کاهش قابل توجه مرگ و میر کرونری نیاز به واکسیناسیون دسته جمعی دارد

زمان: 13:32
تاریخ انتشار: 1400/07/29
کد خبر: 1778019

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه کردی مدیر روابط عمومی:

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه مرگ تاج در صورت عدم واکسیناسیون مرگ داوطلبانه است ، گفت: بیشترین تعداد مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان مربوط به افرادی است که واکسن دریافت نکرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آرزو فلاحی ، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با کTردتودی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون تاج ، گفت: در حال حاضر بهترین سلاح برای مبارزه با این بیماری دریافت واکسن است.

وی با اشاره به خطر واکسیناسیون در بین شهروندان ، افزود: متأسفانه برخی افراد نمی خواهند واکسینه شوند ، پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند ، از حضور در تجمعات عمومی و استفاده از ماسک خودداری می کنند که این امر کشور را در وضعیت قرمز قرار می دهد و بنابراین افزایش می یابد. بیماران در بیمارستان بستری شدند و بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرد گفت: از هزار و 268 بیمار بستری در بیمارستان توحید سنندج در ماه اکتبر ، طبق بررسی ها ، فقط 186 نفر واکسینه شده اند و بقیه از جمله افرادی هستند که واکسن دریافت نکرده اند. و آنها به اثربخشی آن در کنترل ویروس اعتقاد نداشتند.

فلاحی در ادامه با بیان اینکه تاکنون 62 درصد از جمعیت استان واکسینه شده اند ، اظهار کرد: درصد افرادی که هنوز برای واکسیناسیون به برخی از شهرهای استان کردستان نیامده اند قابل قبول نیست.

وی گفت: “مرگ بر اثر تاجگذاری ، اگر واکسینه نشود ، داوطلبانه است زیرا ما خود را با ویروس آلوده می کنیم.”

به گفته این مقام ، این تصور غلط است که واکسن از کووید 19 جلوگیری نمی کند ، زیرا هیچ واکسنی با ایمنی 100٪ ساخته نشده است و احتمال عفونت پس از واکسیناسیون وجود دارد ، اما همه واکسن ها از بیماری و مرگ شدید جلوگیری می کنند. افرادی که واکسینه شده اند دوباره به ویروس مبتلا می شوند اما نمی میرند.

فلاحی افزود: طبق تحقیقات انجام شده میانگین سنی بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب در استان 57 سال است که نشان می دهد جوانان هنوز واکسن دریافت نکرده اند.

وی از شهروندان خواست تا شایعات مخرب و منفی در مورد واکسن تاج را نادیده بگیرند و خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ عارضه جانبی قابل توجهی با واکسن تاج گزارش نشده است و اکنون تنها راه مبارزه با این ویروس واکسیناسیون است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید