کاهش «کسر حقوق» معلمان تا 20 درصد / تخصیص ردیف شهریه ماهانه

کاهش «کسر حقوق» معلمان تا 20 درصد / تخصیص ردیف شهریه ماهانه

بودجه سالانه کشور به عنوان یک برنامه عملیاتی یک ساله حائز اهمیت است و به عبارتی بیانگر برنامه ها، رویکردها و اهداف نظام اداری و اجرایی کشور در سال آینده است که باید بر اساس سیاست های کلان، اسناد توسعه تدوین شود. تحول و چشم انداز کشور. .

به همین دلیل، بررسی انتقادی اسناد بودجه کشور و مقایسه آن با اسناد سطح بالا برای بهبود پیشرفت کشور ضروری است، چرا که این دقت نظر ضمن فراهم آوردن فرصتی برای آگاهی از برنامه های دولت در آینده، موجب می شود. به مطالبات اصلاحی در راستای آرمان ها. و اهداف بلند مدت می شوند.

در این راستا به نظر می رسد جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب که با رویکرد تربیتی و اهداف عالی محقق شد، برای دستیابی به اهداف خود باید به موضوع آموزش رسمی و همگانی با منسجم توجه کند. و برنامه ریزی جدی و استفاده از تجربیات قبلی. تغییر اساسی در نظام بودجه ای کشور با رویکرد آموزشی مبتنی بر آرمان های انقلاب در دستور کار قرار گیرد.

با توجه به اهمیت نظام آموزشی و نظام آموزشی در آینده کشور و لزوم رویکرد تحول آفرین در نظام مدیریتی این نهاد عریض و طویل، با توجه به چالش ها و ضعف های فراوان آن و لزوم سرمایه گذاری عمومی در این زمینه. منطقه و ارائه آموزش رایگان کودکان نیازمند به تحصیل در این کشور، مطابق با قانون اساسی و اسناد فوق، توجه به بودجه این وزارت نسبت به سایر نهادها ضروری است.

به همین منظور کارگروه بررسی اسناد معاونت گفتمان و مطالبه کانون بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به تحلیل و بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه بودجه 1401 پرداخت. سال آینده تعیین کننده ای که بتواند جهت گیری این سیستم را در سراسر کشور نشان دهد باید مورد توجه قرار گیرد.

در این گزارش بودجه آموزش و پرورش و ارتباط آن با بودجه عمومی کشور و در نظر گرفتن اهداف، رویکردها، برنامه ها، سرانه هر بخش، میزان افزایش و کاهش بودجه در هر فصل به ترتیب در نظر گرفته شده است. معلمان و دانش آموزان با این مفاهیم از ظرفیت موجود برای مطالبه اصلاح و انطباق اسناد بالادستی به ویژه سیاست های کلان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و برنامه های راهبردی سند تحول بنیادین استفاده کنند. آموزش و پرورش عادلانه، برنامه محور و با رویکرد تحول آفرین توزیع شود تا بودجه ای برای آمادگی برای تحول بنیادین آموزش و پرورش و تسهیل شرایط آموزشی در کشور فراهم شود.

بودجه عمومی وزارت آموزش و پرورش

لایحه بودجه 1401 کشور با برآورد 36.310.704.628.000.000 ریال در مجموع منابع و مصارف و 15.052.396.113.000.000 ریال در مجموع بودجه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است. وزارت آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین وزارتخانه کشور بودجه ای معادل 1401 درصد برای سهم بودجه آموزش و پرورش از کل بودجه کشور، 4.78 درصد و درصدی از بودجه آموزش و پرورش برای کل بودجه کشور در نظر گرفته است. کشور، 11.53 درصد.

وام آموزش و پرورش در سال 1401 با احتساب ردیف های مختلف مبلغ 1.736.586.015 میلیون ریال می باشد. از کل بودجه آموزش و پرورش حدود 1268682320000 ریال صرف حقوق و دستمزد (با احتساب طرح رتبه بندی) می شود. که 73 درصد از کل بودجه دستگاه (شامل متفرقه) می باشد.

با احتساب 118 هزار میلیارد تومانی (رتبه بندی بودجه سال 1400 به صورت جمعی و با مبلغ مشخص طبق پیش بینی لحاظ نشده است) بودجه آموزش و پرورش در قانون بودجه سال 1400، نرخ رشد در لایحه بودجه سال 1401 حدود 55 هزار میلیارد تومان است. تن (حدود 46.6 درصد) پیش بینی می شود.

بودجه دانشگاه فرهنگیان

پیشنهاد پرداخت شهریه برای کارآموزان

کاهش کسر حقوق معلمان به 20 درصد

رشد کلی بودجه دانشگاه فرهنگیان 18 درصد است که با توجه به همسان سازی حقوق معلمان و افزایش هزینه ها منطقی به نظر نمی رسد. در بخش درآمد خصوصی نیز شاهد رشد 723 میلیارد تنی (41 درصد) هستیم. این وام که برای درآمد ویژه 1700 میلیارد تنی دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده است جز کسر حقوق دانشجو معلمان محقق نمی شود.

لذا با توجه به دولتی بودن این دانشگاه و شباهت این دانشگاه با دانشگاه شهید رجایی، سمت فوق از محل بودجه عمومی و با توجه به تبصره ماده (6) قانون خدمت به متعهدین مصوب 1396/03/13 تامین گردد. وزارت آموزش و پرورش 8/3/1396 میزان کسورات از حقوق دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان از 45 درصد به 20 درصد کاهش می یابد و دانشجو معلمان طبق سایرین هزینه خوابگاه و غذا را پرداخت کنند. دانش آموزان. همچنین پیشنهاد می شود درآمد ویژه کارآموزان در شهریه لحاظ شود (ماده 28).

اعتبار رتبه بندی معلمان

افزایش حقوق سالانه در رتبه بندی قابل مشاهده نیست

بر اساس پیش بینی 12.5 همتی در نیمه دوم سال 1400، به نظر می رسد با حداقل 10 درصد افزایش سالانه و 25 هزار معلم جدید، حدود 30 هزار میلیارد تومان نیاز باشد. مجموع 25 تلاش کافی نیست و شاهد کمبود بودجه برای درخواست فرهنگیان درجه دو هستیم. افزایش سالانه تأثیر انطباق‌ها و موارد اضافی، نه در لایحه رتبه‌بندی و نه در بودجه آموزش و پرورش دقیقاً مورد توجه قرار نخواهد گرفت و انتظارات جامعه معلمان را برآورده نخواهد کرد.

چند پیشنهاد ارسال کنید

1 با توجه به تغییر رویکرد بودجه‌ریزی در لایحه 1401 و حذف شاخص‌ها، اهداف و سرانه‌ها و نگارش کلی و غیرشفاف آن و همچنین عدم درج دقیق بودجه در جدول خلاصه وام‌ها. انتظار کاهش در نظارت بر وام بنابراین لازم است سازوکار نظارتی و شفافیت مالی در این حوزه مشخص شود و بودجه های عملیاتی وزارت آموزش و پرورش در خلاصه بودجه نظام خلاصه و به طور دقیق گزارش شود.

2. در بودجه ریزی و بازنگری اساسی بودجه آموزش و پرورش رعایت اهداف اسناد توسعه و سند تحول الزامی است و صرفاً از واژه سند تحول به صورت نمایشی و کلیشه ای استفاده نشود.

3. تبصره 9 بند دیگری مبنی بر اینکه «وزارت آموزش و پرورش موظف است وام های مربوط به تأمین سرانه دانش آموزان را بدون کسر به حساب مدارس سراسر کشور واریز کند» اضافه می کند.

4. به تدریج سهم بودجه آموزش و پرورش از کل بودجه کشور به 20 درصد افزایش یابد و برای

– افزایش بودجه کل آموزش و پرورش به منظور تقویت مدارس دولتی و پوشش 100 درصدی دانش آموزان نیازمند آموزش.

– افزایش سرانه مدارس، خوابگاه ها و فعالیت های آموزشی با نزدیک شدن به اردوهای دانش آموزی

– بر اساس راهبرد شماره 3-20 سند تحول، اولویت آموزش ابتدایی در تامین و تخصیص منابع و تخصیص نسبی امکانات و منابع بیشتر برای آموزش ابتدایی (غیر پرسنلی، وام های پژوهشی، تملک دارایی های سرمایه ای، نیروی کار، تکنولوژی و غیره) .n..). ).

5. افزایش بودجه برنامه های با کیفیت و بخش دستمزد

6. حرکت به سمت تمرکززدایی و اعتبار و اعتماد بیشتر به استان ها

7. افزایش بودجه خدمات اجتماعی معلمان مطابق قانون

8. پیگیری تحقق سپرده 3 درصدی مدارس در شهرداری ها و 1 درصدی مدارس غیردولتی و مشاهده شفاف برای توسعه عدالت آموزشی.

9. سرفصل مشخصی برای حق التدریس شاغلین و بازنشستگان برای واریز حقوق ماهیانه معلمان در نظر بگیرید که هم اکنون با یکسال تاخیر پرداخت می شود.

10. ارزیابی دقیق بودجه کارکنان، مانند رتبه بندی معلمان، درخواست سطح دوم، پاداش پایان خدمت

11. الزام به آموزش در مورد شفافیت درآمد، شاخص ها، سرانه برای نظارت عمومی.

این گزارش به بررسی بودجه آموزش و پرورش و ارتباط آن با بودجه کل کشور می پردازد و اهداف، رویکردها، برنامه ها، سرانه هر بخش را بررسی می کند، میزان بودجه در هر فصل افزایش و کاهش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید