کرونا 491 هزار کهگیلویه و بویراحمدی را روانه مراکز درمانی کرد + تصاویر

ساعت: 14:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793067

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تشریح آخرین وضعیت بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب در استان گفت: کرونا 491 هزار کهگیلویه و بویراحمدی را به مراکز درمانی اعزام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، ساعاتی پیش جلسه ستاد کرونا در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد.

پرویز یزدان پناه تعداد کل مراجعات سرپایی به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی را 491 هزار نفر اعلام کرد و گفت: تعداد کل مراجعه کنندگان به بیمارستان ها 290 هزار و 74 نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تعداد کل ترخیص‌ها را ۲۸۹ هزار و ۶۰ نفر دانست و گفت: تعداد کل بستری‌ها ۱۱۴ مورد است.

وی وضعیت باشت و کهگیلویه و بویراحمد را زرد عنوان کرد و گفت: 993 هزار واکسن کرون تزریق شده است که در مورد اول 91 درصد و در افراد بالای 12 سال دوم 80 درصد است.

b7b01ab7 5062 42f7 9e38 46e9996f58b3 خبر خاکستری

یزدان پناه با اشاره به اینکه تجمع و برگزاری حداکثری مجالس ختم و عروسی و اینکه باعث بیماری می شود، گفت: رعایت پروتکل ها در استان نسبت به سایر استان ها کمتر است، از سوی دیگر باید آمادگی مقابله با نوع جدید را داشت. ویروس omicron

وی افزود: در زمینه پرداخت حقوق، خرید کیت و تجهیزات پزشکی از منابع استان مشکلاتی وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: رنگ قرمز و نارنجی در رنگ بندی کشور وجود ندارد. از سوی دیگر آمدن تنور در شب یلدا این نگرانی را ایجاد می کند که ساده سازی منجر به شیوع بیماری شود.

بنشی افزود: اپیدمی رو به کاهش است اما نمی توان امیدوار بود که این کاهش افزایش پیدا نکند، 10 درصد دوز اول و 20 درصد دوز دوم واکسن کرونا را تزریق نکرده اند.

این مقام مسئول بهداشت استان با بیان اینکه حدود 200 تا 300 هزار نفر مشکل ایمنی دارند، گفت: پیش بینی می شود برای افرادی که واکسن دریافت نکرده اند اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به تزریق 98 درصدی معلمان در مرحله اول و تزریق بیش از 91 درصدی در مرحله دوم، گفت: دانش آموزان 94 درصد نوبت اول و 84 درصد نوبت اول را دریافت کردند. دوز دوم و همچنان رتبه اول را دارند.

زارع پور افزود: در مناطق سردسیر به دلیل محدودیت منابع امکان امداد رسانی وجود ندارد.

وی به تجمع ارزیابان در نقاط مختلف استان برای جمع آوری سنجش های عروق کرونر اشاره کرد و گفت: مدیریت، کنترل و فاصله گذاری در مدارس رعایت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه مراسم ایام فاطمیه در چند شب گذشته برگزار می شود، گفت: این مراسم یادآور اهدای ماسک و لوازم بهداشتی است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بویراحمد با بیان اینکه مراسم عقد در شب های ماه محرم برگزار می شود و جنبه فرهنگی ندارد، گفت: در ایام فاطمیه مراسم عقد در تالارهای عروسی برگزار می شود. در این راستا نهادها و متولیان فرهنگی اجازه برگزاری مراسم را داده اند.

0fceae0b 3d36 410f a09d 4eec90910b3d خبر خاکستری

ساداتی مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح با اشاره به طرح یک ساله مقاومت و بسیج آن را به دانشگاه علوم پزشکی استان ارائه کرد و گفت: تقسیم کار برای ادامه این طرح در دستور کار قرار گرفته است. سلیمانی.”

وی به تماس با ناظران برای جلوگیری از برگزاری مراسم در ایام فاطمیه در جاده اگلید و جلوگیری از برگزاری مراسم اشاره کرد و گفت: 20 هزار ماسک در مدارس حاشیه شهر توزیع شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تداوم گشت های مشترک صبح و عصر با 219 نوبت بازرسی و پنج پلمب را متذکر شد و گفت: مقدمات تشدید مراقبت ها در دو شیفت وجود دارد.

صالحی نیا با متخلفان برخورد خواهد کرد و گفت: با توجه به عادی شدن کنترل رعایت پروتکل های بهداشتی مشکلاتی به وجود آمده است.

نظری، رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان، شیوع بیماری در استان را بالاتر از میانگین کشوری دانست و گفت: دلایل افزایش شیوع تاج باید در ستاد استانی کرونا بررسی و رفع شود.

پیرسبزی به برگزاری مراسم به صورت نیمه متمرکز اشاره کرد و گفت: مدرسه به صورت انفرادی و انفرادی برگزار می شود، میراث فرهنگی را می توان در این ایام در تالارها و مکان های برگزاری مراسم اعلام کرد.

یزدان پناه با بیان اینکه کمبود واکسن نداریم، گفت: مسائل فرهنگی و برگزاری مراسم در استان های زاگرس نشین باعث افزایش شیوع این بیماری می شود.

e998c386 1f8f 4f74 8e83 59faeeb85b7b خبر خاکستری

جهانبین رئیس هلال احمر استان در این نشست گفت: با تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت و جامعه هلال احمر آمادگی داریم تا نیروهای هلال احمر در امر مبارزه با ولیعهد همکاری داشته باشند، هرچند درخواستی وجود ندارد. ساخته شده است و از سوی دیگر ماسک و تجهیزات در حوزه های مختلف در دستور کار قرار دارد.

معاون سیاسی استاندار گفت: در استان ما که استانی کاملا شیعه نشین است، جشن های ایام فاطمیه مشکلی ندارد.

هاشمی دستور کار پیشگیری از برگزاری مراسم عزاداری و عزاداری را برشمرد و گفت: وضعیت نگران کننده ای که امروز دو رقمی و تک رقمی شده است قابل تقدیر است اما با توجه به تاج جدید و گسترش سریع آن اطمینان بخش.» اگرچه موارد مشکوکی گزارش شده است.

وی به صدور دستورالعمل جلوگیری از ورود کارکنان اداری از سوی معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان UMNC اشاره کرد و گفت: نباید اجازه ورود کارکنان اداری که واکسینه نشده اند داده شود.

این مقام مسئول به توضیحات رسانه ها در خصوص تزریق نوبت سوم واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: جایگاه 4 کشور در زمینه بستری و عفونت نگران کننده است و باید با تلاش از بین برود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید