کاروان خودرویی قزوین به آرامگاه سردار دلا رفت + تصاویر

ساعت: 13:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800236

کاروان قزوینی برای دومین سال پیاپی برای گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و گلزار شهدای این استان راهی استان کرمان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; کاروان قزوینی برای دومین سال پیاپی برای گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و گلزار شهدای این استان راهی استان کرمان شد.

حجت الاسلام علی معبودی ظهر امروز در مراسم اعزام کاروان آفرود سوار قزوین به کرمان که در قرارگاه فرماندهی سپاه صاحب الامر (عج) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: باید برای امنیت پایدار ملت ایران تلاش کنند.

وی با تجلیل از مسئول بسیج ورزشکاران استان برای آمادگی در این سفر افزود: بی شک این سفر با تمام سفرهایی که تاکنون انجام داده اید متفاوت است چرا که در این سفر به آرامگاه انسانی می روید که حضور در آن نیست. فقط برای ملت ایران، بلکه برای بسیاری، مستضعفان و محرومان جهان مایه آرامش و آسایش بودند.

822f4895 e3d6 4031 9198 a5164a6593db خبر خاکستری

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: سردار سلیمانی مردی بود که بر اساس عهدی که با خداوند متعال داشت برای خدمت به مردم احساس دین داشت.

حجت الاسلام معبودی گفت: حاج قاسم در راه خدمت به مردم و در راه خدا وظیفه خود را به درستی انجام داد و پس از شهادت تحول بزرگی در تمام دنیا ایجاد کرد.

وی ادامه داد: سردار دلا مرد خدا بود و همین ویژگی باعث شد بسیاری از مردم دنیا حتی کسانی که به دین اعتقادی ندارند به او علاقه مند شوند و در تشییع جنازه شرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) قزوین اذعان داشت: امروز این کاروان به زیارتگاه شخصی می رود که علیرغم مقام والای خود دستور داد که بر روی سنگ قبر من بنویسید «سرباز قاسم سلیمانی».

حجت الاسلام معبودی افزود: سردار سلیمانی همواره خود را مدیون مردم می دانسته و به دنبال تبیین همه ارزش های الهی، فردی و اجتماعی در همه جوامع بوده است.

وی گفت: یقیناً این کاروان با نیت پاک در این راه گام نهاده اند و در این راه دل های خود را با حاج قاسم وصل می کنند و سلیمانی می شوند.

سرهنگ محمدرضا لشگری در حاشیه اعزام سوارکاران قزوینی بر سر مزار شهید سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین ; وی گفت: این کاروان برای دومین سال پس از شهادت حاج کاسم با همکاری هیئت اتومبیلرانی و موتورسیکلت و اداره کل تربیت بدنی استان قزوین با حضور قهرمانان این رشته برگزار می شود.

bdd7efef 3ffc 4136 9f71 9dfe82f14f27 خبر خاکستری

وی افزود: در این سفر 100 قهرمان اتومبیلرانی و موتورسواری استان قزوین به همراه خانواده خود در قالب 30 دستگاه خودروی اسپرت به قصد زیارت مزار سردار دلا به کرمان اعزام می شوند.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: هدف از این سفر تجدید بیعت با حاج قاسم و زنده نگه داشتن یاد و خاطره سردار دلا است که قرار است امروز سه روز برگزار شود.

لشگری گفت: کاروان آفرودسواران صبح فردا از مزار شهدای قزوین برای زیارت مزار شهدای کرمان و مزار سردار حاج قاسم سلیمانی بدرقه می شوند.

وی ادامه داد: هیئت اتومبیلرانی و موتورسیکلت استان قزوین تنها هیئتی در کل کشور است که امسال دومین سال از شهادت حاج قاسم این حرکت ارزشی، فرهنگی و ورزشی را اجرا می کند.

5d40a14d cc9b 4f81 8d01 93b2e630212c خبر خاکستری

یکی از شرکت کنندگان در این کاروان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با بیان اینکه احساس بسیار خوبی از حضور در این سفر دارم، اظهار کرد: حاج قاسم جان خود را فدای دین و ملت کرد و ما موظف به اجرای چنین برنامه هایی هستیم که حفظ شود. یادش زنده است و به دشمن ثابت می کند که سردار سلیمانی را هرگز فراموش نمی کنیم.

وی در پایان گفت: ترویج فرهنگ شهدا کمترین کاری است که می توانیم برای پاسداشت زحمات آنها انجام دهیم که امیدواریم پیگیری کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید