کریستیانو رونالدو مقابل پرسپولیس؟ | روز جدید

کریستیانو رونالدو مقابل پرسپولیس؟  |  روز جدید

این روزها لیگ های فوتبال آسیا با شور و شوق به هفته های پایانی خود نزدیک می شوند و تیم های رقیب در تلاش برای پیشی گرفتن از حریفان و کسب عنوان قهرمانی هستند. این در حالی است که به زودی فینال لیگ قهرمانان اروپا بین الهلال و اووراردز برگزار می شود تا قهرمان قاره اعلام شود.

نکته جالب اینکه همچنان صدر جدول تیم های آسیایی الهلال است و با نتایج مثبت اخیر در لیگ حرفه ای عربستان و جام باشگاه های جهان همچنان جایگاه خود را در صدر جدول حفظ کرده است. الهلال 1725 امتیازی است و در مقایسه با اولسان و کاوازاکی حاشیه ایمنی بسیار خوبی دارد.

در رده چهارم، چونبوک موتورز کره جنوبی با چندین قهرمانی متوالی K League در بین بهترین تیم های آسیا قرار گرفته است. این تیم با تنها شش امتیاز بیشتر از پرسپولیس، جایگاه چهارم خود را حفظ کرد و توانست از پارکخپوشان پایتخت صعود کند.

تهدید رده بندی پرسپولیس در دستان رونالدو

پرسپولیس ۱۵۹۹ امتیازی است و به لطف نتایج اخیر الدیل و شکست سنگین این تیم در لیگ قهرمانان آسیا، توانست رتبه پنجم خود را حفظ کند. قرمزها در سال 2020 با نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا توانستند رتبه جهانی خود را تک رقمی کنند اما پس از حذف در آسیا اکنون به رده 127 جهان رسیده اند.

اما تهدید اصلی پرسپولیس نه الدحیل، بلکه النصر عربستان است. یاران کریستیانو رونالدو بیشترین پیشرفت را در بین 8 تیم برتر جهان داشتند و با افزایش 50 امتیازی به رده هفتم جدول آسیایی صعود کردند.

النصر در صورت قهرمانی در لیگ حرفه ای عربستان، این فرصت را خواهد داشت که 20 امتیاز دیگر کسب کند و از پرسپولیس در رده پنجم سبقت بگیرد. یعنی قرمزها برای حفظ این جایگاه ابتدا باید در لیگ و جام حذفی به موفقیت دست پیدا کنند و سپس از حذف از آسیا دوری کنند.

استقلال و حذفی که گران تمام شد

استقلالی ها در فصل گذشته با قهرمانی و رسیدن به جمع ده تیم برتر آسیا توانستند رتبه خود را ارتقا دهند. آنها 13 امتیاز بیشتر در آپدیت جدید کسب کردند تا بالاتر از الساد و یوکوهاما مارینوس قرار بگیرند.

جالب اینجاست که استقلال تنها 25 امتیاز از پرسپولیس عقب است و به عبارتی اگر بتواند بهتر از پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی بازی کند، برای اولین بار در 6 سال گذشته از رقبای سنتی خود بالاتر خواهد رفت.

اما حسرت بزرگ استقلال حذف از لیگ قهرمانان آسیاست که باعث می شود این تیم در فصل آینده بازی های کمتری نسبت به حریف مستقیم خود داشته باشد و در خطر از دست دادن جایگاه خود باشد.

تیم فوتبال سپاهان نیز با نتایج درخشان و قهرمان لیگ برتر به رده سیزدهم فوتبال آسیا رسیده و با حضور در آسیا شانس اضافه شدن به جمع ده تیم برتر قاره را دارد. در پایان فصل باید دید کدام تیم به کدام مقام می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید