توزیع کالاهای اساسی فراتر از نیاز استان یزد است/ در زمینه مرغداری در استان با مازاد تولید مواجه هستیم.


ساعت: 17:47
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838762

سخنگوی طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در استان یزد:

عاصمی سخنگوی طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه در استان یزد گفت: مصرف روزانه مرغ در استان بین 50 تا 70 تن است اما میانگین تولید روزانه مرغ در استان 90 تن و بازار یزد است. مرغ کم است.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود عظیمی در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه از روز گذشته توزیع کالاهای اساسی در فروشگاه های استان یزد سرعت گرفته است، گفت: استان یزد یکی از قطب های تولید مرغ در کشور است به طوری که نیاز روزانه استان به مرغ بین 50 و 50 درصد است. 70 تن اما میانگین تولید روزانه استان حدود 90 تن است.

وی ادامه داد: از صبح امروز مرغ گرم به مقدار کافی و خارج از نیاز روزانه استان در مغازه های استان توزیع می شود که قیمت آن برای مصرف کننده 59 هزار و 800 تن است و علاوه بر این توزیع مرغ منجمد از روز گذشته آغاز می شود. قیمت هر کیلوگرم 40000 تن.

عظیمی نیاز روزانه روغن استان را 30 تن عنوان و بیان کرد: دیروز حدود 45 تن روغن در مغازه های استان توزیع شد و قیمت مصرف کننده 810 گرم روغن سرخ کردنی 62 هزار تن و 810 گرم روغن خوراکی 63 هزار تومان بود.

وی با اشاره به اینکه در دو هفته گذشته حدود 150 تن روغن در مغازه های استان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود روغن در هفته های گذشته، مردم تقریباً نیاز خود را برای این محصول خریداری کرده بودند و طبق هماهنگی های انجام شده طی دو روز یک مقدار قابل توجهی نفت وارد استان می شود.

معاون اقتصادی استاندار درباره قیمت تخم مرغ برای مصرف کننده نیز گفت: قیمت تخم مرغ مصرفی 39 هزار و 800 تن است که به اندازه کافی توزیع شده و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

عظیمی نیا درباره قیمت شیر ​​و پنیر نیز گفت: قیمت شیر ​​برای خرید دام 12 هزار تن است اما برای مصرف کننده تا امشب تعیین و اعلام می شود اما در حوزه شیر پرچرب و کم چرب. و بسته بندی قیمت ها مشخص است قیمت پنیر uf 800 گرم برای مصرف کننده 37 هزار تن می باشد.

عظیمی معاون اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: مردم نگران کمبود بازار نباشند چرا که خوشبختانه اجناس مورد نیاز به اندازه کافی موجود و در فروشگاه ها توزیع می شود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید