گزارش پیمان جبلی از فعالیت خود به عنوان رئیس رسانه ملی / تریبون ها شرکای رسانه ای ما هستند


ساعت: 09:48
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884328

پیمان جبلی سرپرست سیما با حضور در برنامه «صف العول» از شبکه خبر گزارش عملکرد چند ماهه خود را ارائه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیمان جبلی سه شنبه 7 تیرماه در برنامه صف اول شبکه خبر حاضر شد و گزارشی از عملکرد خود در این چند ماه ریاست خود در سازمان صدا و سیما ارائه کرد.

زمان بندی عجیب این گفتگو و همزمانی آن با پوشش زنده رویداد مهم نشست مشترک روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه که باعث قطع گفتگو با رئیس رسانه ملی شد، از جمله مواردی بود که جای تأمل دارد و مشخص نیست، با توجه به این اتفاق، چرا گزارش کار قرارداد جبل به زمان دیگری موکول نشد.

پیمان جبلی در ابتدای سخنان خود درباره نقد گفت: اگر خود را رسانه ملی سازمان ارتباطات بدانیم نیازمند نقد هستیم و به آنچه در نتیجه عملکردمان گفته می شود نیاز داریم. ما به آنچه در فضای رسانه ای کشور وجود دارد به عنوان یک فرصت نگاه می کنیم.

وی ادامه داد: اگر همه تولیدکنندگان محتوای اصیل و باکیفیت تولید کنند به رسالت سازمان کمک می کند و اگر نفوذ خود را افزایش دهند به رسانه ملی کمک می کند.

جبلی در پاسخ به نحوه برخورد با محصولات و محتوای مخرب و برخی از آثار شبکه خانگی، پاسخ داد: در رویکرد تحول آفرین در راهبردهای دوره جدید تحول محتوا، رویکرد و سازوکار را الگوی خود قرار دادیم که یکی از آنهاست. رفتار هم افزایی ممکن است رویکرد باشد. این بدان معناست که باید رسانه هایی را که در پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه «مفید» هستند، شریک بدانیم.

رئیس صداوسیما گفت: ما نه تنها از وجود فعالان فرهنگی استفاده نمی کنیم بلکه آنها را مکمل خود می دانیم. تکلیف سازمان در قانون مشخص است وظیفه ما تنظیم صدا و تصویر در فضای مجازی است که قانون به ما سپرده است نزدیکترین قانون در این زمینه قانون بودجه 1401 است در روال قانونی که وجود دارد آنها ایستگاه رادیویی را مسئول می دانند.

وی افزود: نگاه هم افزایی به فعالان فرهنگی و تشکل های رسانه ای در فضای فرهنگی داریم و آنها را یک فرصت می بینیم.

جبلی ضمن هشدار، تصریح کرد: اگر در صدا و تصویر فراگیر در فضای مجازی، چیزی مغایر با فرهنگ اصیل و موازین اخلاقی و آنچه مردم آن را هنجار می‌دانند، مشاهده کنیم، قطعاً در تعامل با فضای مجازی سعی در رفع آن خواهیم داشت. پلتفرم نشر یعنی پلتفرم ها و اگر کار نکرد از راه های قانونی استفاده می کنیم.

وی افزود: تعداد زیادی از فعالان این حوزه در حال هم افزایی و تعامل با سازمان هستند که ما با آنها ارتباط داریم و حتی می توانیم از امکانات سازمان برای اعتلای آنها استفاده کنیم و شاخص آنها تولید محتوای غنی فرهنگی است.

جبلی در بخشی دیگر در حوزه اخبار و پیشرفت در این حوزه اظهار داشت: شاید هنوز در حوزه سیاست های تحول به میانه راه نرسیده ایم در این ده ماه فرصت تحلیل داده ایم. با آسیب شناسی دوره های گذشته در حوزه اطلاع رسانی و خبری، از رایزنی های صورت گرفته بهره بردیم و سعی کردیم قدم به قدم مسیر سیاست گذاری را طی کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید