«سردار سلیمانی» کلیدواژه مشترک همه اندیشه ها بود/ بزرگمردی که محور وحدت بود

ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1797920

مکتب شهید سلیمانی قومیت، مذهب، مذهب، حزب و گروه نمی شناسد، شما اعتقاد او را می دانید که شاگردش می شوید و اصول اخلاقی و مکتبی او ملاک ابراز محبت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا؛ 13 دی 1396 را می توان یکی از تلخ ترین خاطرات مردم جمهوری اسلامی ایران دانست.

سردار سلیمانی از جمله افرادی بود که در زمان حیاتش نه تنها محور وحدت بود، بلکه شهادتش نیز محور وحدت و همدلی شد.

زمانی که سردار سلیمانی به شهادت رسید، یزدی ها از اقشار، گروه ها و احزاب مختلف به میدان آمدند و هر کدام به نوبه خود این جنایت آمریکا را محکوم کردند و در سوگ سردار دلا نشستند.

پاسخ به جنایت آمریکا نیز از طریق جبهه مقاومت تعیین کننده خواهد بود

نماینده مردم اردکان در آن زمان در مجلس محمدرضا تابش بود که یکی از اولین افرادی بود که در گفت و گو با خبرنگار یزدرس به تشریح ویژگی های سردار سلیمانی پرداخت و گفت: استبداد واکنش خود را به این حرکت مذبوحانه نشان خواهد داد.

وی افزود: سردار سلیمانی مایه افتخار ایران است اما نه تنها متعلق به ایران بلکه متعلق به منطقه ای است که پس از دهه فجر انقلاب اسلامی خواستار حمایت از مظلومان در برابر مستکبران شد، بنابراین قطعاً عکس العمل خواهد بود. در منطقه جبهه مقاومت».

لزوم پاسخ قاطع به جنایت آمریکا

نماینده وقت مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این مورد حق حاکمیت ملت عراق نقض شده است و با توجه به سفر رسمی شهید سلیمانی به عراق، در این راستا تماس می گیریم. دولت عراق به تعهدات خود در بالاترین درجه عمل کند.

تابش گفت: به دلیل این اقدام مذبوحانه که هم حاکمیت ملی عراق و هم نقض حقوق بشر را نقض می کند، نهادها و مجامع بین المللی موظفند اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: در ایران بیانیه شورای عالی امنیت ملی یک بیانیه بسیار راهبردی است و ما از آن بیانیه حمایت می کنیم و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، پاسخ ایران بر اساس اصل کلی، قاطع و شکننده خواهد بود. نظام، یعنی عزت، حکمت و مصلحت. «به یقین این پاسخ قاطع، دشوار و در عین حال متفکرانه خواهد بود.

d66e038b d127 4a5e 8c38 9bdd7aa41d51 خبر خاکستری

وی همچنین درباره واکنش مجلس به جنایت آمریکا اظهار کرد: امروز بیانیه ای در مجلس تهیه کردیم و همه نمایندگان آن را امضا کردند و این بیانیه مجلس مجموعه اقدامات و اقداماتی است که توصیه می کنیم.

محمد صدوقی نیز از سیاستمداران یزد است و چون یادگار شهید محراب است مورد اعتماد اقشار مختلف است.

وی در آن زمان با سردار سلیمانی نیز مصاحبه ای داشت و ارادت خود را به این شهید بزرگوار ابراز داشت.

شهادت این مرد بزرگ را باید به رهبر کبیر انقلاب، ملت ایران و مردم سراسر جبهه مقاومت تسلیت گفت.

ما امنیت را مدیون کشور شهید سلیمانی هستیم

وی نقش این شهید والامقام در سال های اخیر را برجسته کرد و گفت: در منطقه متلاطم پیرامون ایران، امنیت و آرامشی که در کشور سردار رشید اسلام، شهید قاسم سلیمانی وجود دارد، بیشتر مدیون هستیم.

نوه آیت الله شهید صدوقی افزود: راه این شهید والامقام متوقف نمی شود و با اقتدار ادامه خواهد داشت و البته از دست دادن چنین نیروهایی برای جبهه اسلام بسیار سنگین خواهد بود.

صدویی شهادت سردار سلیمانی را یادآور شهادت مالک اشتر دانست و ادامه داد: امیرالمومنین در خطبه خود با اشاره به شخصیت و شجاعت مالک اشتر، او را به کوهی بلند تشبیه کرد که هیچ کس نمی تواند بر آن بایستد و به این نتیجه رسید که اگر مادر نمی تواند باشد. مثل فرزندان رودی صاحب.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان باید بدانند که این انقلاب بسیار بزرگتر از آن است که با شهادت نیروهایش منقطع شود، اما طبیعتاً دل مردم ایران برای از دست دادن شهید قاسم سلیمانی مملو از غم و اندوه است.

نام میدان ورودی شهر شهید قاسم سلیمانی

شورای اصلاحات آن زمان در اولین اقدام خود میدان یزد را به نام شهید سلیمانی نامگذاری کرد.

گلمعلی سفید رئیس سابق شورای شهر یزد گفت: با وجود اختلاف سلیقه ها در شورا، بر سر نامگذاری این مکان به نام شهید حاج قاسم سلیمانی که بهترین مکان برای نامگذاری وی است، اتفاق نظر وجود داشت.

وی افزود: اولین میدان ورودی جنوبی یزد به نام شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است که پس از مشورت با دست اندرکاران محل را انتخاب کردند و حتی اختلافی بین اعضای شورا ایجاد نشد.

وی در خصوص دلایل انتخاب این مکان گفت: با توجه به اینکه سرلشکر شهید قاسم سلیمانی اهل کرمان است، این مکان اولین میدان ورودی شهر از سمت کرمان و جنوب کشور است و با توجه به اینکه فرمانده سپاه این میدان نزدیک تیپ الغدیر است.

اینها تنها بخشی از وقایع پس از اعلام شهادت سردار قاسم سلیمانی در یزد بود و در گزارش های آتی به دیگر حوادث و اتفاقات اشاره خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید