کشف مقبره کلئوپاترا و گنج عظیم/عکس

باستان شناسی که بیست سال از عمر خود را وقف جستجوی مقبره گمشده کلئوپاترا کرده است، اخیراً به نتایج عجیب و جدیدی دست یافته است. یک تونل کشف شده در زیر معبد مصری ممکن است مسیری برای رسیدن به مقبره گمشده کلئوپاترا باشد. کارشناسان طراحی معماری این تونل عجیب را «معجزه مهندسی» نامیده اند.

باستان شناسان به موفقیت مهمی در کشف مقبره کلئوپاترا دست یافته اند!

کاتلین مارتینز، باستان شناس دانشگاه سانتو دومینگو، تقریباً 20 سال است که در جستجوی مقبره گمشده کلئوپاترا بوده است. حالا مارتینز معتقد است که پیشرفت مهمی داشته است.

کشف مقبره کلئوپاترا و گنج عظیم/عکس

کاتلین مارتینز، کاشف تونلی که ممکن است به مقبره کلئوپاترا منتهی شود.

وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر اخیراً اعلام کرد که مارتینز و تیم باستان شناسی یک تونل 1305 متری را کشف کردند که 13 متر زیر زمین است. کارشناسان طراحی معماری، این تونل را «معجزه مهندسی» نامیده اند.

در جریان افتتاح این تونل، یک مرکز مذهبی عظیم، سه مکان مقدس، یک دریاچه مقدس، بیش از 1500 شی، مجسمه و قطعات طلا کشف شد. علاوه بر این، به گفته مارتینز، مجموعه عظیمی از سکه ها با تصاویر اسکندر مقدونی، ملکه کلئوپاترا و بطلمیوس کشف شد. مارتینز می گوید:

جذاب ترین کشف، مجموعه تونل هایی است که به دریای مدیترانه و سازه های غرق شده منتهی می شود.

فرصتی برای کشف مقبره کلئوپاترا و یک گنج عظیم

الیزابت تیلور در نقش کلئوپاترا

مارتینز جستجوی خود را در سال 2005 آغاز کرد و گفته می شود که قدم بعدی در تلاش برای کشف مقبره کلئوپاترا، کاوش در این سازه های زیر آب خواهد بود. مارتینز گفت:

لجبازی من را نمی توان با عقده ای غیرمنطقی اشتباه گرفت. من کلئوپاترا را به عنوان یک شخصیت تاریخی تحسین می کنم. او قربانی تبلیغات رومی است که سعی در تخریب چهره او دارد. کلئوپاترا زنی تحصیلکرده بود.

به گفته مارتینز، کلئوپاترا احتمالاً اولین کسی بود که در موزه اسکندریه (مرکز فرهنگ آن زمان) آموزش رسمی دریافت کرد. مارتینز ملکه کلئوپاترا را به عنوان دانش آموز، زبان شناس، مادر و فیلسوف تحسین می کرد.

فرصتی برای کشف مقبره کلئوپاترا و یک گنج عظیم

گفته می شود کلئوپاترا پس از مرگ همسرش مارک آنتونی (ژنرال رومی) با قرار گرفتن در معرض نیش مار خودکشی کرد. لحظه مرگ کلئوپاترا در هنر و ادبیات جاودانه شده است. با این حال، دو هزار سال بعد، اطلاعات کمی در مورد مقبره کلئوپاترا و بقایای آن وجود دارد.

بر اساس مجموعه ای از سرنخ ها، مارتینز معتقد است که مقبره کلئوپاترا به احتمال زیاد در معبد اوزیریس در شهر ویران شده Taposiris Magna در ساحل شمالی مصر (جایی که نیل به دریای مدیترانه می رسد) است.

مهمترین سرنخ برای کشف مقبره کلئوپاترا در واقع نام این مکان است. به گفته مارتینز، کلئوپاترا در زمان خود به عنوان “تجسم انسانی الهه ایزیس” در نظر گرفته می شد. مارتینز معتقد است که کلئوپاترا احتمالا شوهرش را در معبد اوزیریس دفن کرده است تا این افسانه را منعکس کند.

فرصتی برای کشف مقبره کلئوپاترا و یک گنج عظیم

در سال 2004، مارتینز نظریه خود را در مورد این معبد با زاهی حواس باستان شناس مصری (وزیر آثار باستانی مصر در آن زمان) در میان گذاشت. پروژه مارتینز یک سال بعد تصویب شد و حالا پس از سال ها جستجو، مارتینز احساس می کند که به هدفش نزدیکتر شده است.

حفاری‌ها نشان می‌دهد که معبد به داعش وقف شده است، که مارتینز می‌گوید سرنخ دیگری از مقبره گمشده و تونل‌های زیر آب در نزدیکی آن است.

فرصتی برای کشف مقبره کلئوپاترا و یک گنج عظیم

اکنون مارتینز در حال آغاز یک سفر جدید است، یعنی حفاری در زیر آب. بر اساس بیانیه صادر شده از سوی وزارت گردشگری و آثار باستانی، خط ساحلی مصر قرن ها تحت تاثیر زلزله قرار گرفته است. این مشکل باعث می شود که قسمت هایی از Taposiris Magna در زیر امواج قوی فرو بریزد و فرو برود.

هنوز خیلی زود است که مطمئن شویم تونل ها به کجا منتهی می شوند. با این حال، مارتینز امیدوار است و می‌گوید که اگر تونل‌ها به مقبره کلئوپاترا منتهی شوند، «مهم‌ترین کشف قرن» خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید