خواص معجزه آسای این میوه برای سلامتی

از خواص این میوه مفید می توان به ضد گاز بودن و کمک به هضم آسان غذا اشاره کرد.

به گزارش ایسکانیوز، میوه بالانگ دارای خواص دارویی بسیاری است. از خواص این میوه می توان به ضد گاز بودن و کمک به هضم آسان غذا اشاره کرد. همچنین می توانید میوه و سرکه بالانگ را ترکیب و مصرف کنید.

این ضماد درد مفاصل، نقرس و ورم های مختلف را درمان می کند. خواص بالانگ شامل خلط آور، نرم کننده سینه، تسکین دهنده و خنک کننده است. برای آرام کردن اعصاب می توانید میوه متعادل بخورید. بالانگ برای بهبود گردش خون بسیار مفید است و کمبود آب در بدن را جبران می کند.

از بالانگ برای ناراحتی های قاعدگی استفاده کنید. پوست میوه بالانگ را بخارپز کرده و بخورید. این چای مسکن خوبی برای هر گونه دردی است. سعی کنید پوست بالانگ را برای طراوت دهان خود امتحان کنید. بلافاصله اثر آن را خواهید دید. بالانگ قلب و معده را تقویت می کند و در سلامتی او تأثیر زیادی دارد. همچنین دانه های میوه بالانگ دشمن تب است.

این گیاه خاصیت ضد سمی دارد و تا حدی سم برخی از حیوانات مانند عقرب و مار را خنثی می کند. اگر در گلوی کسی زالو باشد، با آب جوشیده غرغره کند، زالو بیرون می‌آید. پوست زرد آن مقوی قلب و قوای عقلی، کبد و معده است، بوی خوبی در دهان دارد و به هضم غذا کمک می کند. اما باید به مقدار کم خورد، زیرا وقتی زیاد خورده شود هضم آن کند است و گرمای آن برای گرم مزاجان آزاردهنده است.

قرار دادن پنبه خشک داخل لباس از چروک شدن آنها جلوگیری می کند. اگر بالنگ را در روغن کنجد حل کنید و بگذارید روغن آن مدتی بماند، روغن حاصل برای دردهای سیاتیک و مفاصل، اعصاب و کمر درد، مثانه مفید است که به صورت خوراکی و ضماد مصرف می شود.

اسانس های موجود در چای بالانگ به افزایش گردش خون در بدن کمک می کند و به سفیدی و روشن شدن رنگ پوست کمک می کند و به طور کلی به تقویت و افزایش رشد مو کمک می کند.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در مرکبات مانند بالانگا به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری های باکتریایی، ویروسی و قارچی کمک می کند. همچنین ویتامین C موجود در بالانگ علائم را کاهش داده و طول مدت بیماری هایی مانند سرماخوردگی و ذات الریه را کوتاه می کند.

چای بالانگ در طب سنتی برای سرفه و گلودرد استفاده می شود. پوست خشک یا تازه بالنگ به عنوان طعم دهنده برای ماست یا غلات صبحانه استفاده می شود. اگر درد عصبی دارید یک لیوان آب با چند قطره آب بالانگ بنوشید. بالانگ دارای خواص تسکین دهنده و تسکین دهنده درد است که می تواند میگرن را بهبود بخشد. می توانید مقداری آب بالانگ را در آب بریزید و به آرامی بنوشید. آب می تواند به پاکسازی گلو و تجمع اسید کمک کند و آب بالانگ می تواند درد کوتاه مدت را تسکین دهد.

مقدار بالای ویتامین C در قسمت گوشتی میگوهای ارگانیک و تازه به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها و همچنین جلوگیری از اسکوربوت کمک می کند. بالانگ بوی لیمویی دارد که به راحتی در لباس ها نفوذ می کند. علاوه بر این که بالانگ دارای خواص بهداشتی فراوانی است، عطر آن باعث دفع پشه، زنبور و خزندگان نیز می شود.

مالیدن چند قطره آب بالانگ روی نیش حشره باعث کاهش احساس سوزش می شود. بالنگ به دلیل محتوای بالای ویتامین C برای رفع حالت تهوع، اسکوربوت و استفراغ استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید