کشف 3000 قبضه سلاح نظامی و شورشی در لرستان / دستگیری 1200 مظنون


ساعت: 13:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915602

سردار الهی از کشف 3 هزار و 111 قبضه سلاح غیرمجازی نظامی و شورشی در لرستان خبر داد و گفت: بیش از 1200 متهم در این زمینه دستگیر شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، سردار یحیی الهی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و تمام تلاش خود را در مبارزه با سلاح های غیرمجاز به کار گرفته ایم.

وی افزود: از ابتدای سال 1401 تاکنون موفق به کشف 3 هزار و 111 قبضه سلاح شده ایم که واقعاً در سال های اخیر در استان بی سابقه بوده و تمام توان خود را در این راستا به کار گرفته ایم.

فرمانده نیروی انتظامی لرستان گفت: 27 درصد سلاح های کشف شده اسلحه نظامی است که متاسفانه در استان مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین موفق شده ایم 24 هزار و 600 انواع مهمات، تفنگ و مهمات از این متهمان کشف کنیم.

وی گفت: در سه ماهی که در کشور ناآرامی داشتیم و روستاها و اسلحه و مهمات در دست شورشیان بود، بیشترین کشفیات را نسبت به سال های گذشته داشتیم.

سردار الهی گفت: در سه ماه گذشته 900 قبضه سلاح دریافت کرده ایم و در این ارتباط توانسته ایم 14 مورد واردکننده سلاح از شرق، شمال غرب، غرب و جنوب کشور را کشف و منهدم کنیم.

وی تصریح کرد: از این 14 مورد، نزدیک به 700 قبضه سلاح جنگی کشف شد، سپس سلاح های شورشی خیابانی بود که متأسفانه قصد داشتند در خیابان علیه مردم و علیه دستگاه های امنیتی استفاده کنند.

فرمانده نیروی انتظامی لرستان تصریح کرد: کشف 3 هزار و 111 قبضه سلاح بسیار زیاد است و انشاالله با تمام توان و با حمایت مردم از این زمان نیز عبور خواهیم کرد.

وی افزود: بیش از 1200 متهم را در این زمینه دستگیر کرده ایم و نزدیک به 20 خودرو نیز در این زمینه توقیف شده است که بیشتر مربوط به پرونده هایی است که از غرب و شمال غرب استان ما وارد استان شده و توقیف شده است. و ضبط شد.»

سردار الهی تصریح کرد: یکی از اتفاقاتی که پلیس لرستان با توجه به مشکلاتی که در سطح استان داشتیم، ردیابی آن، وجود سلاح هایی در بین مردم بود که برای مقاصد مختلف غیرمجازی استفاده می شد.

وی تصریح کرد: بحث تیراندازی های شبانه و به دنبال آن نارضایتی، درگیری و نزاع منجر به قتل در سطح استان شکل می گیرد و همچنین متأسفانه بر اساس آداب و رسومی که در استان داریم مراسم هایی مانند مراسم عقد و عروسی وجود دارد. تیراندازی می شود و در بسیاری از موارد عواقب آن ناراحتی خانواده هاست که باعث شد این موضوع را جدی بگیریم.

فرمانده نیروی انتظامی لرستان گفت: در بحث اغتشاشات به وجود آمده همه شما از طریق رسانه ها و صداوسیما متوجه شدید که یکی از حربه هایی که دشمن دنبال می کند ترور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید