کره جنوبی به صورت داوطلبانه میزبان جام ملت های آسیا بوده است

پس از انصراف چین از میزبانی جام ملت های آسیا 2023، کشورهایی مانند قطر و عربستان سعودی به عنوان مدعیان اصلی میزبانی این مسابقات معرفی شدند. حالا اما دولت کره جنوبی به درخواست رئیس جمهور این کشور از AFC درخواست میزبانی این مسابقات را کرده است تا به جمع داوطلبان میزبانی این رویداد مهم آسیایی بپیوندد.

دفتر رئیس جمهور کره جنوبی چند هفته پس از تصمیم چین برای انصراف از میزبانی جام ملت های آسیا 2023، خواستار برگزاری این مسابقات شده است.رئیس جمهور کره جنوبی از آمادگی کشورش برای میزبانی جام ملت های آسیا خبر داده است.

یون سوک یول، رئیس جمهور کره به وزیر ورزش خود دستور داده است تا با فوتبالیست ها و مقامات کره ای دیدار کند تا اطمینان حاصل شود که این کشور ظرفیت میزبانی در سال 2023 را دارد.

چین میزبانی فینال جام ملت های آسیا 2023 را در اواسط ماه مه به دلیل وضعیت Quaid-19 در این کشور لغو کرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اعلام کرده است که کشورهایی که مایل به میزبانی این مسابقات هستند تا 30 ژوئن 2022 فرصت دارند و پس از آن چین به عنوان میزبان جام ملت های آسیا 2023 انتخاب خواهد شد.

فدراسیون فوتبال ژاپن ماه گذشته اعلام کرد که مذاکراتی غیررسمی با سران AFC برای جایگزینی چین به عنوان میزبان داشته است. کوزو تاشیما، رئیس اتحادیه فوتبال ژاپن گفت: اگر ژاپن بتواند میزبانی کند، شکی نیست که بسیار هیجان انگیز خواهد بود. ژاپن زیرساخت های لازم برای میزبانی مسابقات را در سال آینده دارد. او پیش از این میزبانی مشترک جام جهانی 2002، جام جهانی راگبی 2019 و المپیک سال گذشته را بر عهده داشت.

کره جنوبی از زمان اولین میزبانی این مسابقات در سال 1960 میزبان جام ملت های آسیا نبوده است.

قطر که اواخر امسال میزبان جام جهانی خواهد بود و عربستان سعودی ممکن است به دلیل گرما در میزبانی آن شکست بخورد، در حالی که استرالیا میزبان مشترک جام جهانی زنان در جولای و آگوست 2023 است، بنابراین ممکن است یک گزینه بعید برای میزبانی باشد. جام جهانی.

دیدگاهتان را بنویسید