داستان سقوط کریستیانو رونالدو در یک روز جدید

شاید تا دیشب هیچ یک از هواداران رونالدو و حتی فوتبال نمی خواستند این انتقال عجیب را باور کنند اما این اتفاق افتاد و گران ترین و عجیب ترین قرارداد تاریخ فوتبال بسته شد.

اما واقعا چه اتفاقی افتاد؟ چگونه کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تمام رکوردها، افتخارات و گل های شگفت انگیز خود را پشت سر گذاشت و به نصر عربستان رسید؟ بدون شک او تا آخرین لحظه منتظر پیشنهاد تیم های اروپایی بوده و قطعا چاره ای جز لیگ عربستان ندارد. در سال گذشته شاید همه چیز در زندگی حرفه ای رونالدو به یکباره تغییر کرده باشد. از جنگ و نبرد در منچستریونایتد تا مصاحبه جنجالی با تنهاچ و مدیران آن باشگاه و در نهایت نیمکت نشینی در جام جهانی 2022 قطر.

پس از جدایی رونالدو از رئال مادرید در سال 2018، دوران فوتبالی او به تدریج تغییر کرد. با وجود تلاش برای ماندن در رئال مادرید، رونالدو با قراردادی 120 میلیون یورویی راهی یوونتوس شد که در آن زمان نجومی محسوب می شد. نمی توان گفت ماندن 4 ساله رونالدو در یوونتوس برای این فوق ستاره خوب نبود چرا که او همچنان رکورد می زد و پاداش درو می کرد اما خبری از کریستیانو از رئال مادرید نبود.

رونالدو در سال 2021 پس از صحبت با فرگوسن و هم تیمی های قدیمی اش در این تیم راهی منچستریونایتد شد، تیمی که برای اولین بار در اوج جوانی پیراهن شماره 7 را به رونالدو داد، رونالدو با کوله باری از خاطرات خوب. تا اینکه فرگوسن دوباره با منچستریونایتد قرارداد امضا کرد، اما همه چیز بسیار عجیب شد.

داستان سقوط کریستیانو رونالدو در یک روز جدید

در 11 سپتامبر، رونالدو دوباره اولین بازی خود را در اولدترافورد انجام داد و دو گل اول خود را در پیروزی 4-1 مقابل نیوکاسل به ثمر رساند، در 29 سپتامبر، او در پیروزی خانگی 2-1 یونایتد مقابل ویارئال در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرد. یک گل دیرهنگام برای سبقت گرفتن از کاسیاس به عنوان بازیکنی که بیشترین بازی را انجام داده است. در 23 نوامبر، رونالدو به اولین بازیکنی تبدیل شد که در پنج بازی متوالی لیگ قهرمانان اروپا برای یک باشگاه انگلیسی گلزنی کرد و در پیروزی 2-0 یونایتد مقابل ویارئال گلزنی کرد. 16 به عنوان تیم اول گروه بسیار مهم بود. در 2 دسامبر، رونالدو در برد خانگی 3-2 مقابل آرسنال دو گل زد و هشتصدمین گل دوران حرفه ای خود را پشت سر گذاشت. تا اینجا همه چیز بد پیش نرفته است. اما ناگهان همه چیز تغییر کرد. از لحظه ای که رالف رنگنیک به عنوان سرمربی موقت به منچستر رفت، اختلافات شروع شد. رونالدو هم با رنگنیک و هم با بازیکنان مشکل داشت، همه این مشکلات یک رکورد منفی برای رونالدو ثبت کرد. بدترین رکورد گلزنی از سال 2010 تا به امروز. دو ماه از گلزنی رونالدو می گذشت و روند نزولی منچستریونایتد ادامه داشت. هت تریک مقابل تاتنهام، عبور از رکورد 808 گل و پایان فصل با 24 گل برای منچستریونایتد برای صعود به لیگ قهرمانان کافی نبود. اتفاقی که باعث شد فوق ستاره پرتغالی در تابستان از جمع شیاطین سرخ جدا شود. او حتی در اردوهای پیش فصل هم شرکت نکرد و به دنبال خروج از اولدترافورد بود، اما اصرار تن هاچ از یک سو و نبود مشتری جدی باعث شد تا رونالدو در نهایت بماند. البته فوق ستاره پرتغالی بعدها مدعی شد که اردوی پیش فصل را به دلیل مسائل خانوادگی از دست داده و از رفتار منچستر نیز ناراحت شده است.

این موضوع جنبه های زیادی داشت، رونالدو در مصاحبه جنجالی که مقابل منچستریونایتد انجام داد، گفت که در آن زمان منچستریونایتد معتقد بود که او عمدا تمرینات تیم را ترک کرده است بدون اینکه درک کند در چه شرایط سختی قرار گرفته است. این سوال لحظه مهمی از نبرد رونالدو و تن هاچ بود. تن هاچ معتقد است که منچستر به هیچ وجه قصد فروش رونالدو را ندارد، اما در حالی که رونالدو در تمرین حاضر نمی شود، سرمربی او در حال مذاکره با سایر تیم های اروپایی است. پاری سن ژرمن، بایرن، چلسی و… اما قطعا پذیرش و انتقال مهاجمی مثل رونالدو برای همه این تیم ها غیرممکن بود. کدام تیم در آن زمان می توانست از پس قرارداد رونالدو برآید؟

اوج تماس‌های رونالدو به بازی تاتنهام برمی‌گردد، زمانی که او قبل از پایان بازی زمین را ترک کرد و تن هاچ تصمیم گرفت او را اخراج کند. داستان ناخوشایند شده بود. هواداران منچستریونایتد از رونالدو به ستوه آمده بودند، تن هاچ بدون هیچ تعارفی از رونالدو و رفتار او ابراز ناراحتی کرد و رونالدو نتوانست از پس این شرایط برآید. رونالدو و مدیر برنامه هایش سعی کردند به تیم دیگری بروند اما موفقیتی حاصل نشد. در نهایت رونالدو کمی قبل از جام جهانی قطر مصاحبه جنجالی با پاریس مورگان انجام داد و گفت که احساس می کند به او خیانت شده است. او با تمام وجود از حضورش و اتفاقاتی که در منچستریونایتد برایش افتاد ابراز نارضایتی کرد و فکر کرد شرایط این باشگاه بسیار بد است. او معتقد است که باشگاه دیگر روند توسعه را مانند گذشته دنبال نمی کند و حتی ادعا می کند که فرگوسن با او موافق است.

در روزهای ابتدایی جام جهانی خبر رسید که رونالدو و باشگاه منچستریونایتد به صورت توافقی قرارداد خود را فسخ کرده اند و بله، کریستیانو رونالدو تنها بازیکن بدون باشگاه در جام جهانی شد. رونالدو در اولین بازی تیم ملی پرتغال در جام جهانی گلزنی کرد اما در دو بازی اخیر این فوق ستاره نیمکت نشین شد.

فریادهای رونالدو بعد از شکست تیم ملی پرتغال مقابل مراکش و حذف از جام جهانی چیزی بود که هیچ هواداری دوست نداشت آن را ببیند. بازیکنی که 16 سال در بهترین و بالاترین سطح فوتبال جهان بازی کرد، حالا با این چهره از آخرین جام جهانی خود خداحافظی می کند.

روند عجیبی که در سال گذشته به اوج خود رسید و این سوپراستار را به چیزی ناشناخته برای بسیاری تبدیل کرد. در هر صورت، زندگی حرفه ای رونالدو که به اعتقاد بسیاری به پایان رسیده است، تا دو سال و نیم دیگر در عربستان و قهرمانی این کشور آسیایی ادامه خواهد داشت. در جایی که شاید فرسنگ ها با آرزوهای پایان کارش فاصله داشته باشد.

شاید بیشتر این اتفاقاتی که برای رونالدو افتاده مربوط به حاشیه باشد. می توان گفت تمام یک سال حضور رونالدو در منچستر در هیاهو و درگیری سپری شد. جراحات، بدنی که دیگر مثل قبل نبود و سرعتی که کمتر و کمتر می شد. شاید پذیرفتن اینکه او امروز 37 سال دارد و نمی تواند مثل قبل باشد سخت باشد، اما چیزی که دیگر در چشمانش دیده نمی شود، اشتیاق به دویدن است. کریستیانو رونالدو مثل گذشته توپ نمی زند، فکر اینکه این روزها پایان اوست سخت است، اما این فوق ستاره پرتغالی در روندی عجیب به سمت تیر دروازه سقوط کرد که دلایل زیادی داشت.

شاید کمتر کسی پیش بینی می کرد که رونالدو به روزهای طلایی خود بازگردد، اما باید دید این دو سال پوشیدن پیراهن نصر برای کریستیانو رونالدو چگونه به پایان می رسد؟

داستان سقوط کریستیانو رونالدو

دیدگاهتان را بنویسید