار ارز کشور و هماهنگی کامل سیاست های ارزی و تجاری کشور است و سایر اقدامات در دست اجرا ابلاغ خواهد شد. در زمان اجرا

دیدگاهتان را بنویسید