کشته شدن روزنامه نگار فلسطینی در فلسطین اشغالی


ساعت: 04:15
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895153

یک خبرنگار فلسطینی در شهر ام الفهم در فلسطین اشغالی کشته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک خبرنگار فلسطینی در شهر ام الفهم در فلسطین اشغالی به شهادت رسید.

منابع محلی از کشته شدن نیدال اغباریه روزنامه نگار فلسطینی بر اثر شلیک گلوله در شهر اشغالی ام الفهم خبر دادند و گفتند: این روزنامه نگار روز یکشنبه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و حالش وخیم بود و در نهایت به دلیل شدت جراحات وارده جان باخت.

خانه این خبرنگار حدود یک سال پیش تیراندازی شد.

هنوز اعلام نشده است که چه کسی عامل تیراندازی به این روزنامه نگار فلسطینی بوده است، اما نیروهای رژیم صهیونیستی طی سه ماه گذشته دست کم دو خبرنگار فلسطینی از جمله «شیرین ابواکلا» را با شلیک مستقیم شلیک کرده اند.

خبرنگارانی که رویدادهای فلسطین به ویژه در سرزمین های اشغالی را پوشش می دهند، همواره مورد آزار و اذیت ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارند و در برخی موارد گروه های تندرو صهیونیستی از فعالیت خبرنگاران فلسطینی در سرزمین های اشغالی جلوگیری می کنند.

پیش از این حلمی العرج، مدیر مرکز آزادی گفته بود: فلسطینی ها نقش مهمی در مستندسازی جنایات رژیم صهیونیستی دارند. این اسناد زمینه محاکمه صهیونیست ها را در دادگاه کیفری بین المللی فراهم کرد. اسرائیل باید به خاطر جنایاتش علیه خبرنگاران در سرزمین های اشغالی مجازات شود. آنها برای اولین بار مجرم نیستند. اسرائیلی ها سابقه طولانی در کشتن روزنامه نگاران دارند.

وی در ادامه اظهارات خود در این زمینه گفت: تمامی سازمان ها و نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل باید به مسئولیت های قانونی خود در قبال اقدامات غیرقانونی اسرائیل عمل کنند. آنها باید جنایتکاران جنگی را محاکمه کنند. با تمام این اوصاف، اکنون شاهد برخورد دوگانه نهادهای بین المللی در قبال جنایات جنگی اسرائیل هستیم. هر زمان که صهیونیسم در میان باشد، جامعه بین المللی سکوت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید