کاهش بیش از 60 درصدی فروش فیلم در ایالات متحده در سال 2021

ساعت: 12:47
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795798

با وجود اکران فیلم هایی چون مرد عنکبوتی، بیوه سیاه و انتقام جویان، سینماهای آمریکا سال بدی را در سایه یک بیماری همه گیر سپری کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش Variety، برآوردهای اولیه حاکی از آن است که کل فروش نقدی در ایالات متحده در سال 2021 تا آخرین روزهای دسامبر حدود 4.4 میلیارد دلار خواهد بود. اگرچه رقم نهایی که در چند روز آینده به طور رسمی اعلام خواهد شد، ممکن است فاصله کمی با این رقم داشته باشد و تفاوت بین کریسمس و سال نو معمولا شلوغ ترین روز برای سینماها است، نوع OmicronQuid 19 که به سرعت در حال رشد است امکان پذیر است. در ایالات متحده . . چنین فرصتی را برای سینماها فراهم نمی کند.

اگر اعداد و ارقام به همین ترتیب تأیید شود، آمار فروش در سال 2020 که سینماها در بخش قابل توجهی از سال تعطیل بودند، 91 درصد افزایش را نشان می دهد. لازم به ذکر است که فروش بلیط در سال 2020 به کمترین میزان در دو سال گذشته یعنی 2.2 میلیارد دلار رسید. از آنجایی که سینماها برای ماه های زیادی از سال تعطیل بودند، استودیوها به ندرت می خواستند فیلم های محبوب را اکران کنند.

داده های فروش برای سال 2021 نشان دهنده کاهش 61 درصدی نسبت به سال 2019 است که قبل از همه گیری بود. در سال ۲۰۱۹، فروش بالای فیلم‌هایی مانند «انتقام‌جویان: پایان بازی»، «شیر شاه» و «داستان اسباب‌بازی ۴» به فروش ۱۱.۳۹ میلیارد دلار کمک کرد. در سال 2020، این رقم 80 درصد کاهش یافته است.

قرار بود شرایط در سال 2021 متفاوت باشد و کمی متفاوت بود و هالیوود تمام تلاش خود را کرد تا فیلم های پرمخاطب خود را منتشر کند و مردم شروع به بازگشت به مراکز چند منظوره محلی کردند، اما نتیجه با تصاویر متفاوت بود.

در سال 2021، ابرقهرمانان از بقیه بهتر عمل کردند. از بزرگ‌ترین فیلم‌های سال می‌توان به «مرد عنکبوتی: هیچ راهی برای خانه» با فروش داخلی ۴۶۷ میلیون دلار، «شانگهای و افسانه ۱۰ حلقه» با ۲۲۴ میلیون دلار، «ونوم: بگذار کارنگی بیاید» با ۲۱۲ میلیون دلار اشاره کرد. “بیوه” “بلک” با فروش 183 میلیون دلاری بیشترین فروش را به نام خود ثبت کرد. فیلم‌های بزرگسال مانند «داستان وست ساید» و «آخرین دوئل» تنها ۲۳ و ۱۰ میلیون دلار در بازار داخلی فروختند.

با این حال، چندین موفقیت دیگر در کتاب های غیر کمیک وجود داشت، از جمله آخرین دنباله دنیل کریگ برای جیمز باند، «زمانی برای مردن نیست» که 160 میلیون دلار فروخت و «F9: A Quick Epic» که 173 میلیون دلار فروخت. «مکان آرام، قسمت دوم» 160 میلیون دلار و کمدی علمی تخیلی «مرد آزاد» ساخته رایان رینولدز 121 میلیون دلار در این کشور فروخت. اما در نهایت این Omicron بود که ناراحتی عمومی از رفتن به سینما را هنگام ورود به کشور افزایش داد.

اگرچه تحلیلگران انتظار نداشتند که باکس آفیس در سال 2021 به حالت عادی بازگردد – به خصوص که بخش مهمی از سال قبل از تزریق واکسن بود – مدیران استودیو و کارشناسان صنعت فیلم امیدوارند که تا سال 2022 مخاطبان از تماشای فیلم در خانه خسته شوند. مشتاق بازگشت سینما و تماشای فیلم در صفحه بزرگ. اکران «بتمن» با بازی رابرت پتینسون، دنباله «پلنگ سیاه» ابرقهرمان دیزنی و مارول و «دنیای ژوراسیک: سلطه» از جمله فیلم هایی هستند که به سال جدید امید می دهند.

برخی از کارشناسان معتقدند با این فیلم ها، اگر سال 2022 یک سال عادی نیست، باز هم باید سال فوق العاده ای باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید