کتاب مصوب رهبر انقلاب/ «دریاچه خونین» برای سومین بار مورد استقبال قرار گرفت

ساعت: 15:31
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1780144

چاپ سوم کتاب «دریاچه خونین» داستان لباسشویی زنان اندیمشکی در دفاع مقدس با گردآوری و نگارش فاطمه سادات میرعلی توسط انتشارات راه یار منتشر و روانه بازار کتاب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «شکارچی خون» خاطرات و داستان های 64 زن اهل اندیمسک از فعالیت هایشان در رختشویخانه رزمندگان دفاع مقدس است که فاطمیهسادات میرعلی، زهرا بختور، سمانه نیکدل، سمیه تتر، نسرین تتر، مهناز الفتیبینوایان آمنه لوکراسبی و نرگس میردورگی آن را مطالعه کردند.

فاطمهسادات میرعلی که نه تنها مسئولیت تحقیق، بلکه تدوین کتاب را نیز بر عهده دارد، در بخشی از مقدمه خود برای راویان کتاب می نویسد: «اولین مصاحبه.درد و رنجآنها در ذهن من شجاع هستند بود، اما پایان مصاحبه وقتی متوجه شدمن هنوز حاضرم پای انقلاب بمیرم وقتی تلاش می کنمراهی برای شستن لباس ها درست کردندرزمندگان جبهه مقاومت و عده ای کهآنها از من هستندپرسیدند: «شما نمی توانید با لباس رزم به سوریه برویدآیا باید آنها را بشوییم؟ «معادلات ذهن من که مردم از آن رنج می برند در حال جمع شدن استاو خورد. خانمبیا دیگهشستشو با وجود همه سختی هاو دردی که دیدشما همچنین دارای برش های محکم هستیداجساد شهدا را لمس کردروح زینبی دارند و همه تلخی ها را بیان می کننداز شستن لباس های رزمیبله بلهاو زیبایی را مطالعه می کندباغ ها اگر غیر از این بود، اکنون با وجود معلولیت، همچنان فعال استآنها اعضای انقلاب نبودند».

بر اساس گزارشی که اخیراً منتشر شده است، رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارکنان کنگره شهدای زنجان با اشاره به کتاب «شکارچی خون» از ایشان تجلیل کردند.

وی در بخشی از سخنان خود درباره این کتاب گفت: اخیرا کتابی به نام حوض خونین – البته در اهواز دیده بودم – خواندم. خود را در حال شستن لباس های خون آلود رزمندگان و ملحفه های خونین بیمارستان ها و رزمندگان دیدم. [اینها را] دیدم که این کتاب جزئیات این چیزها را شرح می دهد. مرد واقعاً متحیر است. از این همه خدماتی که این زنان در این سالها انجام داده اند و چه سختی هایی را متحمل شده اند شرمنده است. – اینها مواردی است که می توان به آن اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، در پیوست کتاب، عکسی از راویان کتاب به همراه عکس هایی از فعالیت این بانوان اندیمسکی در حراست مقدس، شهدای منتسب به آنها و بیمارستان شهدای نیروی انتظامی اندیمسک به عنوان رختشویخانه رزمندگان آمده است. ‘ لباس ها. لازم به ذکر است که خانم پوراندخت لینمان از راویان این کتاب قبل از انتشار و خانم خدیجه داغری دیگر راوی کتاب نیز مدتی پس از انتشار کتاب «پایه خون» درگذشتند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «اسپیلکاآنها را در استخر انداختیمآره. شیر آب را باز کردم تا آب از دهانه استخر سرریز شد. تن پوشدر تابهآنها را شستیم و روی طناب پهن کردیمآره. به موقع به استخر برگشتیمآره. لباس خوابآنها را گرفتیم و بیرون آوردیم.

زیر چراغ دریاچهخونی دیدم هر روز این صحنهاین منممن دیدم. اما این بار، در تاریکی و سکوت شب، بسیار عجیب و دردناک بود. قرمزی خون زیر نور لامپزد. خیرمیخواستم باورش کنم چند بار چشمقفلشون رو باز کردم بهخون به جای آب فوران می کندمن دیدم. سوخت کبد دیدم ننه– گلم و زهرا مثل من آنها را به حوض خون بردند.

بر اساس این گزارش، چاپ سوم کتاب دریاچه خونین در 504 صفحه توسط انتشارات راهر با شمارگان 80 هزار جلد و شمارگان هزار نسخه و علاوه بر کتابفروشی‌های کشور، از طریق صفحات مجازی این ناشر منتشر می‌شود. @raheyarpub و سایت vaketab.ir کتاب را سفارش دهید همچنین در صورت لزوممی توانند با شماره 02142795454 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید