پرونده قتل روزنامه نگار فلسطینی در لاهه رسیدگی می شود


ساعت: 15:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898615

دبیر انجمن روزنامه‌نگاران فلسطین و رئیس سابق اتحادیه روزنامه‌نگاران و برادر شهیده «شیرین ابواکله» شکایتی رسمی از رژیم صهیونیستی به دادگاه بین‌المللی کیفری (مستقر در لاهه) ارائه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر ابوبکر، دبیر انجمن روزنامه نگاری فلسطین و جیمی بوملیها، رئیس سابق اتحادیه روزنامه نگاران، و آنتوان ابواکله، برادر شیرین ابوعکل، شکایتی رسمی از رژیم صهیونیستی در دادگاه کیفری بین المللی (واقع در لاهه).

به گزارش پایگاه خبری «معا»، قرار است شکایتی از رژیم صهیونیستی در خصوص شهادت «شیرین ابوعقیله» نیز امروز در مرکز بین المللی دادگستری فلسطینیان در لاهه طی یک نشست خبری اعلام شود.

این نشست خبری با حضور نمایندگان فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران، اتحادیه روزنامه نگاران و مرکز بین المللی عدالت برای فلسطینیان و تنی چند از اعضای خانواده شیرین ابواکله برگزار می شود. کنفرانس باید پس از ثبت شکایت در دادگاه لاهه برگزار شود.

در 14 سپتامبر، ارتش اسرائیل برای اولین بار اعتراف کرد که تحقیقات به این نتیجه رسیده است که شیرین ابوعقیله، روزنامه نگار فلسطینی، ممکن است به اشتباه توسط سربازان رژیم تیراندازی شده باشد.

در همین راستا، کارشناسان حقوقی سازمان ملل در ماه می گذشته در بیانیه ای مشترک تاکید کردند که کشته شدن شیرین ابوعقیله، خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره در حالی که لباس روزنامه نگاری بر تن داشت، جنایت جنگی است.

این بیانیه را فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه حقوق بشر در فلسطین اشغالی در سال 1967، موریس تیدبل بینز، گزارشگر ویژه اعدام های فراقانونی، ریم السالم، گزارشگر ویژه خشونت علیه زنان، و ایرنه پورت خانور، ویژه حمایت از زنان بیان کردند. و حمایت از حق آزادی عقیده و بیان صادر شده است.

اواخر اردیبهشت ماه، نظامیان رژیم صهیونیستی در حمله به منطقه جنین در شمال کرانه باختری، ابواکله را در حالی که جلیقه خبرنگاری به تن داشت از فاصله 100 تا 150 متری به شهادت رساندند و علی را مجروح کردند. صمودی تهیه کننده این شبکه.

کشتار ابواکلا اولین جنایت رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران فلسطینی نیست و بر اساس اعلام وزارت اطلاعات فلسطین، از انتفاضه دوم فلسطین در سال 2000 تاکنون 45 خبرنگار توسط رژیم صهیونیستی کشته شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید