کشاورزی حیات وحش به دلیل خشکسالی متوقف شد


ساعت: 13:40
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881912

موسوی گفت: با توجه به خشکسالی های پی در پی و شدت و تاثیر آن، تولید مثل دام در زیستگاه های طبیعی شهرستان بافق امسال به کمتر از 40 درصد رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جلال موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بافق در گفتگو با خبرنگار یزدرسا اظهار داشت: با توجه به خشکسالی های پی در پی و شدت و تاثیر آن در سال جاری تکثیر حیوانات در زیستگاه های طبیعی انجام شد. شهرستان بافق کمتر است به 40 درصد می رسد.

وی افزود: البته این معضل در مناطق مختلف شهرستان متفاوت است و متاثر از شدت خشکسالی و تولید علوفه در مراتع و رویشگاه هاست. بنابراین در منطقه حفاظت شده حیات وحش آریز بافک با وسعت 99 هزار هکتار با جمعیتی بیش از هزار راس گاو، بز، قوچ، میش و بز در سال گذشته میزان زاد و ولد به کمتر از 10 درصد رسید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بافاق افزود: این منطقه زیستگاه گونه های جانوری از جمله یوزپلنگ آسیایی، کلاغ، کفتار، گرگ و پلنگ و در منطقه حفاظت شده کوه بافق با وسعت 91 هزار هکتار و جمعیت علفخواران است. بیش از 1400 .و وجود گونه ارزشمندی مانند پلنگ ایرانی وضعیت مطلوب تری نسبت به پناهگاه دارد.

موسوی تصریح کرد: البته موضوع قابل تامل دیگر این است که اکثر نوزادان حیات وحش در همان روزهای اول تولد به دلیل ضعف و ناتوانی ناشی از گرمای شدید هوا جان خود را از دست می دهند.

وی بیان کرد: در صورت تداوم این پدیده در سال های آینده، جمعیت حیوانات در زیستگاه های این شهرستان متوقف شده و در نهایت سیر نزولی آن جان حیوانات را به طور جدی به خطر می اندازد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید