پیمان جبلی نبود «جایگاه مهدی» ساخته نشد / تکنیک بازیگری ام قابل اعتماد بود / خیلی تجربی هستم و خیلی ناراحتم


ساعت: 11:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806726

هادی حجازی فر درباره سنگ اندازی برای ساخت سریال «عاشورا» و نسخه سینمایی آن از «مقام مهدی» گفت که در این مملکت کار ساده می خواهند و فقط باید یک یادگاری بسازیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هادی حجازی فر کارگردان «وضعیت مهدی» در حاشیه نمایش این فیلم در جشنواره درباره ژانر این فیلم و اینکه آیا فضای آن ضد جنگ است یا خیر؟ وی گفت: ما یک ادعای دفاعی داریم. نباید اثر شرم آور وجود داشته باشد، به نظر من همه چیز باید با هم گفته و به تصویر کشیده شود.

وی درباره خلق اثری درباره شهید باکری نوشت: علاقه شخصی من بود، این افراد را خوب می شناسم، پدرم در این لشکر بود، دو عمویم شهید شدند، آشنایانم در لشکر عاشورا بودند، تجربه کردم. تمام لحظات اضطراب جنگ در کودکی.» و از آنجایی که آنها را می شناسیم، ناراحتم که به شعر آنها توجهی نمی شود.

حجازی فر درباره نقش مهدی باکری و نحوه ایفای او نیز گفت: تکنیک بازیگری ام قابل اعتماد بود چون آنقدر کار داشتم که نمی دانستم باید چه کار کنم.

وی در خصوص یکی از سخنان خود گفت که دیگر در حوزه دفاع مقدس و اینکه چقدر واقعی است کاری انجام نمی دهم: این یک موضع واقعی بود مگر اینکه در دفاع مقدس کاری انجام دهم که سلاح و انفجار نداشته باشد.

کارگردان «وضعیت مهدی» با بیان اینکه همچنان به ساخت چنین آثاری ادامه می دهد، گفت: برخلاف برنامه ریزی که دارم، بسیار احساساتی هستم و می توانم از احساساتی که تجربه کردم، نگرانی هایی که مادرم دید، عشقی که بین من بود، بنویسم و ​​بنویسم. والدین و جنگی که ما را از هم جدا کرد.

وی درباره حضور برادرش در نقش حمید باکری یادآور شد: وحید ما بازیگر تئاتر است، سال ها کار کرده است و من هم سعی کردم بازیگر مشابه تری پیدا کنم اما موفق نشدم.

کارگردان سریال «عاشورا» درباره اولین ساخته خود که کار سختی هم بود، گفت: من خیلی تجربی هستم و خیلی ناراحتم و دلم را درمان می کنم. امیدوارم راه برای چنین کارهایی باز شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان ممیزی نسخه تولیدی گفت: ما برای تلویزیون مقاله می ساختیم و هر شبکه ممیزی خاص خود را داشت. من اصلاً آدمی نیستم که از کسی تشکر کنم و اتفاقاً از کسانی که به ما کمک نکردند تشکر می کنم ، زیرا نام آنها بسیار بیشتر از کسانی است که کمک کردند ، اما انصافاً اگر آقای جبلی این فیلم ساخته نمی شد. خیلی عقب نبود و امیدوارم همین روند را حفظ کنیم.

وی درباره پرتاب سنگ نیز گفت: در این مملکت دوست دارند کار ساده انجام دهند و ما می نشینیم و یادگاری می گیریم. من به عنوان یک بازیگر از این موضوع سوء استفاده کردم و با هر اتفاقی که می افتاد مصاحبه کردم تا کار را تمام کنم.

حجازی فر درباره رتبه بالای این فیلم در رای مردمی نیز گفت: از همان ابتدا بحث ما این بود که کار برای مخاطب ساخته شود نه اینکه من به تنهایی آن را ببینم. اگر کار خوبی انجام شود مردم کمک خواهند کرد.

وی در پایان درباره حساسیت خانواده های شهدا نسبت به این آثار گفت: این یکی از بزرگترین موانع این کار است، زیرا آنها نگران هستند و من از احسان باکری و خانم مدرس که در کنار ما بودند بسیار سپاسگزارم. . «من در پروژه‌هایی از این دست شرکت داشته‌ام و می‌دانم که این خانواده‌ها به دلیل تجربیاتی که قبلاً داشته‌اند پر از سوءتفاهم هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید