داستان تلخ و متفاوت برادر کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو

به گفته روزنو، هوگو که 10 سال از کریستیانو بزرگتر است، زمانی به تنهایی فوتبال بازی می کرد، اما در اواخر دهه 1990 به الکل و مواد مخدر معتاد شد.

البته خانواده آنها ژن اعتیاد داشتند و پدرشان خوزه دنیس آویرا نیز الکلی بود.

اما با حمایت کریستیانو بود که هوگو، 46 ساله، از اعتیاد به الکل و مواد مخدر خلاص شد و اکنون مدیر موزه CR7 در مادیرا، پرتغال است.

این دو در حال حاضر به هم نزدیک هستند و رونالدو همچنین پدرخوانده پسر هوگو است. آنها با هم زیاد سفر می کنند. هوگو در سال 2017 نیز در مراسم توپ طلا شرکت کرد.او در جت شخصی کریستیانو بود.

01657984 خبر خاکستری

این دو در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2014 رابطه نزدیکی داشتند، زمانی که رئال مادرید به رهبری کریستیانو رونالدو، اتلتیکو مادرید را با نتیجه 4-1 در استادد د لوز شکست داد. او پس از پیروزی برادرش را مقابل دوربین ها در آغوش گرفت.

کریستیانو در آن زمان به برادرش گفت که به عهد خود عمل کرده و با رئال مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است و حالا وقت آن است که هوگو به قول خود عمل کند و الکل و مواد مخدر را کنار بگذارد. این درخواست سختی از طرف هوگو بود. او سال های زیادی را معتاد گذرانده بود. اما هوگو به قول خود عمل کرد و از آن زمان با حمایت کریستیانو مواد مخدر را کنار گذاشت. البته همه معتادان می دانند که ترک کار آسانی نیست و این باعث شجاعت کریستیانو می شود.

01657985 خبر خاکستری

هوگو در همان سالی به دنیا آمد که پدرشان خوزه دنیس همراه با ارتش پرتغال عازم آنگولا شد. او قبل از 17 سالگی مدرسه را رها کرد و در یک کارخانه آلومینیوم کار کرد و بعداً تیمی را برای رنگ آمیزی ساختمان ها رهبری کرد.

اما مشکلاتی برای هوگو به وجود آمد. او ابتدا به مواد مخدر روی آورد. هوگو در آن زمان فوتبال خیابانی بازی می کرد و گفته می شود بازیکن خوبی بوده است. او یک مدافع چپ بود و در لیگ های غیر رسمی سانتو آنتونیو بازی می کرد. دوست قدیمی او جوئل سانتوس می گوید هوگو با بازیکنان بزرگتر از او کار بسیار خوبی انجام داد: «در آن زمان با هوگو دوست نبودم. اما همه کسانی که او را می شناختند می گفتند که او بازیکن بهتری از رونالدو است.

کارلوس پریرا، رئیس Mar τ timo که رونالدو را به خوبی می شناسد، می گوید: «این روزها مردم می گویند هوگو بازیکن خوبی بود، اما این ربطی به فوتبال رونالدو ندارد. هوگو بازیکن خیابانی بود. او بازی می کرد، اما به الکل نیز معتاد بود. زمانی که رونالدو بازی می کرد، در یک باشگاه ساختاریافته با یک مربی و یک مدیر بود. این یک سبک متفاوت از فوتبال است. هوگو شاید تکنیک خوبی داشت اما یک فوتبالیست خیابانی بود و به صورت آماتور مقابل دوستانش بازی می کرد. او اصلا شبیه رونالدو نبود.

آنها بسیار تحت تأثیر دنیس، پدر آن دو قرار گرفتند. هنگامی که کریستیانو یک فوتبالیست حرفه ای شد، عهد کرد که هرگز الکل ننوشد، زیرا می دید اعتیاد به الکل خانواده اش را تا مرز انقراض پیش می برد. اما هوگو مانند پدرش الکلی شد.

01657986 خبر خاکستری

وقتی رونالدو 20 ساله بود، دنیس بر اثر اعتیاد به الکل به دلیل نارسایی کبدی درگذشت و نتوانست پیشرفت چشمگیر پسرش را ببیند. این تاثیر زیادی روی رونالدو داشت. دولورس، مادر رونالدو می گوید:
کریستیانو دید که الکل و مواد مخدر چقدر بر عزیزانش تأثیر می گذارد. این یکی از دلایلی است که او امروز اینجاست. دنیس آنقدر الکل نوشید که زود مرد و باعث ناراحتی کریستیانو شد. کریستیانو بارها به پدرش گفته است که حاضر است هزینه درمانش را بپردازد، اما دنیس همچنان به نوشیدن مشروب ادامه می دهد. او به تازگی در سن 52 سالگی درگذشت. کریستیانو رابطه بسیار نزدیکی با پدرش داشت. او می خواست که پدرش زنده بماند و ببیند که امروز در کجا ایستاده است. خیلی مایه تاسف است.»

ریستیانو و پدرش در جوانی همیشه با هم بودند. در سن 6 تا 9 سالگی بود که کریستیانو دینیس تیم آندورا را به فونچال هدایت کرد. رونالدو با وجود مرگش در سال 2005 گفت: البته مرگ پدرم همه چیز را تحت تاثیر قرار داد. اما می‌دانستم که این درد پایان خواهد یافت و مهمترین چیز این بود که به کار ادامه دهم.»

دیدگاهتان را بنویسید