در سیاست همسایگی محدودیتی برای روابط با همسایگان وجود ندارد


ساعت: 23:20
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885242

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان اینکه در سیاست همسایگی محدودیتی برای ارتباط با همسایگان وجود ندارد، برنامه ریزی اجلاس آستانه چند روز پس از سفر نافرجام بایدن به منطقه را نشانه هوشمندی دیپلماسی ایرانی و نمادی دانست. از تعالی گفتمان تعامل منطقه ای جمهوری اسلامی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه عصر امروز (یکشنبه) با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی به تشریح سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و به سؤالات این شورا پاسخ داد. نمایندگان

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به تحولات منطقه ای و بین المللی، بهره برداری از فرصت ها را یکی از شاخصه های دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران خواند و تصریح کرد: در سیاست همسایگی روابط با همسایگان سقف ندارد. باید از همه ظرفیت های موجود و بالقوه استفاده کرد تا بستر لازم برای برقراری روابط پایدار و بلندمدت اقتصادی بین کشورهای منطقه با تعامل حداکثری با همسایگان فراهم شود.

باقری آشکار شدن ضعف‌های اساسی یکجانبه‌گرایی و چالش‌های بزرگ سیاسی و اقتصادی پیش روی آمریکا در حفظ جایگاه هژمون جهانی را یادآور شد و تصریح کرد: پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس قدرت راهبردی و استراتژیک را به‌طور چشمگیری تقویت می‌کند. موقعیت ژئواستراتژیک چندجانبه گرایی

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به ناکامی رئیس جمهور آمریکا در تحقق اهداف سفر خود به منطقه، تاکید کرد: برنامه ریزی برای برگزاری نشست آستانه چند روز پس از سفر نافرجام بایدن به منطقه، نشان از هوشمندی است. دیپلماسی ایران و نماد برتری گفتمان تعامل منطقه ای جمهوری اسلامی ایران است.

باقری الگوی برنامه‌های بلندمدت برای روابط با قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی را با اهمیت توصیف و تصریح کرد: الگوی برنامه‌های بلندمدت در روابط دوجانبه که در آخرین مرحله شامل چین، روسیه، ونزوئلا و ترکیه است، منجر به تثبیت روابط اقتصادی و جلوگیری از تأثیر انگیزه های سیاسی و اقتصادی بین المللی بر وضعیت اقتصادی کشور و خنثی سازی تحریم ها در عرصه اقتصادی و تجاری معنا می بخشد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه نیز در این دیدار به سوالات نمایندگان در خصوص موضوعات مختلف سیاست خارجی از جمله مذاکره برای رفع تحریم ها پاسخ داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید