8 نکته درباره پناهندگی برادر رئیس صداوسیما در آمریکا / اگر برادر غیر اصولگرا این کار را می کرد سازمان تحت رهبری پیمان جبلی چه می کرد؟ + عکس

8 نکته درباره پناهندگی برادر رئیس صداوسیما در آمریکا / اگر برادر غیر اصولگرا این کار را می کرد سازمان تحت رهبری پیمان جبلی چه می کرد؟  + عکس

مهرداد خدیر در «عصر ایران» نوشت: میشم جبلی گفته پس از حادثه هواپیمای اوکراینی و قربانی برادرزاده اش چنین تصمیمی گرفته و در همان گفت وگو گفته است که «همه خانواده اش را به جز برادرش دوست دارم». “. .. دو برادر (دکتر محمد و میثم) گزارش کرده اند ولی آنچه تایید شده میثم جبلی است.

مجله آمریکایی تایم به اطلاع آمریکا رساند که میثم جبلی برادر پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پناهنده شد و برخی رسانه های داخلی از جمله همشهری آنلاین نیز این خبر را منتشر کردند.

بر اساس این گزارش، وی گفته است که پس از حادثه هواپیمای اوکراینی و قربانی برادرزاده اش چنین تصمیمی گرفته است و در همین گفت و گو گفت: او به جز برادرش پیمان، همه خانواده اش را دوست دارد.

1. سه سال قبل و بعد از سرنگونی هواپیما اعلام شد که نام یکی از قربانیان محمدامین جبلی، دانشجوی 29 ساله پزشکی دانشگاه تورنتو کانادا – فرزند دکتر. محمد جبلی متخصص قلب – و عکسی از حضور پیمان جبلی که در آن زمان معاون برون مرزی سازمان بود در این مراسم اعلام شد. مصاحبه ای نیز به نقل از پدر محمد امین منتشر شد که در آن می گوید پسرم عزادار سردار سلیمانی است. با این اوصاف، پدر محمدامین جبلی از نظر فکری مانند پیمان بود و مشخص نیست که چرا برادر دیگرش چنین تصمیمی برای فرزند برادرش گرفته است و این در حالی است که برخی گزارش می دهند هر دو برادر (دکتر محمد و میثم) پناهنده هستند. اما تایید شده میثم جبلی است.8 نکته درباره پناهندگی برادر رئیس صداوسیما در آمریکا / اگر برادر غیر اصولگرا این کار را می کرد سازمان تحت رهبری پیمان جبلی چه می کرد؟  + عکس

پیمان جبلی در مراسم یادبود یاد و خاطره قربانیان سرنگونی هواپیمای اوکراینی را گرامی داشت/ تصویر برادرزاده در قاب عکس

2. اختلافات سیاسی در هر خانواده ای امکان پذیر است و این در بسیاری از خانواده های سیاسی که قبل از انقلاب فعال بودند سابقه دارد. زمانی که فرزند آیت الله جنتی از اعضای ارشد مجاهدین خلق (منافقین) بود یا دو پسر آیت الله محمدی گیلانی در منزل تیمی کشته شدند و یا فرزند حجت الاسلام حسنی اعدام شد. ممکن است و در رده های دیگر، اما از دیدگاه اصولگرایان، داستان مردی با برادر یا فرزند زنده تفاوت دارد و به همین دلیل به پیروز حناچی شهردار سابق تهران دلبسته شدند. در این صورت برادر زنده پناه می گیرد.

3. ماجرای هواپیمای اوکراینی به دلیل تکذیب اصابت موشک در سه روز اول و مقاومت رئیس وقت صدا و سیما در برابر انتشار خبر اصابت موشک و ابهاماتی که انشالله حل خواهد شد در جریانات فعلی به زخم تبدیل شده است و تا روشن شدن ابعاد کامل ممکن است باز هم چنین اخباری بشنویم.

4. در چنین مواردی معمولاً به تاریخ اولیه اسلام گفته یا اشاره می شود که برخی از نزدیکان پیامبر از مخالفان و یاران مشرکان بودند و رفتار متفاوت در خانواده اجتناب ناپذیر بود و مثال پسر نوح نیز. در مورد این داستان ها صدق می کند. حتی گاهی آن را به منزله افتخار می دانند و می گویند حتماً برادر از برادر امتیازی خواسته و او نداده است و این نشانه پاک دستی و مسئولیت است و حالا مثلاً انتقام می گیرد. البته تا به حال چنین تحلیلی ارائه نکرده اند، اما ممکن است بگویند.

5. اگر مثلاً برادر غیر اصولگرا به جای برادر رئیس صدا و سیما این کار را می کرد، این خبر چگونه در صدا و سیما به ریاست آقای جبلی منعکس می شد؟ آیا این موضوع سوژه طنز سیاسی در «پاورقی» شبکه دو خواهد شد یا آقای وحید جلیلی از برادرش سعید جلیلی که در مقابل دیگران در منزل دکتر محمد جبلی حاضر شد توسط تهیه کنندگان برنامه «پاورقی» که پیشین وی هستند تجلیل خواهد کرد. همکاران و در واقع مربیان ایشان در دفتر پژوهشی جبهه فرهنگی انقلاب (شاخه ای از حوزه هنری حسینیه و اهالی هنر) مایلند این موضوع را مسکوت و دور از ذهن نگه دارند.8 نکته درباره پناهندگی برادر رئیس صداوسیما در آمریکا / اگر برادر غیر اصولگرا این کار را می کرد سازمان تحت رهبری پیمان جبلی چه می کرد؟  + عکس

سعید جلیلی در منزل برادر جبلی و پدر محمد امین (نفر اول سمت راست عکس)

6. البته سه سال پیش آقای پیمان جبلی رئیس صدا و سیما نبود که مسئول کتمان حقیقت سقوط هواپیما و پخش مصاحبه های ننگین بر اساس صحبت های کاپیتان باشد. بنابراین معلوم نیست چرا برادر از برادر کینه توز است. آیا به خاطر ارتباطات و نقش کلیدی او در ساختار سیاسی است یا به خاطر مواضع صدا و سیما در سالگرد؟

7. اگر پیمان جبلی بخواهد در سال 1404 کاندیدای ریاست جمهوری شود، آیا این موضوع روی صلاحیت او تاثیر می گذارد؟ یا برادر با بچه فرق دارد. حتی اگر فرزند تابع همسر باشد و درس بخواند.

8. اما نکته اصلی این است: اگر شخصی برای کار در صدا و سیما یا در یکی از بخش های حساس این سازمان کار می کند و در همین حین خبر می رسد که برادرش در آمریکا یا جای دیگری پناهنده شده است (و حتی پناهنده یک فرد محلی نیست)، آیا تاثیری بر اشتغال خواهد داشت؟ و اینکه آیا به کار خود ادامه می دهد یا خیر. اگر چنین است چرا برای رئیس و زیردستان نیست و اگر نیست چرا از متقاضیان کار در مورد بستگان خود سوال می کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید