کالاهای اساسی مازاد از استان مرکزی نباید از استان صادر شود

ساعت: 19:21
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780813

آقازاده گفت: به هیچ عنوان اجازه خروج کالاهای اساسی تولید شده در این استان مانند مرغ و تخم مرغ از استان داده نمی شود و اولویت تامین کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی امشب در جلسه تنظیم بازار استان مرکزی گفت: از 170 هزار میلیارد تن یارانه پرداخت می شود که بسیاری از آن به جیب مردم نمی رود.

وی افزود: در خصوص سرمایه گذاری روی دام از تهیه آن تا تولید گوشت سفید و قرمز ارز 4200 آن به جیب مردم نمی رود و اگر امروز نقد ارز 4200 می شود به این دلیل است که به دست مردم نمی رسد. جیب ها “

مدیر مرکزی گفت: اگر نصف ارز برای تهیه و خرید مواد اولیه داشته باشیم قیمت مرغ بالای 50 هزار تن نخواهیم داشت اما متاسفانه امروز با وجود ارز 4200 تنی مردم مرغ را از نزدیک خریداری می کنند. به این قیمت و اینجا یک مشکل اساسی را نشان می دهد.

وی گفت: متأسفانه در شش ماه گذشته شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی بودیم که تورم مردم را تحمیل کرد و تا زمانی که قیمت ارز تا این حد افزایش پیدا نکرده است این اتفاق افتاده است که نشان از وجود مشکلات دارد. “

آقازاده گفت: یکی از اقدامات مهمی که باید در مرکز تنظیم بازار انجام شود، تحلیل وضعیت بازار و تعیین علت افزایش قیمت کالاهای اساسی در شرایط طبیعی است و باید در این زمینه آسیب شناسی جدی صورت گیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه قیمت های بیان شده در جلسات تنظیم بازار با واقعیت و کف بازار مطابقت ندارد و به همین دلیل باید با مراجعه به بازار به قیمت های واقعی و شرایط واقعی دست یافت، زیرا اکنون قیمت گوشت مرغ 31 هزار تن است. اما در پایین بازار، قیمت ها متفاوت است و این نشان می دهد که حرفه ما در جلسات و گروه های کاری با واقعیت متفاوت است.

استاندار مرکزی افزود: یکی از نیازهای مهم استان جلوگیری از مصرف بی رویه کالاهای اساسی استان از استان است و اولویت اصلی باید تامین نیازهای خود استان باشد که می توان آن را به خارج از استان هدایت کرد. استان در صورت رفع نیازهای استان.»

وی گفت: مصرف روزانه مرغ در استان 120 تن است که قطعا بیش از این تولید روزانه است و همچنین 145 تن تخم مرغ در روز در استان مرکزی تولید می شود که 40 تا 45 تن مصرف تعریف شده است. که بیشتر از این مقدار در استان تولید می شود. در مصرف بی رویه استان باید صرفه جویی شود.

آقازاده افزود: تعداد جوجه کشی های استان نسبت به سال گذشته کاهش نداشته است اما در این شرایط باید از اعزام آنها به خارج از استان جلوگیری شود و اولویت اصلی تامین نیاز استان باشد.

وی گفت: به هیچ وجه اجازه خروج عمده کالاهای تولیدی در این استان از جمله مرغ و تخم مرغ از استان داده نمی شود و اولویت تامین کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان است که قطعا کمک های لازم از سوی سازمان تامین اجتماعی انجام خواهد شد. شورای امنیت و سایر نهادهای مرتبط.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید