شهید سلیمانی محور زندگی در جبهه مقاومت بود/ حضور میدانی سردار سلیمانی در میدان نبرد باعث تقویت دستگاه سیاست خارجی شد.

ساعت: 10:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794729

مهدی تقوی گفت: سردار سلیمانی با حضور میدانی خود در میدان نبرد با دشمن و نشان دادن صلابت نظام جمهوری اسلامی خدمات بزرگی به انقلاب و بویژه دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی انجام داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی تقوی رفسنج، استادیار دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنج و تحلیلگر سیاسی و روابط بین الملل در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان در خصوص تاثیرات سردار قاسم سلیمانی بر منطقه گفت: دو سال از ترور سردار سلیمانی توسط متجاوزان آمریکایی می گذرد. فردی که همه او را به خاطر نقش اساسی و راهبردی اش در تشکیل گروه های مقاومت و ادغام آن در منطقه می شناسند.

شهید سلیمانی مرکز ثقل تشکیل جبهه مقاومت بود

وی اذعان می کند: بی شک نقش بی بدیل شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم، او را به کانون مقاومت تبدیل کرده است و امروز با گذشت دو سال از شهادتش، نه تنها محور مقاومت تضعیف نشده، بلکه می توان گفت. با اعتماد به نفس؛ همین امر باعث انسجام بیشتر جبهه مقاومت شد.

تقوی ادامه داد: نیروی مذاکره کننده و اقدامات فعال جمهوری اسلامی ایران در منطقه و عرصه دیپلماسی به برکت خون این شهید افزایش یافته است. زندگی و شهادت این سردار عزیز را در نظر بگیریم.

تقویت قدرت مذاکره ایران برای مذاکره به برکت خون شهید سلیمانی

وی با بیان اینکه امروز نظام جهانی سلطه و صهیونیسم چاره ای جز منصرف کردن ایران از بازتولید افکار و تداوم سلطه خود بر جهان ندارد، گفت: نافرمانی رسانه ای و مدنی و تحریک مردم به اغتشاش برنامه ریزی شده است.

استادیار دانشگاه ولی عصر رفسنجانی ادامه داد: هدف نهایی چیزی جز انزوای ایران از حمله نظامی و نابودی جمهوری اسلامی ایران نیست. در واقع با چنین برنامه ریزی های درازمدت دشمن علیه ایران برای وارد کردن نظام به مشکل اقتصادی به دلیل مشکلات معیشتی تلاش می کند.

تقوی افزود: دشمنان ایران با خیانت به خواسته های دشمن با عوامل خود قصد دارند جمهوری اسلامی را در دستیابی به آرمان های انقلاب در منطقه و جهان ناامید کنند.

حضور میدانی سردار سلیمانی در میدان نبرد با دشمن موجب تقویت دستگاه سیاست خارجی می شود

وی تاکید کرد: سردار سلیمانی با حضور میدانی خود در میدان نبرد با دشمن و نشان دادن اقتدار نظام جمهوری اسلامی خدمات شایانی به انقلاب و بویژه دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی کرده است.

چنین بیان کرد: عرصه نظام بین الملل; عرصه کنش بازیگران مختلف سیاسی که در میان آنها دولت ها از بازیگران اصلی هستند، هر یک از دولت ها دارای منافع و منافعی هستند که آشکار و پنهان به دنبال پیگیری و تامین آن هستند.

همچنین قدرت یکی از مهم ترین مولفه های تاثیرگذار در دستیابی به اهداف سیاست خارجی تلقی می شود

استادیار دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجانی ادامه داد: کانال تامین منافع دولت ها در عرصه بین الملل، سیاست خارجی آنهاست و قدرت یکی از مهمترین مولفه ها در تحقق اهداف سیاست خارجی است. منابع زور در عصر حاضر مورد بحث قرار گرفت و مفهوم قدرت نرم در کنار قدرت سخت آشکار شد.

تقوی اذعان داشت: بدون درجه ای از قدرت سخت مانند نیروی نظامی قهری و تهدیدآمیز، روند دیپلماسی، سیاست خارجی یا مذاکره نمی تواند به نقطه مطلوب برسد، به عبارت دیگر، دیپلماسی بدون حمایت دولت هیچ اعتبار و نفوذی ندارد. کلمات . . که یک اصل اساسی در دنیای سیاست «مذاکره با حمایت دولت» است.

وی افزود: دیپلماسی و سیاست خارجی ابزاری در دست صاحبان آن برای بهره برداری از سرمایه و آوردن میدان جنگ است. سردار سلیمانی با درایت و رهبری مثال زدنی خود از یک سو توانست از دیپلماسی برای خدمت در میدان استفاده کند و از سوی دیگر توافقنامه سیاسی را تغییر دهد و دیپلماسی را توانمند سازد.

اصل اساسی در دنیای سیاست «مذاکره با حمایت دولت» است.

استادیار دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجانی گفت: یکی از برکات مجاهدت و خون این شهید این است که تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات دست بالا را دارد و آمریکا را در آمریکا رها کرده است. مناطق ایران را ساختار می دهد.

وی گفت: سردار شهید سلیمانی توانسته است شبکه گسترده ای از پیوندها را با رهبران دولتی و دولتی، سیاستمداران و حتی رهبران گروه های مسلح ایجاد و هماهنگ کند، این عراق و شام و حتی ضربات مرگبار به داعش بود. ارتش قدس بسیاری از اروپایی ها را از دست اقدامات تروریستی خود نجات داد.

دفع تهدید داعش از مرزهای جمهوری اسلامی یکی از بزرگترین خدمات سردار شهید است

تقوی ادامه داد: در کنار دستاوردهایی مانند دفع تهدید داعش از مرزهای جمهوری اسلامی که به گفته مقامات آمریکایی هدفی جز تسلط بر مناطق عراق، سوریه و ایران نداشت، یکی از بزرگترین یادگارهای این فرمانده عزیز بود. خدمات.” .

استادیار دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجانی افزود: بی شک اگر تلاش ها و مجاهدت های سردار سلیمانی و همرزمان جبهه مقاومتش نبود، طرح خاورمیانه بزرگ توسط آمریکایی ها و صهیونیست ها اجرا می شد. رژیم در آن کشورها «حفظ تمامیت ارضی و جغرافیایی کشورها مانع از تجزیه کشورها شده است.

وی یکی دیگر از برکات حضور مرد میدان در منطقه را تغییر موازنه قوا به نفع جنبش مقاومت در منطقه دانست و گفت: سعودی ها به عنوان مهمترین خریداران تسلیحات نظامی توان مقابله با انصارولای یمن را ندارند. و به اهداف شوم خود برسند.

مهمترین نقش این فرمانده اتحاد دو ملت شیعه ایران و عراق پس از هشت سال جنگ بود.

استادیار دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجانی افزود: نقش سردار سلیمانی در ایجاد وحدت و برادری بین دو ملت ایران و عراق و تربیت و سازماندهی نیروها و مستشاران به مردم عراق را نباید نادیده گرفت، این گام مهم راهگشاست. برای همدلی دو ملت و تلطیف روابط بین کشورهای همسایه، پس از جنگ هشت ساله ایران و عراق بود.

تقوی تاکید کرد: امروز علیرغم رفتن این شخصیت کم نظیر، ضایعه دردناکی بر جامعه ایران و بسیاری از مردم جهان وارد شده است که از تلاش ها و مجاهدت های خالصانه این ابرمرد، اما از الطاف الهی او در دوران حیاتش آگاهند. زندگانی مبارک، راهی ترسیم کرد که هیچ گاه گم نمی شود و چراغی در راه امت اسلام روشن کرد که برای همیشه نور خود را از دست نمی دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید