7 خاصیت معجزه آسای گلاب روز جدید

7 خاصیت معجزه آسای گل رز

روز جدید تابش: گل سرخ دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است که آن را به یک ماده فعال در برابر عفونت ها تبدیل می کند. اگر ماده محرکی وارد چشم شود، شستشوی چشم ها با گلاب می تواند جایگزین مناسبی برای شستشوی چشم ها با آب لوله کشی باشد.

گل رز یکی از پرمصرف ترین عرقیات برای تقویت قلب، کبد، معده و اعصاب است و به دلیل خواص و طبیعت خاص آن را معجزه طبیعت می نامند.

یکی از رایج ترین کاربردهای رزماری استخراج روغن های معطر از آن است. این روغن عمدتاً برای طعم دادن به چای، ساخت عطر و غیره استفاده می شود. یکی دیگر از روش های رایج استفاده از گل محمدی تهیه گل رز است که محصول جانبی این گل است.

1 درمان التهاب پوست

گلاب برای تسکین بیماری های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس عالی است. خواص ضد التهابی گلاب خالص و طبیعی خارش و سوزش ناشی از این بیماری ها را برطرف می کند.

2. از بین بردن پف چشم

به راحتی از اسپری گل رز برای اسپری کمی گل رز روی گلوله های پنبه استفاده کنید. پنبه را روی چشمان خود بمالید، به پشت دراز بکشید و 10 دقیقه استراحت کنید. برای از بین بردن سیاهی دور چشم نیز می توانید از گلاب استفاده کنید، اما اگر این ترفند به طور مرتب استفاده شود، 3 تا 4 هفته طول می کشد تا نتیجه را ببینید.

3. خاصیت ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی گلاب

گل رز دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است که آن را به یک ماده فعال در برابر عفونت ها تبدیل می کند. اگر ماده محرکی وارد چشم شود، شستشوی چشم ها با گلاب می تواند جایگزین مناسبی برای شستشوی چشم ها با آب لوله کشی باشد.

اما باید مراقب باشید گلابی هایی که استفاده می کنید تمیز و بدون مواد افزودنی باشند، زیرا چشم ها به گرد و غبار و عفونت حساس هستند. گلاب از چشم در برابر گرد و غبار و آلاینده های هوا، قرمزی و التهاب چشم؛ و از مواد مضر محصولات زیبایی محافظت می کند.

به همین دلیل گلاب برای آکنه نیز مفید است. به دلیل خاصیت پاک کنندگی، در کنار توانایی آن در از بین بردن چربی، کثیفی و تسکین ضد باکتریایی، آکنه را کاهش داده و از ایجاد جوش های بیشتر جلوگیری می کند.

4. فواید گل رز برای درخشندگی مو

گلاب را می توان به پوست سر مالید تا چربی و کثیفی را از بین ببرد و در عین حال درخشش طبیعی مو را بازگرداند. استفاده از گلاب روی مو جایگزین مناسبی برای شامپو است و به عنوان یک پاک کننده و نرم کننده طبیعی عمل می کند.

5. فواید گلاب برای تنظیم PH طبیعی پوست

صابون ها و مواد شوینده ساخته شده با مواد شیمیایی تعادل pH پوست را بر هم می زند و آن را مستعد ابتلا به باکتری هایی می کند که باعث بیماری های پوستی مختلف مانند جوش و آکنه می شوند. میانگین pH گل رز 5.5 است. این خاصیت به گل رز کمک می کند تا پوست را به سطح pH طبیعی خود بازگرداند.

6. فواید گلاب برای آبرسانی پوست

گلاب یک تونیک (پاک کننده) کاملا طبیعی برای پوست بدون مواد شیمیایی اضافه است. تونیک های صورتی برای از بین بردن ناخالصی ها و چربی اضافی منافذ پوست بدون برهم زدن تعادل طبیعی pH عالی هستند.

7. کاهش شوره سر

استفاده از گلاب روی مو و پوست سر می تواند به مبارزه با مشکلات شوره سر کمک کند. علاوه بر این موها را به خوبی مرطوب و حالت دهی می کند. برای نتیجه بهتر در برابر شوره سر، می توانید محصولات نیمه مایع را با خیساندن دانه های شنبلیله در گلاب یک شبه و له کردن آنها تهیه کنید.

می توانید این خمیر را مستقیماً روی پوست سر بمالید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید. برای بهترین نتیجه هفته ای یکبار از این روش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید