کلاهبردار؛ او درخشان ترین شاعر معاصر ایران است/ لزوم حفظ تمامیت معجزه آسای شعر


ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1897978

عیسی مرادی گفت: سیدمحمدحسین شهریاری به شهادت علمای برجسته و نسب او، درخشان‌ترین شاعر معاصر ایران است. شهریار نیز مانند سیمرغ که در میان پرندگان از جایگاه والایی برخوردار است در میان شاعران زمان خود جایگاه بسیار بالایی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عیسی مرادی در گفتگو با راه آرمان; وی با اشاره به روز شعر و ادب فارسی و گرامیداشت آن گفت: ما ایرانیان در جسم و جان خود با شعر آشنا شده ایم. از همان ابتدای زندگی که نوزاد بودیم و در گهواره بودیم گوشمان با لالایی های مادرانمان آشناست و حتی وقتی عزیزانمان می میرند سعی می کنیم در متن های دعوت از شعر استفاده کنیم و این نشان می دهد که شعر در ذوق و شعر در رفتار، روح ما متأثر است و از این رو باید از این حرم بسیار معجزه آسا پاسداری کرد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: زبان و ادبیات فارسی زبان دوم جهان اسلام و زبان فرهنگ و تمدن اسلامی است و کمتر ملتی را می توان یافت که این همه وقف شعر کرده باشد و گنجینه ای غنی و گرانبها داشته باشیم. مفاهیم دینی، هنری و تاریخی.

وی با تاکید بر اینکه شعر ما با تاریخ مرتبط است و از این رو داشتن روزی به نام شعر و ادب فارسی کاملاً موجه و ضروری است، گفت: فردوسی، مولانا، حافظ، عطار و شاعران دیگر از ارکان شعر فارسی هستند. این شاعران نقش بسیار مهمی در شعر و ادبیات فارسی داشتند.

مرادی تصریح کرد: سید محمد حسین شهریاری به شهادت علمای برجسته و خانواده اش درخشان ترین شاعر معاصر ایران است. شهریار نیز مانند سیمرغ که در میان مرغان جایگاه والایی دارد، در میان شاعران زمان خود جایگاه بسیار بالایی دارد و به مراتب برتر و فراتر از شاعران زمان خود است. هم به عنوان تعدادی اثر و شعر و هم به عنوان محتوا.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: شهریار از پیشگامان تاریخ شعر ما و بهترین حافظ سنت های ادبی است. شهریار پس از یک دوره افول غزال ایرانی، غزال ایرانی را احیا کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید