چین اولین موشک با انرژی متان مایع را پرتاب کرد

چین اولین موشک با انرژی متان مایع را پرتاب کرد

یک شرکت خصوصی چینی اولین موشک متان مایع را به فضا پرتاب کرد.

یک شرکت خصوصی چینی روز چهارشنبه اولین موشک اکسیژن مایع و متان جهان را به مدار زمین پرتاب کرد و رقبای آمریکایی را شکست داد تا بتواند نسل بعدی وسایل پرتاب فضایی را بفرستد.

رسانه های دولتی چین اعلام کردند که پرتاب کننده ژوک-2 ساعت 9 صبح به وقت محلی از مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان در شمال غربی چین به فضا پرتاب شد و پرواز خود را طبق برنامه انجام داد.

پرتاب روز چهارشنبه چین را از رقبای آمریکایی از جمله SpaceX ایلان ماسک و Blue Origin جف بزوس جلوتر قرار داد. غول‌های فناوری در حال رقابت برای پرتاب پرتاب‌کننده‌های سوخت متان هستند که آلودگی کمتر، ایمن‌تر، ارزان‌تر و مناسب برای موشک‌های قابل استفاده مجدد دارند.

پرتاب این موشک توسط شرکت خصوصی Landspace انجام شد که دومین پرتاب از این نوع توسط چینی هاست. در ماه آوریل، یک شرکت چینی دیگر با موفقیت یک موشک نفت سفید-اکسیژن را به فضا پرتاب کرد و گامی دیگر به سمت توسعه موشک هایی برداشت که قابلیت سوخت گیری و استفاده مجدد را داشته باشند.

شرکت‌های فضایی تجاری چین از سال 2014، زمانی که دولت اجازه سرمایه‌گذاری خصوصی در این صنعت را داد، وارد این بخش شده‌اند.

گفته می شود که موشک ZQ-2 با موتورهای ژنراتور گاز می تواند محموله ای به وزن 6000 کیلوگرم را به مدار زمین در ارتفاع 200 کیلومتری پرتاب کند یا محموله 4000 کیلوگرمی را به مدار زمین در ارتفاع 500 کیلومتری برساند. انرژی این موشک از متان تامین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید