سردار سلیمانی نماد بارز وحدت ادیان بود/ سردار دلا امید مستضعفان همه مذاهب بود

ساعت: 11:48
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1797783

حاج قاسم به دلیل ظاهرش به عنوان فرادینی، هر جا که صدای مظلومین بی اعتنا به دین می رسید به یاری شتافت و بی هیچ چشم داشتی با ظلم طاغوت ها مقابله کرد و دین رفت و همه از شهادتش اندوهگین شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، حاج قاسم به دلیل روحیه آزادی خواهانه و هدف و هدف بزرگی که دنبال می کند، هیچ گاه ضمن کمک به مردم، از دین و عقیده مردم سوال نکرده است. این سوال به یکی از رازهای محبوبیت او تبدیل شده است. تفاوت بین مذاهب و مذاهب به گونه ای است که افراد این مذاهب اکنون خود را پیرو راه و روش و آرمان های سردار سلیمانی می دانند.

سردار سلیمانی متعلق به همه مردم آزادیخواه است

این سوالی است که هداد گوهریان، رئیس انجمن کلیمیان یزد در گفت و گو با یزدرسا مطرح کرد: سردار سلیمانی متعلق به همه مردم آزادیخواه و محبوب یهودیان واقعی بود و این مردم نیز از شهادت وی ناراحت شدند.

وی با اشاره به اینکه برای سردار سلیمانی دین و حتی ملیت مردم مهم نیست، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی مورد علاقه همه مذاهب و آزادیخواهان است و نباید سخنان مقامات صهیونیستی زیر پای یهودیان نوشته شود. زیرا رژیم صهیونیستی یک حزب است و نماینده یهودیان نیست و اظهارات مقامات این رژیم از نظر یهودی معتبر نیست.

تنها کسی که در جهان از مسیحیان آسیایی در مقابل داعش دفاع کرد سردار سلیمانی بود

در همین راستا سیامک مرح صادق نماینده کلیمیان ایران در مجلس دهم در گفتگو با یزدرسا گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از افتخارات و اسطوره های بشری است؛ شهید حاج قاسم سلیمانی از اسطوره های بشریت است. محدود به ایران و حتی مردم خاورمیانه و یا فقط به جبهه مقاومت و گروهی خاص نیست.

وی افزود: صفاتی مانند شجاعت، ایثار، احترام به دیگران در عین شجاعت از جمله مواردی است که در فردی کم پیش می آید و باید گفت که او طلسم ائمه و معصومین بوده و از نزدیک ترین افراد به آنان بوده است. که خود را از دنیا جدا کردند.» هر قدمی که برمی داشتند به نام خدا و خدمت به مردم بر اساس دستورات الهی بود.

وی تاکید کرد: زمانی که نماینده مجلس بودم و به عنوان عضو گروه گفتگوی پارلمانی ایران و اروپا به پارلمان اروپا رفتم، گفتم تنها فردی که در دنیا برای دفاع از مسیحیان آسیایی در مقابل داعش ایستادگی کرد، یک ایرانی بود. مسلم «نام سردار قاسم سلیمانی.

نماینده ایران در مجلس دهم گفت: زمانی که داعش در سوریه و عراق مظلوم یزدی ها، آشوری ها و ارامنه را کشت، تنها فردی که به ما کمک کرد و از ما حمایت کرد سردار قاسم سلیمانی بود.

از منظر شهید سلیمانی انسان ها فرقی با هم ندارند

رستم کاووسیان از روحانیون زرتشتی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: از دیدگاه شهید سلیمانی مردم هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشتند و مذهب و ملیت مردم مانعی برای کمک به آنها نبود.

این روحانی زرتشتی یکی دیگر از ویژگی های شهید سلیمانی را تواضع این شهید می داند و بیان می کند: از دیدگاه شهید سلیمانی ارزش و جایگاه هر انسانی با جایگاه، جایگاه و مسئولیت و مسئولیت های جهانی او تعیین نمی شود. از انسان ها

حاج قاسم سلیمانی در همه اقوام جای خود را دارد

دریاوش عزیزیان کشیش کلیسای شرق آشوری با اشاره به جایگاه سردار سلیمانی در میان جوامع مسیحی و آشوری گفت: نام او در ذهن جاودانه است.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی در میان همه اقوام جایگاه خود را دارد و نامش بر سر شهدا جاویدان خواهد بود، برای ما آشوریان جایگاه بسیار بالایی دارد زیرا در عراق، لبنان و سوریه آشوری و مسیحی وجود دارد و آنها هم هستند. شجاعت و دلاوری فرمانده باعث شد تا آشوریان، مسیحیان و کلدانی ها در این مناطق امن باشند.

به نظر می رسد با توجه به حرکت سردار سلیمانی به سوی وحدت اقوام و مذاهب و همین امر باعث شده پیروان همه ادیان شیفته سردار دلا شوند و از این رو سردار سلیمانی نماد بارز وحدت است که از مظلومان فارغ از مذهب حمایت می کند. خواستند و اکنون محبوبیت آن فراتر از مرزهای ایران و مذهب تشیع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید