اتهام ورود باند جدید و تغییر مدیران اتوبوس بی اساس است / رسانه ملی تریبون نظام


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902951

رئیس صداوسیما جهت گیری رسانه ملی را به سفر در یک جاده پر پیچ و خم تشبیه کرد و گفت: هدف ما در دوره جدید تحول است نه تغییر. ما به دنبال تغییر شکل نیستیم و دادگاه سال گذشته ثابت کرد که اتهام ورود گروه جدید و تغییر اتوبوس مدیران بی اساس بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی، رئیس صدا و سیما که روز سه شنبه 28 مهرماه در دومین نشست افق تحول مدیران رسانه ملی سخنرانی کرد، گفت: چالش ها و مشکلات در هر تحول جدیدی طبیعی است. راه اندازی حمل و نقل ریلی». رسانه ملی در طول یک سال گذشته با چالش های منحصر به فردی مواجه بوده که از نزدیک شاهد آن بوده ایم. اما کارهای امیدوارکننده ای نیز انجام شده است که نوید روزهای بهتری را می دهد و حس هم افزایی جمعی در سال گذشته امید ما را برای حرکت رو به جلو تقویت کرده است.

رئیس رسانه ملی ادامه داد: به جرات می توانم بگویم اتاق فکری در سطح سازمانی داشتیم که ابعاد تحول بزرگتر از سازمان صدا و سیما را وارد بدنه وسیع جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کرد.

جبلی حرکت رسانه ملی را به جاده پر پیچ و خم تشبیه کرد و افزود: هدف ما در دوره جدید تحول است نه تغییر. ما به دنبال تغییر شکل نیستیم و دادگاه سال گذشته ثابت کرد که اتهام ورود گروه جدید و تغییر اتوبوس مدیران بی اساس بوده است.

رئیس سازمان صدا و سیما اجرای برنامه تحول را امری بر اساس مفاد «سند تحول رسانه ملی» در هر سه محور محتوا، رویکرد و سازوکار دانست و خاطرنشان کرد: معتقدیم تغییر روندهاست. که سال ها ثابت می ماند، اگرچه دشوار است، اما ممکن است و ما موظف به انجام آن هستیم. با کار شبانه روزی، اجازه دهید سفر ده ساله را در دو یا سه سال پوشش دهیم. رسانه ملی با چالش های مختلف داخلی و خارجی مواجه است و باید بپذیریم که برای تحول نیازمند عزم جزمی و کفش آهنین هستیم.

جبلی تاب آوری، فرهنگ مدارا و تحول تحول آفرین در سطح نخبگان و کارکنان نظام را لازمه تحقق تحول برنامه ریزی شده در سازمان صدا و سیما دانست و گفت: برای تحول باید خواسته های داخلی و خارجی را در نظر گرفت و با حذف به دنبال تغییر باشیم. موانع قوانین زیادی وجود دارد.

غريزي رئيس سازمان صدا و سيما نيز با اشاره به اتفاقات اخير جامعه با بيان اينكه انقلاب اسلامي روز به روز قدرتمندتر مي شود و در نتيجه دشمنان پيچيده تري پيدا مي كند، گفت: بايد بپذيريم كه در عصر امروز. رویدادها، همه ما مسئول آموزش، هدایت و فرهنگ جامعه هستیم.

وی گام بعدی را تلاش برای تغییر ادبیات سازمان و گفتمان سازی جدید ارائه کرد و با بیان اینکه بنا به تصمیم مدیریت، کار ما رهبری فرهنگی است، اظهار داشت: در این راستا، کار ما رهبری فرهنگی است. اما ابتدا باید این تغییر در درون سازمان اتفاق می افتاد و با تکرار عبارت هویت محوری و عدالت خواهی، ادبیات گفتمانی در بخش های مختلف از برنامه ریزی گرفته تا برنامه ریزی و مدیریت شکل گرفت که در سال های گذشته تلاش های زیادی در این زمینه انجام شد. سال

جبلی تصریح کرد: روابط عمومی رسانه ملی یک نهاد نیست. اما تریبون نظام است و این جایگاه باید با افتخار اعلام شود. فرهنگ نخبگان و برخی مسئولان نظام همیشه از ما انتظار دیگری داشته اند. اما از این به بعد، همه باید به رادیو خلاقی عادت کنند که پیشرو و فعال باشد، نه اتلاف وقت منفعل.

به گفته وی، در سال گذشته نقش رسانه ملی در پیشگیری از بسیاری از بحران ها بسیار مهم بوده است. رئیس صداوسیما تصریح کرد: اگر رویکرد صداوسیما در اعلام حمله سایبری هک کارت سوخت و ورود کامل به میدان نبود، ممکن بود از آبان ماه سال 1397 عوارض بدتری وجود داشته باشد. چون مطمئن هستیم که مسیر ما درست است. با گام‌های محکمی پیش می‌روند و ثابت کرده‌اند که ما صحبت نمی‌کنیم، بلکه عمل می‌کنیم، تلاش برای حذف ارز ترجیحی، بازگشایی دانشگاه‌ها و آزادسازی سواحل بخشی از آن است.

وی در بند دیگری تاکید کرد: باید درهای سازمان به روی رویدادهای مهم فرهنگی باز شود و صدا و سیما آنها را جهانی کند. جهانی شدن سرود «سلام کمنده» که محصول گروه فرهنگی ماه لنگرود است، نمونه عینی این رویکرد است. هدف ما تسریع در ظرفیت فرهنگی مانند «پارتی ده کیلومتری غدیر» است که مورد قدردانی مدیریت قرار گرفت.

رئیس رسانه ملی به تحریک رسانه ای مستمر در قالب مطالب مختلف در سایت ها، شبکه ها و شبنامه ها علیه سازمان صدا و سیما اشاره کرد و گفت: تا دیشب سعی می کردند حواس ما را منحرف کنند، ما را تکان دهند. اما شکست خوردند. آنها نمی دانند که ما به درستی راهی که می رویم مطمئن هستیم و با گام های استوار ادامه می دهیم.

وی در پایان با ارائه یکی از ثمرات دوران تحول رسانه ملی و تشویق فعالان گمنام جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، کتاب «پاییز آمد»، خاطرات همسر شهید را تقدیم کرد. احمد یوسفی و پیگیری خلق آثار با محوریت این دست را توصیه کرد. خاطرات تموم شد

در بخشی دیگر از این مراسم با حضور دکتر جبلی، احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس و دبیر هیأت نظارت بر صدا و سیما و وحید جلیلی معاون فرهنگی سازمان از مادر شهیدان طغانی نیز به عنوان قدردانی زینب آذروند همسر شهید حسین تکی پور که در اغتشاشات اخیر به شهادت رسید. همچنین از شش بانوی نویسنده فعال در عرصه ثبت تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس تجلیل شد. مهناز فتاحی نویسنده کتاب فرینگیس، معصومه سپهری نویسنده نورالدین پسر ایران و لشگر خوبان، فاطمه دوستکامی نویسنده کتاب سرباز کوچک امام، صباح و چشمتر، لیلا نظری گیلانه نویسنده کتاب حاج جلال، نویسنده کتاب راز انگشتر فیروز و سی کشتی یک فرمانده، سیده فاطمه میرالعلی است. کتاب خوز کن و مرضیه نظرلو نویسنده سون تفتان، قاضی به باران، راز گمشده مجنون و دوران در بسته، نویسندگانی بودند که در حال پیری بودند.

رئیس رسانه ملی در میزگردی با معاونان سازمان، گزارش یکساله عملکرد معاونان در حوزه راهبردها و موانع پیش رو را بررسی کرد. وی نماینده سیاسی را یکی از بزرگترین ستون های رسانه ملی معرفی کرد و از زحمات این نماینده مجلس در دوران تحول قدردانی کرد.

جبلی تصریح کرد: نماینده سیاسی با تبیین سند تحول و تبدیل گفتمان به برنامه سعی در پاسخگویی به مطالبات سیاسی دارد که البته زیاد نیست.

علیرضا خدابخشی معاون سیاسی سازمان نیز اولویت سند محوری بر کارشناسی را جدی ترین دغدغه این معاونت در برنامه تحول صداوسیمای حوزه تحت مدیریت خود دانست و گفت: پیش از این حوزه های خبری بر نظرات کارشناسان تاکید داشتند. و نگاه کارشناسی محور بر گزارش خبری سایه افکنده است. رسانه تا زمانی که به نظرات کارشناسان بیرونی تکیه نکند باید بر اساس مستنداتی که برایش توضیح داده شده حرکت کند.

وی با برجسته کردن اسناد مفقود شده افزود: وقتی پیشرفت یک دهه را نشان می‌دهیم، نگاهی به بخش‌های خبری 15 سال پیش نشان می‌دهد که مشکلات همچنان پابرجاست و مشکلات معیشتی، گرانی مسکن، مشکلات دارویی و درمانی و …. که هنوز در گزارش های خبری دیده می شود. در نتیجه آنچه در این میان مغفول مانده، اجرای بالادستی این اسناد است که بخش های خبری باید برای پیگیری آن تلاش کنند.

خدابخشی تصریح کرد: همه این مشکلات راه حل هایی دارد که در اسناد ارائه شده قابل اجرا است. متأسفانه پیش از آن رسانه ها آنچنان که باید و شاید از پژوهشگران این اسناد عقب نماندند و مشکلات نیمه کاره رها شدند. اما در این دوره با تکیه بر این اسناد به سمت بالا بسیاری از مسائل از جمله اجرای طرح ضروار، آزادسازی سواحل کشور و… را پیگیری کردیم و نتایج خوبی حاصل شد.

در ادامه وحید جلیلی سرپرست معاونت فرهنگی سازمان، علی بخشی زاده معاون صداوسیما، محسن برمهانی معاون سیما، حسن عابدینی معاون امور استان ها و احمد نوروزی معاون امور برون مرزی به تشریح فعالیت های خود پرداختند. در دوران تحول

دیدگاهتان را بنویسید