کارمندان از پرداخت ناعادلانه شکایت دارند


ساعت: 09:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855525

یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس گفت: برخی از کارمندانی که حداقل دستمزد دریافت می کنند از پرداخت ناعادلانه شکایت دارند و برخی نیز حقوقشان را با تورم ناسازگار می گویند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آکالا در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز، گفت: در نهایت حذف ارز یک قانون ترجیحی است که در مجلس تصویب شده است و دولت باید طبق قانون عمل کند. قانون.”

وی افزود: دولت باید تمام توجه خود را معطوف به اجرای صحیح این قانون کند و نباید مانع و ایجاد التهاب در جامعه شود. از سوی دیگر مجلس به دولت دستور داد که کالاهای اساسی و حیاتی را چه از طریق یارانه پولی و چه از طریق کالاهای الکترونیکی در اختیار مردم قرار دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک سری کالاهای اساسی با ارز ترجیحی وارد کشور شده است، گفت: ارزی که قرار بود برای کالاهای اساسی مانند دارو، نان، روغن، مرغ و گوشت در نظر گرفته شود. این برای مردم خوب نیست.

سنگدوینی گفت: اگرچه ممکن است دولت قیمت ها را کاهش دهد، اما قیمت کالاهای اساسی باید در شهریور 1400 فروخته شود و این چیزی است که قانون می گوید. مسیری که دولت طی می کند باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه شرایط کنونی دنیا اصلا خوب نیست و اکثر کشورهای دنیا با کمبود کالاهای اساسی مواجه هستند و برخی از این کشورها صادرات کالاهای اساسی را ممنوع کرده اند و اگر دولت به روال گذشته ادامه دهد قطعاً در داخل با کمبود مواجه خواهیم بود.» می‌توانیم چون قاچاق کالا به خارج از کشور تشدید شده و به دلیل ارزانی کالا و از سوی دیگر کمبود کالاهای اساسی در کشورهای همسایه، این کالاها قاچاق شده است. از ایران

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سیاست های تعیین شده از سوی دولت جنبه حمایت از ضعیفان را دارد و به همین دلیل باید به این سیاست ها امیدوار بود. با همان عملیات اقتصادی که دولت انجام داد، آمار قاچاق کالا از کشور به شدت کاهش یافت و آمارها نشان می دهد که اقدامات دولت موثر بوده و اگر دولت این اقدامات را انجام نمی داد، با کمبود کالا در کشور مواجه می شدیم. امروز.

سنگدوینی گفت: «همه ما باید برای عبور از این شرایط سخت با یکدیگر همکاری کنیم تا دولت بتواند مسیری را که در پیش گرفته است، با موفقیت به پایان برساند». مردم ایران در سخت ترین شرایط نظام و انقلاب بوده و هستند. دولت باید قدردان این مردم باشد و مراقب مردم باشد تا فشار مضاعفی به مردم وارد نشود. هدف دولت نباید چیزی جز تأمین رفاه و معیشت فقرا باشد.

وی در بخشی دیگر از این گفتگو یارانه نقدی را راه مناسبی برای توزیع یارانه ندانست و گفت: کالابرگ یارانه های دولتی را به مسیر اصلی هدایت می کند اما یارانه نقدی در مسیر اصلی هزینه نمی شود.

نماینده مردم آکالا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش یارانه برخی از هموطنان خاطرنشان کرد: عده ای به من مراجعه می کنند و می گویند که دیگر حتی یارانه 45 هزار تومانی را هم دریافت نمی کنند و این آنها را نگران می کند. به نظر من دولت باید با دقت بیشتری به آمارها نگاه کند تا مشکل این اقوام حل شود.

سنگدوینی در خصوص افزایش جزئی دستمزدها گفت: برخی از کارمندانی که حداقل دستمزد دریافت می کنند از ناعادلانه بودن دستمزد گلایه دارند و برخی نیز حقوقشان را با تورم ناسازگار می گویند. افزایش 10 درصدی حقوق واقعا ناچیز است.

وی در پایان به دولت توصیه کرد برای تامین مواد اولیه طیور، دام و کشاورزان کمک ویژه ای داشته باشد تا خداوند دیگر مشکلی به ما ندهد.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید