کری سنگین پرسپولیس استقلالی هاست

کری سنگین پرسپولیس استقلالی هاست

حمید درخشان اخیرا به تمجید از درخشش ناصر محمد هانی در دربی 1365 پرداخت و گفت که او مانند دیگو مارادونا در ورزشگاه آزادی بازی می کند.

با همین سوال به سراغ محمد هانی رفتیم که به ما گفت: حمید درخشان دوست و هم اتاقی من بود و با مهربانی این را گفت، اما من کجا و دیگو آرماندو مارادونا کجا؟ مارادونا یکی بود و هیچ بازیکنی به او نزدیک نشد. او در جام جهانی 1986 مکزیک به تنهایی تیم معمولی آرژانتین را قهرمان کرد یا ناپولی را از یک تیم معمولی در فوتبال ایتالیا به قهرمان و مدعی تبدیل کرد. مردم ناپل هنوز او را می پرستند و هنوز هم می توان ساعت ها به تماشای بازی او نشست.

به دربی 1365 برگشتیم و از او درباره تدارکاتش پرسیدیم که او پاسخ داد: بازی خاصی بود. شب قبل از بازی خیلی زود خوابیدم و استراحت کافی داشتم. می دانستم بازی بسیار مهمی است زیرا هر تیمی که برنده شود به فینال می رود و تیم بازنده حذف می شود. با علم به این موضوع با استقلال وارد زمین بازی شدیم. ما 3 گل به استقلال زدیم که به تلاش جمعی کل تیم بود نه یک نفر. همه برای ثبت این نتیجه تاریخی زحمت کشیدند.

از ستاره دهه 60 گریزپای پرسپولیس درباره رابطه اش با ناصر حجازی پرسیدیم که او گفت: من هرگز با مرحوم ناصرخان حجازی رابطه نداشتم. ما سه گل زدیم و در آن دیدار مقابل استقلال پیروز شدیم، اما زنده یاد حجازی دروازه بان بزرگی بود و برای من آدم خوبی بود. هیچ وقت به خودم اجازه ندادم برای آن مرحوم بخوانم و تا جایی که می دانم بقیه بچه های پرسپولیس هم همین وضعیت را داشتند و حتی بهروز سلطانی هم مدت ها در کنار هدبیامروز ناصرخان تمرین کرد. این بازی یا هر مسابقه دیگری به پایان می رسد و انسانیت و دوستی باقی می ماند. خدا رحمت کند ناصر حجازی را که نه تنها یک اسطوره فنی فوتبال ایران بود، بلکه از نظر اخلاقی هم عالی بود. او سال ها بهترین دروازه بان ایران و آسیا بود و همیشه برایش احترام خاصی قائل بودم.

نصیر محمدخانی به شاهرخ بیانی نیز اشاره کرد و افزود: شاهرخ بسیار با انگیزه بود اما همه می دانستیم که او در قلب استقلالی است. در زمان استقلال بین شاهرخ و برخی مدیران مشکلی پیش آمد و او تصمیم گرفت از تیم محبوبش جدا شود. البته او فوتبالیست بزرگی هم بود و آن روز واقعا با انگیزه بازی کرد. صدای علی آقا پروین هنوز در گوشم می پیچد که در آخرین لحظه گفت اگر پنالتی باشد به شاهرخ شوت می کنم. او یک پنالتی خوب در تیم ملی بود و روز قبل که خطای من رخ داد، به زیبایی آن را به گل تبدیل کرد. من یک پاس دیگر زدم که گل دوم را زد و اگر اشتباه نکنم گل سوم را در یک دو با شاهرخ زدم. روز عجیب و خاصی بود که برای همیشه در یاد هواداران خواهد ماند و هنوز هم درباره این دیدار صحبت می کنند. خوشحالم که در این تیم پرسپولیس و این دیدار تاریخی حضور داشتم. البته باز هم می گویم که همه بچه های استقلال در این تیم دوستان صمیمی ما بودند و دلسوزی خاصی نداشتیم.

دربی دور برگشت لیگ بیست و دوم بسیار حساس شده و محمد هانی در رابطه با آن گفت: با توجه به اینکه سرنوشت قهرمانی تا حدودی به این دیدار بستگی دارد، می توان آن را با دربی سال 65 مقایسه کرد.در این دربی برنده می تواند امید زیادی به قهرمانی داشته باشد و تا روز آخر با سپاهان رقابت کند. استقلال این روزها تیم سالمی است اما پرسپولیس هم شرایط خوبی دارد. با این حال تجربه نشان می دهد که نمی توان با توجه به نتایج یکی دو هفته پیش استقلال و پرسپولیس دربی را پیش بینی کرد. بارها اتفاق افتاده که تیم پرانرژی تر شکست می خورد یا تیم به ظاهر ضعیف تر شکست می خورد. هر تیمی که در طول هفته خوب تمرین کند و ریکاوری کند و در روز مسابقه از نظر ذهنی آمادگی بیشتری داشته باشد، برنده دربی خواهد بود.

ناصر محمدهانی در پایان درباره احتمال تساوی استقلال و پرسپولیس گفت: این بازی مثل بازی حذفی است و تساوی به درد کسی نمی خورد. به نظر می رسد تساوی در این دیدار بیشتر از همه سپاهانی ها را خوشحال کند. هم پرسپولیس و هم استقلال بازیکنان و مربیان کارآمد و تکنیکی دارند که علاقه مند به فوتبال هجومی هستند و پیش بینی می کنم این مسابقه یک برنده داشته باشد و امیدوارم برنده تیم محبوبم پرسپولیس باشد.

دیدگاهتان را بنویسید